Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق کشور چندی پیش اعلام کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال انتشار جدول خاموشی نداریم؛ حال این سوال پیش می آید که آیا خاموشی نداریم یا اینکه خاموشی بدون اطلاع صورت می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، در سال های قبل با افزایش دما و در پی افزایش مصرف برق در تمام مصارف خانگی، صنعتی، ادارات و کشاورزی به شبکه برق کشور فشار بسیاری وارد  و همین مسئله موجب خاموشی و نارضایتی مردم می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کم کاری دولت روحانی در تولید برق
با توجه به اینکه مسئولین دولت روحانی مسئله قطعی برق را به دلایل متعددی ربط می دادند و می خواستند این کمبود برق را از طرق مختلف جبران کنند اما باید گفت عدم سرمایه گذاری برای توسعه ظرفیت تولید برق در کشور شاید مهمترین دلیل این قطعی ها مکرر برق در چند سال گذشته باشد.
بر اساس آمار وزارت نیرو، دولت روحانی در بین دولت‌های پس از انقلاب، کمترین میزان توسعه ظرفیت تولید برق کشور را انجام داده است. از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۹ ظرفیت اسمی تولید برق کشور فقط ۲۳ درصد افزایش یافته است که در بین دولت‌های پس از انقلاب، با فاصله بسیار، بدترین عملکرد محسوب می‌شود.
این قطعی ها و آسیب های و ضررهایی که برای تمام مصارف در کشور وارد می کند میطلبد که دولت فعلی از روزهای ابتدایی شروع کار خود برنامه ای اساسی در خصوص داشته باشد.

معاون هماهنگی توانیر: احتمال انتشار جدول خاموشی ها
البته چندی پیش محمد اله داد، معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به احتمال انتشار جدول خاموشی ها با توجه به ناترازی موجود در تولید و مصرف، اظهار کرد: امید است به این سمت نرویم اما باید شرایط بدبینانه را نیز مد نظر قرار داد و به‌طور قطع با توجه به میزان توان تولیدی که در هر روز با توجه به شرایط دمایی خواهیم داشت و خروج از مدار اتفاقی نیروگاه ها، برنامه زمان بندی خاموشی خواهیم داشت که به موقع اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی صنعت برق: انتشار جدول خاموشی‌ها در دستور کار صنعت برق نیست
همچنین از سویی مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها به نقل از معاون هماهنگی توزیع، درخصوص احتمال خاموشی در تابستان گفت:  با بهره‌گیری از تجارب تابستان و زمستان سال 1400، یکصد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان امسال تدوین شده است.
وی افزود: با توجه به برنامه‌های گسترده‌ای که در احداث ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدید و ارتقاء تولید نیروگاه‌های موجود و همچنین اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، ان‌شاءالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت و انتشار جدول خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید در دستور کار صنعت برق قرار ندارد.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که در سال 1400، تقاضای مصرف برق رشدی حدود 8 درصد را تجربه کرد، خاطرنشان ساخت: وزارت نیرو 100 برنامه عملیاتی را برای عبور موفق از تابستان 1401 برنامه‌ریزی کرده که از ابتدای دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.
رجبی مشهدی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل خوب با وزارت صنایع، برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال، کاملاً آماده‌ایم و با پشتوانه برنامه‌های تدوین شده، ناترازی‌های تولید و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشی‌ها در دستور کار نیست.
در پی انتشار این اخبار یکی از مخاطبان ما در تاریخ 30 فرودین در خصوص قطعی برق تصویری را برای ما ارسال کرده است که نشان می دهد در اپلیکیشن برق من به این مخاطبان پیام ارسال شده است که در تاریخ 31فروردین سال جاری به مدت 180دقیقه به علت مدیریت بار برق آنها قطع خواهد شد.




حال اینجا این سوال پیش می آید که مردم سخنان کدام مسئول را باور کنند و شاید مهمتر از این سوال این باش که آیا بازهم امسال قطعی برق خواهیم داشت؟ آیا بازهم هم وقت و بی وقت برق قطع خواهدشد؟ آیا بازهم در پی قطعی های مکرر برق به وسایل الکترونیکی مردم و یا تولید و... آسیب های جبران ناپذیری وارد خواهد شد؟ آیا واقعا دولت در خصوص جبران کسری تولید برق که در دولت قبل ایجادشده است برنامه ریزی کرده است؟ و سوالات بسیاری دیگر...
البته با پیگیری های خبرنگار ما از مخاطبانی که این تصاویر را ارسال کرده اند قطعی برق رخ نداده است اما ایجاد استرس در روزهایی که هنوز هوا خنک است و وارد تابستان نشده ایم بالاتر از قطعی برق است.
در هر صورت امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و مناسب و بجا برخی گلایه ها که در سال های قبل بر اثر بی تدبیر ایجاد شده بود را از بین ببرد.


انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: انتشار جدول خاموشی ها سخنگوی صنعت برق برنامه ریزی تولید برق آیا بازهم برق کشور قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید