Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «عباس نجار» سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: سال‌هاست در آموزش و پرورش جذب متوسط رو به بالا نداشتیم.

وی بیان داشت: در دولت‌های قبل ورودی به تربیت معلم را بسته بودند به‌طوری که ظرفیت ۲۵ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به ۳ هزار نفر رسید یعنی نمی‌خواستند کاری انجام شود و برخی پست‌ها حذف و مربی پرورشی سال‌ها جذب نشده بود که مشکلات فرهنگی امروز جامعه برگرفته از همین اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم از ظرفیت دانشجویان وزارت بهداشت در ارتباط با مربیان بهداشت و سلامت بهره ببریم تا دغدغه در این زمینه کاهش یابد.

نجار با بیان اینکه مناطق کمتر توسعه‌یافته و مرزی در اولویت سهمیه جذب نیروی انسانی هستند که با محوریت بومی‌گرایی انجام می‌شود، اضافه کرد: طبق قانون از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان می‌توان نیروی مورد نظر آموزشی را تأمین کرد و استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی در اولویت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن خراسان‌جنوبی سهمیه قابل توجهی در نظر گرفته شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از این دغدغه چندین ساله را مرتفع کند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از شروع تغذیه رایگان دانش‌آموزان با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان خبر داد و مطرح کرد: این موضوع سال‌ها تعطیل شده بود دوباره شروع خواهد شد زیرا اعتقاد داریم سوء‌تغذیه و اینگونه ضعف‌ها اجازه بروز خلاقیت را به دانش‌آموز نخواهد داد.

نجار با تأکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی را با عناوین مختلف رفع خواهیم کرد، افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان با همدلی و همفکری و پشتکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این قانون با تأکید بر مناطق روستایی، مرزی و عشایری تصویب و برای معلمان این مناطق امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: با پیش‌بینی رشد جمعیت دانش‌آموزی تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کاملی صورت گرفته و براساس رشد جمعیتی میزان نیازهای تحصیلی از جمله کلاس درس به نوسازی مدارس اعلام شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان تغذیه طرح تغذیه رایگان سال تحصیلی جذب معلم کمبود نیروی انسانی نجار آموزش و پرورش برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است