Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از شناسایی و رصد 444 هزار و 121 واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جهت مقاوم‌سازی، نوسازی و بهسازی در استان خبرداد که 255 هزار و 673 واحد معادل 57.5 درصد از مقاومت لازم برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار ایران، "علی‌اصغر آسمانی‌مقدم " امروز چهارشنبه 24 فرودین 1401 به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب 100 امام راحل، در جمع خبرنگاران به اهمیت راه‌اندازی این مجموعه انقلابی در ساخت مسکن و سرپناه امن برای نیازمندان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از اقدامات اساسی بنیاد مسکن را تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها عنوان و خاطرنشان کرد که این اقدام جهادی از سال 1367 در کشور و پیرو آن در مازندران آغاز شد و اکنون 2 هزار و 465 روستای بالای 20 خانوار این استان براساس آنچه قانون موظف کرده است، دارای طرح هادی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام اینکه مازندران در اجرای طرح هادی نسبت به میانگین کشوری فاصله دارد؛ این میانگین را 46 درصد در برابر 55 درصد عنوان و از دلایل این عقب‌ماندگی به دو مورد قابل تامل یعنی توجه اندک کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و در ادامه تأمین نشدن زمین کافی در روستاها برای ساخت مسکن، اشاره کرد.


این مسوول از میزان اعتبارات اختصاص‌یافته در سال 1400 گفت که 761 روستا را با 1346 پروژه و اعتبار 600 میلیارد تومان شامل شده که 191 میلیارد و 300 میلیون تومان استانی و حدود 400 میلیارد تومان نیز ملی بوده است، همچنین از میزان استانی 100 میلیارد تومان و از اعتبار ملی نیز 345 میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.


آسمانی‌مقدم در بخش سند روستایی از صدور 9 هزار و 174 جلد سند تجاری یا مسکونی روستایی در سال گذشته خبرداد و اینکه از آغاز صدور اسناد در بنیاد مسکن مازندران تاکنون، 242 هزار و 984 سند مالکیت برای روستاها و 16 هزار و 962 جلد سند نیز برای شهرهای زیر 25 هزار جمعیت صادر شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از شناسایی و رصد 444 هزار و 121 واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جهت مقاوم‌سازی، نوسازی و بهسازی در استان خبرداد که 255 هزار و 673 واحد معادل 57.5 درصد از مقاومت لازم برخوردار شدند.


این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر 188 هزار واحد هنوز از استحکام لازم در برابر حوادث برخوردار نیستند، تاکید کرد که مالکان واحدها را باید متقاعد کنیم که نسبت به مقاوم‌سازی واحد خود اقدام کنند؛ چه اینکه 42.5 درصد آنها از مقاومت کم، برخوردارند.
او درباره تسهیلات بنیاد مسکن در روستاها تصریح کرد: میزان تس

هیلات 200 میلیون تومان است؛ این تسهیلات به واحدهای مسکونی نامناسب که قصد ساخت منزل جدید را دارند، به ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجاره‌نشینان در روستاها که به دنبال ساخت مسکن هستند، افرادی که از پدر و مادر مستقل شده‌اند، و افرادی که به هر دلیلی قصد سکونت دائمی در روستا دارند، تعلق می‌گیرد.


آسمانی‌مقدم ادامه داد: متقاضیانی که در 6 ماهه دوم سال گذشته 100 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی را دریافت کردند و اکنون که این میزان به 200 میلیون تومان افزایش یافته است، می‌توانند امسال 100 میلیون تومان متمم را هم دریافت کنند با این توضیح که تسهیلات تکمیلی شامل پیش از این تاریخ نمی‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران پیش‌بینی کرد که اگر سالانه 15 هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی بهسازی شود، بین 12 تا 13 سال دیگر می‌شود جشن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان را داشته باشیم.


این مسوول با اشاره به اقداماتی که در همین راستا برای سال 1401 دنبال می‌شود به پیش‌بینی 10 هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت اشاره و اظهار کرد: علاوه بر آن، یکسری تسهیلات ارزان‌قیمت داریم که براساس تفاهمنامه همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به طور ویژه در بخش یانه‌سر بهشهر برای تعداد 183 خانوار در نظر گرفته شده که علاوه بر تسهیلات 200 میلیون تومانی است.
آسمانی‌مقدم با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یا نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند نیز در این طرح قرار دارند، میزان کمک بلاعوض را شامل 30 میلیون تومان و برای خانوارهای دارای دو معلول زیر پوشش بهزیستی نیز 50 میلیون توسط بنیاد مستضعفان، 10 میلیون توسط حساب 100 امام و 25 میلیون نیز توسط بهزیستی به صورت بلاعوض اعلام کرد.


او ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌ای که با کمیته امداد داریم؛ 25 میلیون تومان از سوی حساب 100 امام، و 25 میلیون تومان نیز از سوی کمیته امداد به صورت بلاعوض به خانوارهای زیرپوشش این نهاد برای تسهیلات بخش مسکن روستایی در نظر گرفته شده که این میزان غیر از 200 میلیون تومان تسهیلاتی است که به ساخت مسکن روستایی اختصاص دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار ما با عنوان اینکه در روز نخست سال 1401 و در سفر استاندار مازندران به مناطق محروم شهرستان نکا چه مواردی از سوی بنیاد مسکن مصوب شد و تا امروز چه اقداماتی صورت گرفته است، عنوان کرد که برای بررسی بیشتر، بازدید دیگری را از این منطقه انجام دادیم و 15 روستا را از نزدیک بازدید و دیداری با شوراها و دهیاران در تمامی این روستاها داشتیم.


"آسمانی‌مقدم" با بیان اینکه این بازدیدها در یک روز از ماه رمضان صورت گرفته است، از نشستی با حضور دهیاران و شوراهای مناطق محروم نکا با فرماندار این شهرستان در فرمانداری گفت که اعتبار 8 تا 9 میلیارد تومانی پیش‌بینی شد و به زودی موارد مصوب آغاز می‌شود ضمن اینکه برخی موارد نیز در قالب طرح‌های مشارکتی به پیش می‌رود.
او در پایان بار دیگر با تبریک سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام در تمامی بانک‌های کشور تنها 9 روز پس از استقرار جمهوری اسلامی(21 فروردین) با هدف کمک به محرومان جامعه، گفت: هر حسابی که در استان‌ها به حساب 100 امام واریز شود، معادل آن از تهران به این حساب اضافه می‌شود، با این توضیح که حتی یک ریال از این مبالغ صرف هزینه جاری بنیاد مسکن نمی‌شود و تنها هدف آن، کمک به محرومین و ساخت مسکن است.


انتهای پیام/
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد تومان میلیون تومان آسمانی مقدم حساب 100 امام مقاوم سازی ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران

در حالی بنیاد مسکن از ساخت حدود ۶۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی خبر داده که ۹۶.۲ درصد متقاضیان این طرح در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تهران رد درخواست شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن حدود 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

مجید جودی در این‌باره گفته است:‌ از ابتدای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 488 هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی شده که از این میزان، 240هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی یادآور شد:‌ سال گذشته در بخش روستایی نهضت ملی مسکن 250 هزار واحد برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با 105 هزار واحد قرارداد امضا کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها گفت: تاکنون 600 هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی، تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است . حدود 250 هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir  بارگذاری شده و حدود 80 هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

از سوی دیگر بر اساس اظهارات معاون مسکن شهری بنیاد مسکن بیش از 200 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با احتساب واحدهای روستایی حدود 688 هزار واحد می شود.

این در حالی است که وضعیت شهرها و روستاهای پایتخت به لحاظ تامین زمین چندان مناسب نیست، ضمن این‌که بخش قابل توجهی از متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت تهران تایید نشده‌اند.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن تهران با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید 10 هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، گفته بود:‌با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت) 193 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت 5728 واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

وی با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها 80 متر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور