Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@07:50:51 GMT

لیست ابر بدهکاران بانکی دولتی و خصوصی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۴۶۳۰

لیست ابر بدهکاران بانکی دولتی و خصوصی منتشر شد

به گزارش صدای ایران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس بند یاد شده انتشار این اطلاعات به صورت فصلی بوده و طبعاً می‌بایست در تیر ماه سال جاری منتشر گردد لکن به جهت شفاف سازی هرچه بیشتر اطلاعات و آمار؛ این امر از ماه جاری در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.

گفتنی است، اطلاعات منتشر شده تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی بوده و عدم ایفای تعهدات یاد شده در ستون مانده اصل تسهیلات –بدهی غیر جاری قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شایان ذکر است به استناد فصل اول ماده ۱ بند ۱-۸- آئین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره ۹۲/۲۴۲۵۵۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۶، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی / ایجاد شده به / برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد.»، اطلاق می‌شود.

لازم به ذکر است اطلاعات مذکور، اولیه بوده و اقدامات مقتضی در زمینه پایش و بهبود مستمر کیفیت آن در دست اقدام و پیگیری است.

در پایان تاکید می‌شود تاکنون اطلاعات از ۱۴ بانک دریافت شده و به تدریج همزمان با دریافت اطلاعات از سایر بانک‌ها جدول مربوطه کامل‌تر می‌شود.

فهرست بدهکاران بزرگ بانکی به تفکیک ۱۴ بانک مذکور، به شرح زیر است:

بانک اقتصادنوین 654 KB -Excel icon
بانک مشترک ایران ونزوئلا 36 KB -Excel icon
بانک پاسارگاد 450 KB -Excel icon
پست بانک 116 KB -Excel icon
بانک تجارت 292 KB -Excel icon
بانک رفاه کارگران 72 KB -
بانک سامان 257 KB -
بانک سپه 48 KB -Excel icon
بانک قرض الحسنه رسالت 88 KB -
بانک قرض الحسنه مهر ایران 88 KB -
بانک کارآفرین 41 KB -
بانک کشاورزی 21 KB -
بانک گردشگری 97 KB -Excel icon
بانک ملت 144 KB -

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک های دولتی و خصوصی Excel iconبانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه درمورد ابربدهکاران بانکی اتفاق تازه‌ای رخ داده و اکنون تمرکز دولت بر روی ابربدهکاران مالیاتی است، تاکید کرد: تاکنون ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم.

گروه اقتصاد کلان بازانیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون لیست به روزرسانی ابربدهکاران بانکی اظهار کرد: در این زمینه اتفاق تازه‌ای که نسبت به سال قبل رخ داده معطوف به ابربدهکاران مالیاتی است. دولت در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نه از شرکت‌های متعارف بلکه فقط از سوی ابربدهکاران مالیاتی درآمد کسب کرده است.


وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا در لیست ابربدهکاران شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها هم حضور داشته‌اند یا خیر، گفت: بعضی از خود بانک‌ها تاخیر و یا معوقاتی داشته‌اند، اما مهم عدد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی است که از ابربدهکاران مالیاتی اخذ شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ابربدهکاران بانکی ، سید احسان خاندوزی ، نظام بانکی ، تسهیلات بانکی ، ابربدهکاری مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9Z

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟