Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:56:37 GMT

سوال رهبر معظم انقلاب از شهید حجازی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۴۷۳۸

سوال رهبر معظم انقلاب از شهید حجازی چه بود؟

سردار محمدعلی مهره‌کش، از همکاران سابق سردار شهید حجازی با اشاره به اینکه شهید حجازی ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی قابل توجهی داشت، اظهار داشت: از جمله آن‌ها می‌توان به خوش خلقی، صبوری، خوش برخوردی و نگه‌داشتن محیط به‌صورت شاد اشاره کرد، این موارد را زمان‌هایی که در کنار او بودم، می‌دیدم و باعث می‌شد در محیط کار احساس نکنیم با یک فرمانده نظامی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه سردار حجازی در عین قاطعیت و تصمیم‌گیری‌های نهایی که داشت، انسانی اخلاق‌مدار و دارای برخورد برادرانه با همکاران بود، افزود: او در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور مسؤولانه و به موقع داشت، پیش از انقلاب جزو فعالان انقلابی اصفهان بود و در کنار استاد پرورش اقدامات جدی انجام داد و به همراه برادرش از مبتکران و مجریان تظاهرات اصفهان بودند.

مهره‌کش گفت: پس از انقلاب نیز یکی از پایه‌گذاران سپاه اصفهان و مرکز آموزش سپاه در اصفهان و اولین مسؤول اعزام نیروی جنگ به خوزستان بود؛ پس از آن در مسؤولیت‌های جانشینی سپاه خراسان، فرمانده بسیج، جانشین فرماندهی نیروی قدس بر اساس انجام وظیفه فعالیت می‌کرد.

فرمانده اسبق سپاه یزد بیان کرد: گاهی اوقات به شهید ایراداتی گرفته می‌شد، از جمله اینکه ممکن است برخی مسؤولیت‌ها با شئونات شما سازگار نباشد که فوری این موضوع را رد می‌کرد و می‌گفت ما سرباز نظام هستیم و هر کجا بگویند همان کار را به‌درستی انجام می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه از دیگر ویژگی‌های شهید حجازی این بود که فکری منظم، عمیق و تأثیرگذار داشت، تصریح کرد: در این راستا نمی‌توانیم دوران فرماندهی او در بسیج را نادیده بگیریم؛ او بیش از ۱۰ سال مسؤولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را در شرایطی سخت و در حالی که ۲ فتنه را در آن ایام گذراندیم به عهده داشت و با درایت، فکر عمیق و حوصله بسیج را نه تنها از آن صحنه‌ها گذر داد بلکه عمق استراتژیک به آن داد.

یکی از پرافتخارترین دوره‌های نیروی مقاومت، دوران سردار حجازی بود

مهره‌کش تأکید کرد: بسیاری از فرماندهان به این موضوع معترف هستند که یکی از جدی‌ترین و پرافتخارترین دوره‌های نیروی مقاومت، دوران سردار حجازی بود و در آن زمان اقدامی بزرگ انجام داد.

همکار سابق شهید حجازی با بیان اینکه ویژگی دیگر سردار حجازی چندوجهی بودن او بود، عنوان کرد: معمولاً یک فرد اگر یک یا دو مسؤولیت را به خوبی اداره کند به‌عنوان مدیر خوب معرفی می‌شود، اما سردار حجازی در طول مدت فعالیتش در سپاه مسؤولیت‌هایی را به عهده داشت که حتی تناسبی با یکدیگر نداشت و صحنه‌های متقاوت از هم بود، اما او نه تنها در این عرصه‌ها حضور پیدا کرد بلکه به اذعان بسیاری از فرماندهان، جزو موفق‌ترین‌ها در این عرصه‌ها بود.

هر کجا که رهبری تشخیص دهند و نظام نیاز داشته باشد می‌روم

وی با اشاره به اینکه نکته بعدی اخلاص شهید حجازی بود، ادامه داد: به یاد دارم زمانی که قصد رفتن به لبنان را داشت، به او گفتم حضور شما در سپاه اثربخشی بیشتری دارد و در پاسخ اینگونه جواب داد، هر کجا که رهبری تشخیص دهند و نظام نیاز داشته باشد می‌روم؛ کاری که او در ستاد کل انجام می‌داد از نظر ظاهری، جایگاه و وسعت کار برای برخی افراد مجذوب‌کننده‌تر از سپاه لبنان بود، اما او با این دید که برای نظام و رهبری سرباز هستم به لبنان رفت.

مهره‌کش ویژگی دیگر شهید حجازی را توجه و تحلیل عمیق بر نظرات رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: در سال ۸۷، از او درباره موضوعی سؤالی پرسیدم که آیا نظر رهبر معظم انقلاب هم همین موضوع است یا خیر و او پاسخ داد که همیشه نباید دنبال باشیم که از زبان ایشان چیزی را بشنویم، بلکه باید ببینیم در دل ایشان چه می‌گذرد، آن را بفهمیم و بر اساس آن عمل کنیم.

همکار سابق شهید با یادآوری اینکه شنیدم زمانی که سردار حجازی در بستر بیماری بود به خانواده‌اش گفته بود توجه و حرکت در مسیر رهبری را فراموش نکنید، خاطرنشان کرد: خاطره‌ای را از زبان فرزند شهید حجازی و برخی همکاران شنیدم مبنی بر اینکه زمانی که حضرت آقا سردار حجازی را می‌دیدند می‌پرسیدند «آقای حجازی شما هنوز شهید نشده‌اید؟».

وی با اشاره به اینکه در طول فعالیت‌های مختلف سردار حجازی، بار‌ها اظهار رضایت رهبر معظم انقلاب از او را شنیده بودیم، خاطرنشان کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب لطافت و احساس ایشان نسبت به سردار حجازی را می‌توان درک کرد؛ در برخی پیام‌ها جو ادبی و رسمی حاکم است، اما زمانی که این پیام را می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که ضمن رعایت قالب ادبی، احساسات درونی ایشان بیان شده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب سردار حجازی رهبر معظم انقلاب سردار حجازی شهید حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوان هنرمند انقلاب اسلامی در پاسخ به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شرعی و قانونی مقوله‌ی حجاب، بیانیه‌ای صادر کردند.

مشروح متن این‌بیانیه به این‌ترتیب است؛

هوالجمیل

اسلام عزیز ما همانطور که به آراستگی زنان تاکید می‌ورزد، پوشش را مایه‌ی دوامِ زیبایی زن می‌داند و همانگونه که زن را محترم دانسته و از جلوه‌گری در انظار عمومی نهی می‌کند، وی را دعوت به گام برداشتن در مسیر رشد و کمال اجتماع خویش می‌کند.

بدینسان توصیه به حفظ حرمت و کرامت زن در اسلام و سایر ادیان الهی، بسان نگینی درخشان جلوه‌گر شده و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مقوله‌ی عفاف و حجاب نیز فصل‌الخطاب آن است.

معظم له "چالش تحمیلی مسأله‌ی حجاب" را نقشه و برنامه‌ی هدایت شده توسط دشمنان دانسته و تبیین این مساله را جهت تنویر افکار بانوان، لازم و ضروری می‌دانند.

الحق و الانصاف که جریانات و اتفاقات اخیر و خیزش‌های دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه آمریکا در حمایت از مقاومت مردمی غزه، بار دیگر نشان داد آنجا که منفعت نظام سلطه آمریکایی اقتضا کند، به بهانه‌ی دفاع از حقوق زن ایرانی، حجاب از سر آنان برمی‌دارد و آنجا که منافع خود را در خطر ببیند در تناقضی عجیب به ضرب و شتم زنان و دختران بی‌گناه دست می‌زند!

بی‌شک تبیین این نگاه استعماری غرب در نوع نگاه و اندیشه‌ی بانوان ما به مقوله‌ی حجاب مؤثر خواهد بود.

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی با لبیک به فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام می‌دارند علاوه بر حفظ و پاسداشت حریم حجاب، با قلم و هنر خود در ترویج و شناخت این موهبت الهی که مایه‌ی تشخّص و کرامت زن است همت گماشته و مسئولین و نهادهای فرهنگی را به انجام وظایف قانونی و شرعی خویش فرامی‌خوانند.

و العاقبه للمتقین

کد خبر 6092132 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود