Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  یک کارشناس گردشگری به ظرفیت های بالای کرمانشاه در حوزه گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: می توانیم گردشگران عراقی علاقمند به حوزه ورزشی را با برگزاری جشنواره هایی به کرمانشاه بکشانیم. 

وی ادامه داد: رکودی که در گردشگری بوجود آمد باعث شد تا برخی از فعالین این حوزه به سایر مشاغل روی بیاورند و برخی از واحدها هم دست به تعدیل نیرو بزنند، نیروهایی که کاملا آموزش دیده بودند و هزینه های زیادی هم برای آموزش آنها صرف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس گردشگری تصریح کرد: سرانجام پس از دو سال با بهبود شرایط کرونایی شاهد ایجاد یک جنب و جوش دوباره در گردشگری کرمانشاه هستیم،  این درحالیست که بخشی از نیروهای انسانی ما از این حوزه رفته‌اند و در این شرایط به نظر می رسد کاری که باید در اولویت قرار گیرد، توانمندسازی نیروهای فعلی و آموزش نیروهای جدیدی است که وارد حوزه گردشگری شده اند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد آثار تاریخی را  در کشور دارد، افزود: اکنون که فضای گردشگری دوباره باز شده، نیازمند معرفی مجدد و دوباره داشته هایمان در این حوزه هستیم و باید با آژانس ها و دفاتر گردشگری مناطق مختلف ایران ارتباط بگیریم و ضمن معرفی این داشته ها، بخواهیم تا تورهایشان را به کرمانشاه بیاورند.

این کارشناس گردشگری با تاکید براینکه باید بسترها برای ورود گردشگران به کرمانشاه فراهم شود، افزود: موضوع مهم در این امر که نباید از آن غافل شد،  هماهنگی و همکاری بین بخشی است تا خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه دهیم.

مرادی بیستونی بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های زیادی را برای تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری ایران در دوران پساکرونا دارد، افزود: در این استان پنج مرز رسمی با کشور عراق وجود دارد که از این پس می توان در حوزه گردشگری بیشترین بهره را از آنها بویژه از دو مرز پرویزخان و خسروی برد.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم مجدد خودی نشان دهیم و گردشگران عراقی را متوجه کرمانشاه کنیم، باید نمایشگاه های گردشگری را با نشان دادن توانمندیهایمان در این کشور برگزار کنیم و بویژه در بحث توریسم درمانی و گردشگری ورزشی خودی نشان دهیم.

این کارشناس گردشگر یادآورشد: در حوزه گردشگری ورزشی، وجود چند سایت مهم پروازی همچون ویس قرنی باعث شده تا زمینه برای ورزش تفریحی پاراگلایدر در کرمانشاه فراهم شود و بتوانیم گردشگران زیادی را از عراق به استان بکشانیم.

وی با بیان اینکه صخره نوردی در کوه باستانی بیستون و نیز برخی بازی های بومی محلی می تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد، افزود: همچنین بیشترین و قدیمی ترین نقوش مربوط به تیر و کمان را در کرمانشاه و در آثاری همچون آنوبا نی نی، شکارگاه خسرو و بیستون داریم که در این رابطه می توانیم مسابقاتی را برگزار کنیم و نشان دهیم که این رشته ورزشی چه جایگاه و قدمتی دراستان ما دارد.   

مرادی بیستونی به ثبت کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک توسط سازمان یونسکو هم طی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: نیاز داریم خلاقیت هایی که در حوزه غذاها داریم را به گردشگران علاقمند به این حوزه که تعداد آنها بسیار هم زیاد است، نشان دهیم، بنابراین باید نمایشگاه ها و جشنواره هایی را هم داخل استان و هم در سایر استان ها برگزار کنیم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرمانشاه گردشگری مرادی بیستونی حوزه گردشگری نشان دهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه

ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت : در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویداد‌هایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذا‌های بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این ۸۰ نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران