Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:28:14 GMT

صنایع تکمیلی؛ ضامن بقای کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۵۹۰۵

صنایع تکمیلی؛ ضامن بقای کشاورزی است

ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از نیازهای اساسی بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در صورت تحقق، چراغ کشاورزی این استان را پرفرو‌غ تر خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهکیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایران آنلاین گفت: در حال حاضر، ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی در این استان به 10 هزار تن هم نمی‌رسد که لازم است با تکمیل و توسعه صنایع تکمیلی در استان، امکان رساندن محصولات به تولید انبوه، فرآوری و صادرات آنها را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدعلی معتمدی‌پور، ادامه داد: در حال حاضر، 8 شهرک کشاورزی در سطح استان در حال احداث است که امیدواریم از این تعداد 5 شهرک با مساحتی بیش از 140 هکتار تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
رئیس جهاد کشاورزی استان ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه شهرک‌های صنایع تبدیلی در مناطقی از استان که مستعد فعالیت‌های کشاورزی هستند، از میزان بیکاری دائمی و فصلی می کاهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه 800 هزار تن محصول باغی و زراعی در این استان تولید میشود، یادآور شد: از این میزان 126 هزار تن تولید سیب داریم این در حالی است که ظرفیت سردخانه‌های استان تنها 26 هزار تن است؛ این مسأله ضرورت توجه به تسریع در احداث صنایع تکمیلی در استان را صدچندان می کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهکیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در عرصه صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت خواهیم کرد، گفت: سال گذشته، تعداد 184 پروانه تأسیس صنایع تبدیلی در استان صادر شد که در نظر داریم امسال با تسریع در صدور پروانه‌های تأسیس و بهره‌برداری و ارائه تسهیلات ذیل مصوبات، مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش را هموارتر کنیم.
وی در ادامه با اشاره پروژه‌های در حال اجرای بخش کشاورزی استان نیز گفت: بخش اعظمی از پروژه‌های در حال اجرای این بخش، مربوط به سال‌های قبل و اغلب مربوط به حوزه زیرساختی است؛ به همین خاطر، تکمیل پروژه‌های بر جای مانده از سال‌های قبل در رأس برنامه‌های سال جاری است. تکمیل سد خاکی ایلی‌آباد در شرستان بهمئی، سد کوهبرد کهگیلویه  و ... از جمله این پروژه‌هاست.
معتمدی، پروژه تأمین آب اراضی باباکلان، پروژه آبیاری «دشت بن»و ... را از دیگر پروژه‌های در حال اجرای این استان عنوان کرد که در صورت تأمین اعتبار روند ساخت آنها شتاب خواهد گرفت.
این مسئول با بیان اینکه بر طبق آمار غیررسمی هم‌اکنون بیش از 300 هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در 200 هزار هکتار زمین کشاورزی مشغول کارند، تصریح کرد: بهره‌برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌کنند و امکان تولیدات بیشتر نیز دراین استان میسر است.
رئیس جهاد کشاورزی استان درادامه با اشار به اینکه تولید و صادرات گیاهان دارویی در این استان نیز فرصتی برای جهش تولید است، تصریح کرد: استان کهکیلویه و بویراحمد با بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی می‌تواند از قطب های تولید گیاهان دارویی کشور باشد که در صورت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان امکان هرچه بیشتر فرآوری و صادرات محصولات دارویی گیاهی را فراهم کرد.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جهاد کشاورزی استان صنایع تبدیلی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، انصاری نیک در جلسه صبحگاهی شرکت با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر گفت: «این روز را خدمت کارگران عزیز تبریک می گوییم. انشاا… منابع انسانی در حوزه کارگران اخبار خوبی برای این گروه داشته باشد و تصمیمات خوبی گرفته شود. در بازدید که با کارگران و پیمانکاران صحبت می کنیم، از حقوق هایشان می پرسیم و معمولا حقوق هایی که به ما گزارش داده می شود متناسب نیست. باید پیگیری شود تا هر پیمانکاری به بندر امام می آید حقوق هایشان از حداقلی که در بندر امام تعیین می شود کمتر نباشد و به آنان بگویید ما به کارگرها ۳۰ یا ۴۰ درصد بالاتر از مصوبه اداره کار حقوق می دهیم و این کف پرداختی کارگران در بندر امام است. این نکته ای بسیار مهم است که باید اجرا شود.»
وی ادامه داد: «تلاش بر این است که محیط های کارگاهی‌مان را به حداقلی از استاندارد های کیفی برسانیم و محیط کار محیطی باشد که برای ما آموزنده باشد. استاندارد های جهانی را داشته باشد. حساسیت ها نسبت به اتفاقات را بالا ببرید. در مورد اتفاقاتی که رخ می دهد تجزیه و تحلیل داشته باشید به سایت بروید و بازدید کنید و سوال کنید، در این پرسش و پاسخ ها مسائل بسیاری روشن می شود. هر روز می توان چنین مواردی داشت. کار مدیران محترم همین است، ما کاری مهمتر از این نداریم. بسیاری از مسائل و کار های مهم را می توان به این طریق روزانه حل کرد.»
ایشان در ادامه با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس افزودند: «در روز خلیج فارس کتابی را به مناسبت ۵۰ سالگی شرکت چاپ کردیم. خلیج فارس هویت ایران است. یکی از پایه های قدرت تمدنی هر کشوری دریا است. در کشور هایی که دریا و خلیج وجود ندارد آن کشورها از نظر راهبردی مشکل دارند. ما روز خلیج فارس را در تقویممان نامگذاری کردیم، این به دلیل تهدیدی است که برخی دولت‌ها برای ما ایجاد کردند. عده ای در تاریخ به دنبال تحریف هستند از جمله قدرت های غربی که از ۲ هزار سال پیش با ما دشمنی دارند و با هویت و فرهنگ ما دشمنی دارند و این ادامه‌دار بوده و هیچ گاه قطع نشده است.»

مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه سخنان خود و گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: «کتاب هایی که نوشته شده، اتفاقات و خبرهایی که رخ داده است و تجزیه ها از جمله جداسازی بحرین از ایران مسئله‌ای است که قالبا کشور های غربی پشت آن بودند. غرب دست بردار نیست و این خصومت تمام نشده است. شعار هایی که امروز در کشور های خلیج فارس داده می شود نیز از این جنس است. غرب به دنبال آن است که مجموعه تمدنی اسلامی و همسایه های قدیمی را به جان هم بیاندازد.

اختلاف را ایجاد می کنند تا وارد منطقه شوند و سو استفاده کنند و قدرت های منطقه را به چالش کشیده، تضعیف کرده و به زیر یوق خود ببرند. اتفاقاتی که امروز در سیستان و بلوچستان رخ می دهد بی ارتباط به این موضوع نیست. غرب نمی خواهد در این منطقه امنیت برقرار باشد زیرا امنیت ضامن توسعه است. بدون توسعه می توانند مردم را از بدنه کشور اصلی جدا کنند. یک کشور به این صورت تضعیف می شود. باید بدانیم که اگر هوشیار نباشیم، بقیه با ما چه کار می کنند.»

دکتر انصاری نیک خطاب به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: «تمام افراد این جمع تحصیلکرده، کارکرده و اهل دانش و فن هستند. در جامعه ایرانی اگر چنین طیف هایی نسبت به این مسائل بی اطلاع باشند از بقیه چه انتظاری می رود؟! به مناسبت این روز وظیفه خود دانستم که به جهت هوشیاری، این موارد را بیان کنم. باید نسبت به تمدن و فرهنگ و هویت تاریخی‌مان حساس باشیم، باید یاد بگیریم، مطالعه کنیم و به بچه هایمان یاد بدهیم و آن ها را هم آگاه کنیم. باید به دوستان و بستگان و دیگر کسان‌مان این مسائل را یادآوری کنیم. این مسائل را می شود از غربی ها هم یاد گرفت، آن ها بسیار حساس هستند و این موارد را مکتوب می کنند تا ماندگار شود و بعد به آن استناد می کنند. این مستند ها فشار هایی در آینده نزدیک یا دور برای ما هستند. غرب واژه سازی می کند، کار فرهنگی و تاریخی می کند.»

نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی بندرامام ادامه داد: «خلیج فارس فرصتی برای ما است، ضمن اینکه سیاست های کشور به سمت اقتصاد دریا پایه است. این موضوع در اسناد بالا دستی مطرح و تصویب شده است.

پتروشیمی بندر امام به عنوان مجموعه ای اقتصادی می توند برای آینده آگاه باشد و از ظرفیت ها و فرصت های این حوزه استفاده کند. مطالعات راهبردی را بخوانید و ببینید چه ظرفیت ها و چه امتیازاتی برای ما وجود دارد و می توانیم چه نقشی داشته باشیم در این زمینه باید توجه داشت و این موضوع را دنبال کرد.»

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901189

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است