Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@22:46:59 GMT

مخالفت بیمه سلامت با رشد غیرمتعارف تعرفه‌های پزشکی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۴۵۴۶

مخالفت بیمه سلامت با رشد غیرمتعارف تعرفه‌های پزشکی

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، اگرچه شورای عالی بیمه پس از برگزاری جلسات متعدد، عدد ۲۸.۵ درصد را به عنوان پایه افزایش تعرفه‌های خدمات سلامت در سال ۱۴۰۱ به تصویب رساند، اما در ادامه شورای عالی نظام پزشکی و همچنین برخی انجمن‌های صنفی پزشکی، ضمن رد این پیشنهاد، افزایش بیشتری را خواستار شدند. مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در این خصوص معتقد است که بر اساس سیاست‌های کلی سلامت، تدوین تعرفه خدمات و مراقبت‌های سلامت بایستی مبتنی بر شواهد و براساس ارزش افزوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کما اینکه در قانون بیمه همگانی، بر تدوین تعرفه‌ها براساس قیمت واقعی تاکید شده است.

وی با تاکید براینکه این مبانی صحیح را باید در کنار سایر الزامات با هم تلفیق کنیم، می‌گوید: لحاظ نمودن سطح درآمد عموم شهروندان، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و عدالت اجتماعی از جمله مولفه‌های مهمی است که در تصمیم‌گیری تعرفه خدمات تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در پیشنهاد شورای عالی نظام پزشکی دو خواسته مطرح شده است، تصریح می‌کند: این خواسته‌ها شامل توجه هیات دولت در تصویب تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ و همچنین اختصاص منابعی از تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱ موضوع حذف ارز ترجیحی در موضوع اول است که ما به‌عنوان سازمان بیمه‌گر به دو دلیل از مصوبه پیشنهادی شورای عالی بیمه و رشد بیست و هشت و نیم درصد حمایت می‌کنیم و با رشد غیر متعارف پیشنهادی مخالفیم.

رضایی توضیح می‌دهد: دلیل اول ما اینکه اصل تعادل منابع و مصارف بیمه‌ها با رشد‌های آنچنانی همخوانی ندارد و دلیل دوم این است که حق بیمه سرانه خدمات درمانی در سازمان بیمه سلامت تنها هفت درصد رشد داشته که این مساله متناسب با رشد پیشنهادی دوستان سازمان نظام پزشکی نیست. از طرفی مساله اختصاص منابعی از محل حذف ارز ترجیحی در صلاحیت دولت و مجلس است و اظهارنظر آن‌ها را می‌طلبد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه سازمان بیمه سلامت با مصوبه شورای عالی بیمه و با رشد ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ موافق است، خاطرنشان می‌کند: اگرچه با همین درصد رشد هم در تامین منابع مشکلاتی وجود دارد، اما برای تداوم خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان و جلوگیری از شکل‌گیری پرداخت‌های غیر رسمی در هزینه‌های سلامت، از این سیاست تعرفه‌ای حمایت می‌کنیم و آن را رشد منصفانه‌ای می‌دانیم.

وی در پایان می‌گوید: با رشد متعارف تعرفه در حد مصوبه شورای عالی بیمه یعنی بیست و هشت و نیم درصد، سازمان بیمه سلامت تلاش می‌کند پوشش خود را در سطح سال گذشته داشته باشد. کما اینکه برای ارتقای پوشش یا گستره عمق پوشش بیمه‌ای نیاز به منابع جدید خواهیم داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عملکرد صنعت بیمه در سال 1401 بیمه سازمان بیمه سلامت ایران بیمه سلامت قانون بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت شورای عالی بیمه تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج

  به گزارش خبرنگار­ خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.   دکتر ناصحی گفت: در خصوص بیماری تالاسمی از افتخارات ما در سال‌های اخیر کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور و در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش موثری در تامین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.   وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در درمان، تامین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.   مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران تالاسمی که به دارو‌های تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای دارو‌های خارجی بهرمند شوند.

دیگر خبرها

  • جامعه پزشکی در حال خالی شدن است/ مسئولین قدر سرمایه‌های فاخر کشور را بدانند
  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • امحای محصولات کشاورزی کاشته شده با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند