Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمد چکشیان» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر و جشنواره امتنان از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: این جشنواره ذیل ماده ۱۹۵ قانون کار با موضوع تشویق نیروهای کار و مولد در سال گذشته فراخوان شد که سه نوع ارزیابی در این جشنواره صورت گرفت.

وی افزود: امسال ۳۰ هزار و ۶۳۵ نفر در جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۶۳ کارگر خلاق به صورت انفرادی، یک هزار و ۴۰ گروه کاری مشتمل با چهار هزار و ۵۶ کارگر، یک هزار و ۹۴۳ واحد صنعتی و خدماتی در بخش واحدهای نمونه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هشت ماه این جشنواره به طول انجامید و در نهایت چهار گروه داور در حوزه صنعت، کشاورز، خدمات و واحدهای نمونه به داوری پرداختند و موفق شدند، ۲۹ کارگر را به عنوان منتخبان ملی این جشنواره انتخاب کنند که شامل ۱۰ نفر از کارگران خلاق، سه گروه کاری (۹ نفر)، پنج واحد نمونه هستند.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب کارگران برتر گفت: در این جشنواره شیوه‌های نوین در کار، اختراع، راه‌اندازی سیستم‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش راندمان، مسئولیت‌پذیری، وجدان کاری، حضور به‌موقع در محل کار، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، کسب مهارت‌ها و انتقال دانش به دیگران و سایر موارد مورد تاکید قرار گرفت.

تشکیل شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر

 چکشیان از تشکیل شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر با ریاست وزیر کار خبر داد و گفت: روز جهانی کارگر مصادف با ۱۱ اردیبهشت‌ماه است و به خاطر اهمیت این روز در کشورمان از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت، هفته کارگر نام‌گذاری شده است که در همین راستا شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها تشکیل شد.

وی بیان داشت: ۱۱ کمیته اجرایی طراحی و برنامه‌ریزی تشکیل شد، یکی از ابتکارات این جشنواره تشکیل کمیته تشکل‌ها، بسیج مردمی، خانواده و استانی بود تا برنامه‌ها در همه استان‌ها برگزار شود.

معاون فرهنگی وزیر کار، ابراز داشت: نام‌گذاری هفته تمرکزها و اولویت‌ها را مطرح کرده‌ایم بر این اساس دوشنبه ۵ اردیبهشت: روز کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا، سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه: کارگر و کارفرما، گام دوم انقلاب و فرهنگ کار، چهارشنبه ۷ اردیبهشت: کارگر، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، پنجشنبه ۸ اردیبهشت: کارگر، سلامت و تحکیم بنیان خانواده، جمعه ۹ اردیبهشت: کارگر، تشکل‌ها بسیج و همبستگی، شنبه ۱۰ اردیبهشت: کارگر، مهارت‌آموزی وتامین اجتماعی تکریم بازنشستگان و یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه: روز جهانی کارگر و تمدن نوین اسلامی و آینده کار است.

به گفته وی، حضور در مرقد مطهر امام راحل، دیدار با خانواده کارگر شهدا، دیدار مجلس شورای اسلامی با کارگران، تقدیر از جامعه زنان، زنگ کار در مدارس، استقرار پایگاه سلامت، خانه‌های بهداشت کارگری و فرهنگ کار، افتتاح مراکز آموزش جوار کارگاهی، تقدیر از مربیان کار، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی از مهمترین برنامه‌های هفته کارگر است که برای دیدار با رهبری نیز منتظر هستیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هفته کارگر در «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دارای اهمیت بسیار است گفت: امسال مانند سال‌های گذشته تولید، اشتغال و مؤلفه‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است از این رو ارج نهادن به خدمات کارگران، کارفرمایان، جامعه کار و تولید، تکریم کار و رزق حلال و ارتقای فرهنگ کار ارزشمند است.

ارتقای فرهنگ کار و کارگری

 وی گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم، فرهنگ کار است، کار در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما بسیار ارزشمند است و شهید مطهری یکی از عوامل مؤثر تربیت افراد را کار عنوان می‌کند در همین راستا نیاز است تا به بیان ارزش کار پرداخته و مؤلفه‌های ارتقای فرهنگ کار را ترویج کنیم. وی تاکید کرد: اگر فرهنگ تعاون، مهارت‌آموزی، مشارکت اجتماعی و کارآفرینی را در جامعه آغاز کنیم، نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار به راه افتاده و تحول ایجاد می‌شود.

چکشیان خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما مردمی سازی، نقش گروه‌ها و تشکل‌ها در برگزاری برنامه‌های هفته کارگر است که پاسخ به دغدغه رهبری در جهت مشارکت مردمی و کنشگری مردم است بر این اساس، نمادسازی و ضریب دادن به برنامه‌ها با حضور تشکل‌ها، رویکرد دولت است.

وی با اشاره به اینکه اولین دولت گام دوم انقلاب هستیم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم نگاهی را منتقل می‌کنند که ناشی از چند بخش ازجمله اهداف، مأموریت و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است که در این مسیر موفقیت‌ها و ضعف‌ها را بیان می‌کنند که باید با توجه به دستاوردهای گذشته نگاه امیدوارانه به آینده داشت.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق بیان رهبری، نگاه خوش‌بینانه به آینده کلید اساسی قفل‌هاست که این نگاه یک مفهوم غیرواقعی نیست بلکه با تکیه بر واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور است ضمن اینکه مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی کارآمد است.

وی ابراز کرد: این نگاه مبنای رویکرد ما در هفته کارگر امسال است، مهم‌ترین عامل و اصلی‌ترین عامل تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت و حرکت همه‌جانبه کشور نیروی کار است از این رو بزرگداشت کارگر به عنوان نیروی انسانی در صنعت و اقتصاد کشور باید در این هفته مورد توجه قرار گیرد، اگر نیروی انسانی با نشاط، سالم، امیدوار، رشد یافته و انگیزه‌مند باشد حتماً اقتصادی و اجتماعی کشور با توان بیشتری حرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران کارگر مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی ارتقای فرهنگ کار اردیبهشت ماه ۱۱ اردیبهشت وزارت تعاون هفته کارگر برنامه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است

موسوی  در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه  ضمن بیان اینکه آینده جامعه در مدارس است، گفت: هرچه میزان پرسش‌گری و مطالبه‌گری و سلامت دانش آموزان بیشتر باشد آینده بهتری برای فردای این سرزمین رقم می‌خورد.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌های هفته معلم در دوازده عنوان مهم چیده شده است، افزود: بیشتر برنامه‌ها بر مدرسه محوری با همکاری مدیران و انجمن اولیا و مربیان خواهد بود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه دو هزار و ۸۷۰ معلم تقدیر معنوی می‌شوند، ابراز داشت: حضور در ۲۰۶ مدرسه دولتی و غیر دولتی و ۴۴ مهد کودک مجموعاً ۲۵۰ واحد آموزشی از دیگر برنامه‌های مهم هفته معلم است.

موسوی ضمن بیان اینکه ۱۰ تیم به مدت ۱۹ روز در مدارس برای تقدیر معلمان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: زنگ سپاس معلم فردا در همه مدارس شهرستان نواخته خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه با همت سپاه و بسیج فرهنگیان ۲۵۰ معلم جهادی به عنوان نمونه تقدیر خواهند شد، افزود: ۴۵۰ معلم نیز به صورت ویژه در سالن البرز شرقی تقدیر می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود