Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، براساس گزارش رسانه های محلی تایوان در برنامه خبری زنده صبح امروز در تلویزیون ملی این کشور، این شبکه خبری به اشتباه گزارشی از کشتی های نظامی و زیرساخت های مهم نزدیک تایپه که توسط موشک های چینی مورد اصابت قرار گرفتند پخش کرد. 

این گزارش شامل پیام‌هایی از جمله "شروع جنگ"، "آتش سوزی ایستگاه اصلی قطار در تایپه توسط ماموران چینی" و "اعلام وضعیت اضطراری از سوی رئیس جمهوری" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این وجود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی مجری تلویزیونی در شبکه خبر اعلام کرد: «از شهروندان درخواست می شود آرامش خود را حفظ کنند و نگران نباشند. ما درباره اطلاعاتی که بدست آوردیم شفاف سازی کردیم و معذرت خواهی می کنیم.» 

او در ادامه توضیح داد، تصاویر خبر پخش شده مربوط به عملیات آتشنشانی روز گذشته در شهر نیوتایپه بوده که به اشتباه و به دلیل مشکلات فنی در برنامه خبر صبح چهارشنبه پخش شده است. 

در شهر تایپه نیز پس از پخش این خبر نشانه ای از ترس عمومی دیده نشد.

تایوان از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین سطح هشدار را افزایش داده و نگران انجام اقدامی مشابه توسط چین است. با این حال دولت تا کنون گزارشی از نشانه های حمله حتمی و قریب الوقوع ارائه نکرده است. 

جنگ در اوکراین که روسیه آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است، بحث و مناظره را درباره پیامدهایش برای تایوان و راه های آمادگی از جمله اصلاح آموزش سربازان ذخیره برانگیخته است.

هفته گذشته ارتش تایوان برای نخستین بار دستورالعمل دفاع شهروندان و غیرنظامیان را  به عنوان راهنمای بقا در صورت آغاز جنگ منتشر کرد. 

 

 
 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏

به گزارش "ورزش سه"، جنجال‌های یک خطا همچنان دست از سر ‏بارسا و مدافعش رونالد آرائوخو برنداشته است.

خطایی در دیدار برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین ‏بارسلونا و پاری سن ژرمن. بارسا که در خانه‌اش بازی را بهتر آغاز کرده ‏بود ناگهان با خطایی غیرضروری از طرف آرائوخو روی بردلی بارکولا ‏شوکه شد. داور کارت قرمز را مقابل چشم‌های آرائوخو گرفت و ورق ‏به صورت کامل به ضرر بارسلونا برگشت. ‏

بارسا که پیش از این اخراج 1-0 پیش بود بعد از 10 نفره شدن بازی را ‌‏4-1 واگذار کرد تا به شکلی تحقیرآمیز از تورنمنت حذف شود. انتقادها ‏از آرائوخو حتی به رختکن رسید و گوندوگان در یک مصاحبه به ‏صراحت از خطای او انتقاد کرد. ‏

دیروز رسانه‌های کاتالان گزارش دادند که مدیران بارسا آنقدر از آرائوخو ‏و کاری که با بارسا در اروپا کرده شاکی‌اند که تصمیم به فروش او در ‏تابستان گرفته‌اند. اقدامی که دلخوری این مدافع اهل اروگوئه را در ‏پی داشته است.

‏بردلی بارکولا، ستاره جوان پی‌اس‌جی، مثل قاتلی که دوباره به صحنه ‏جرم برگردد امروز روی زخم آرائوخو نمک پاشید و گفت از عمد ‏شرایطی بوجود آورده که آرائوخو را در موقعیت خطا کردن قرار بدهد ‏چرا که می‌دانسته او در چنین موقعیتی دچار اشتباه می‌شود. ‏

بارکولا به آر ام سی اسپورت گفت:" می‌دانستم که آرائوخو با سرعت ‏خیلی زیاد دارد می‌آید. پیش خودم گفتم توپ را جلوتر از آرائوخو ‏می‌اندازم چون در بازی رفت با او موقعیت مشابهی داشتم ولی ‏نتوانستم توپ را درست جلوی او بفرستم و آن دفعه او موفق شد. ‏این بار پیش خودم گفتم توپ را دقیقا جلوی پای آرائوخو می‌اندازم ‏چون در این صورت دو حالت پیش می‌آید: یا او اشتباه می‌کند و روی ‏من خطا می‌کند یا اینکه با گلر تک به تک می‌شوم". ‏

دیگر خبرها

  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • نمایش بی‌حجاب‌ها در تلویزیون؛ داریم از دست‌شان می‌میریم!
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره