Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در نشست هم‌اندیشی بررسی نظام توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی که با حضور تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های توزیع برگزار شد، افزود: دولت سیزدهم زنجیره تولید محصولات کشاورزی را از مزرعه تا سفره در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده که یکی از مهم‌ترین اقدامات در این دولت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پس از ۶۰ سال این مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی برگردانده شده، بنابراین ما باید از بازار صیانت کنیم تا به امنیت پایدار، عادلانه، سلامت و با قیمت مناسب برای مردم برسیم.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: در راستای مدیریت و ساماندهی بازار کالاهای اساسی تمام ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شده و در تلاش هستیم تا نواقص را اصلاح کرده و به نحو مطلوب پیش برویم.

به گفته وی، خوشبختانه در ۷ ماه گذشته به ویژه در ایام نوروز آرامش مناسبی در بازار حاکم شد، البته باید برای شرایط بهتر و پایدارتر تلاش کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رویکرد این وزارتخانه برای استفاده از توزیع هوشمند محصولات کشاورزی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی نیاز دارد و بازار بدون هوشمند سازی و استفاده از پلتفرم‌های توزیع آنلاین کالا به آرامش نمی‌رسد.

وی افزود: از تمام پلتفرم‌های توزیع آنلاین محصولات کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه زنجیره تامین محصولات کشاورزی برای مشارکت و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی دعوت می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: سال ۱۴۰۱، سال پرباری در توزیع هوشمند اقلام اساسی باشد و مردم محصولات را بدون دغدغه، با حذف دلال و با قیمت مناسب دریافت کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کالای اساسی سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کالای اساسی سید جواد ساداتی نژاد شرکت های دانش بنیان وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور