Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@19:27:03 GMT

شیوع مرموز هپاتیت در میان کودکان در اروپا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۴۲۲۹

شیوع مرموز هپاتیت در میان کودکان در اروپا

به گزارش جماران، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا از شناسایی چند مورد ابتلا به بیماری هپاتیت با منشاء نامشخص در میان کودکان در چند کشور اروپایی خبر داد.

بنا به اعلام این مرکز، موارد ابتلای کودکان به هپاتیت با منشاء نامعلوم ابتدا در بریتانیا و سپس در چهار کشور اروپایی دیگر شناسایی شد. در بیانیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا آمده که موارد بیشتری از ابتلا به هپاتیت با منشاء نامشخص در دانمارک، اسپانیا، ایرلند و هلند شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مرکز ۹ مورد مشکوک نیز در میان کودکان یک تا شش ساله در ایالت آلابامای آمریکا گزارش شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا اطمینان داده است که تحقیق درباره موارد مشکوک و شناسایی شده در کشورهای مختلف ادامه دارد اما تاکنون علت ابتلای کودکان به هپاتیت مشخص نشده است.

به گفته مسئولان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا کارشناسان بریتانیایی منشاء «عفونی» را با توجه به «ویژگی‌های بالینی و مسری» بیماری محتمل‌ترین گزینه برای توضیح ابتلای کودکان به هپاتیت می‌دانند.

به گزارش یورونیوز، اداره بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرده که به دنبال صدور هشدار در زمینه احتمال ابتلای کودکان به هپاتیت دو مورد حاد ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی شهر لیون شناسایی شده است. با این حال مقامات بهداشتی فرانسه تاکید کرده‌اند که ابتلای کودکان به هپاتیت نادر نیست هرچند علت ابتلای دو کودک اهل لیون به این بیماری مشخص نیست.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرده بود که انتظار دارد موارد بیشتری از ابتلای کودکان به بیماری هپاتیت با منشاء نامعلوم طی روزهای آینده گزارش شود.

موردی از فوت کودکان مبتلا به هپاتیت گزارش نشده است اما تعدادی از کودکان مبتلا در بریتانیا به پیوند کبد نیاز پیدا کرده‌اند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا گفته که بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داده که موارد ابتلا به هپاتیت از انواع ویروسی E ،D ،C ،B ،A نبوده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بیماری هپاتیت افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ابتلای کودکان به هپاتیت هپاتیت با منشاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان