Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به حواشی ایجاد شده در جابجایی درختان و اشاره به احداث 3 دهانه زیرگذر منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: از آنجا که تامین دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و خارج شدن محلات جنوبی منطقه از بن بست، امکان تردد امن و آسان جزء مطالبات و دغدغه های به حق شهروندان محلات جنوبی منطقه 17 و مدیران شهری این منطقه بوده است، مدیریت شهری این مهم را مورد توجه قرار داده و طی جلسات و بررسی های کارشناسی متعدد در دو سال اخیر، برنامه ریزی لازم برای احداث، ۳ دهانه زیرگذر در این محدوده جغرافیایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سال گذشته با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد به دلایلی تعطیل شد، گفت: با تصمیم مدیران شهری منطقه در دوره جدید برای شروع مجدد عملیات این پروژه، به دلیل وجود درختان معارض با پروژه، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ درخواست جابه جایی درختان به سازمان بوستان‌ها با مکاتبه شماره ثبت ۳۰۵۷۳ ارسال شد و طی بررسی و بازدیدهای انجام شده و موافقت اعضاء کمیسیون ماده 7 در تاریخ  2 اسفندماه سال گذشته و طی مکاتبه شماره ثبت ۴۳۲۲۷ سازمان بوستان‌ها، مجوز جابجایی درختان صادر شد.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: با توجه به اینکه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ این درخواست تایید و ابلاغ جابه جایی این درخت‌ها به شهرداری منطقه ۱۷ ارسال شد و با توجه به خسارت ۵۰ میلیارد تومان برای احداث این زیرگذرها در صورت عدم جابه جایی درخت‌ها متصور و امری حیاتی به شمار می رفت، این اقدام مهم در دستور کار، جهت انجام اقدامات مورد نیاز و اخذ مجوزهای لازم قرار گرفت.

شنگی در ادامه افزود: بر همین اساس عملیات انتخاب پیمانکار واجدالشرایط انجام و جابه جایی این تعداد اصله درخت در تاریخ ابلاغ شده با اصول استاندارد و تحت نظارت ناظرین انجام گرفته است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات اخیر انجام شده در سطح منطقه ۱۷ گفت: با توجه به ضرورت ایجاد دسترسی مناسب شهروندان بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز، برنامه ریزی موثر در جهت احداث 3 زیرگذر در این محدوده صورت پذیرفت. برای این عملیات با مجوز کسب شده از نهادهای مربوطه، 225 اصله درخت با رعایت اصول فنی  جابه جا شده است.

ایمن سازی پل شهید یارجانی/ کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی در منطقه ۱۷

شهردار منطقه 17 در ادامه اقدامات انجام شده در منطقه افزود: با توجه به تدابیر انجام شده، نقاط حادثه خیز منطقه با همکاری پلیس راهور منطقه شناسایی شد که معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به ایمن سازی این نقاط حادثه خیز اقداماتی انجام داده است. با توجه به اقداماتی که تاکنون در همین راستا انجام گرفته، آمار فوتی‌‌های تصادفات منطقه از ۱۵ نفر در سال ۹۹ به ۹ نفر در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته که این نشان دهنده کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی است.

شنگی تصریح کرد: به منظور کاهش تصادفات منجربه فوت، معاونت حمل و نقل و ترافیک با مشارکت پلیس راهور منطقه در روی پل شهید یارجانی ورودی به تندگویان اقدام به نصب حدود ۲۰۰ متر نیوجرسی بتنی بزرگراهی کرد که طول هر کدام ۳ متر است که می تواند از سقوط احتمالی موتورسیکلت و خودرو در حوادث جلوگیری کند.

نصب ۱۰۰ مخزن جدید در سطح محلات

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اخیر شهرداری گفت: باتوجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و به منظور بهبود وضعیت نگهداشت و آراستگی شهر و نوسازی و بهسازی مخازن، تعداد ۱۰۰ عدد مخزن در روزهای ابتدایی سال جدید تهیه و به نواحی سه گانه جهت جایگزینی با مخازن فرسوده تحویل داده شد و این روند تا رسیدن به حد مطلوب در سال جدید ادامه خواهد یافت.

شهردار منطقه 17 با اشاره به مراحل پایانی بازسازی، مرمت و تجهیز مجموعه ورزشی سجاد اظهار کرد: مجموعه ورزشی سجاد به دلیل شیوع بیماری کرونا، به مدت دو سال غیرفعال بود که طی این مدت دچار مشکلات متعددی از جمله خرابی سیستم روشنایی، سیستم گرمایشی، نیاز به ایزوگام و راه اندازی موتورخانه و... برخی موارد دیگر شده بود که الحمدالله با پیگیری‌های همکاران خدوم در شهرداری منطقه، تاکنون حدود 80 درصد این مشکلات مرتفع شده و به زودی در اختیار مردم شریف منطقه قرار خواهد گرفت.

شنگی تصریح کرد: ان شالله به زودی تمام مشکلات این مجموعه ورزشی برطرف می شود و شهروندان عزیز منطقه می توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند. 

نصب ۲۵ پایه چراغ روشنایی دکوراتیو در بزرگراه شهید چراغی

وی به یکی دیگر از اقدامات اخیر شهرداری اشاره و تصریح کرد: به منظور ارتقاء روشنایی در بزرگراه شهید چراغی و رفاه حال شهروندان، روشنایی معابر و همچنین زیبا سازی فضای شهری، نصب پایه چراغ‌های روشنایی دکوراتیو به تعداد ۲۵ عدد در فاصله‌های ۲۰ متر در محور بزرگراه شهید چراغی،‌ حد فاصل کوچه سیزدهم الی بزرگراه آیت الله سعیدی نصب شده است.

شهردار منطقه 17 گفت: انجام این پروژه با اولویت ارتقاء روشنایی و ارائه خدمات در محلات کم برخوردار منطقه انجام گرفته است. ان شاء الله امسال طی برنامه ریزی‌های به عمل آمده در برخی دیگر از معابر سطح منطقه نیز پایه چراغ های روشنایی با طرح های جدید نصب خواهد شد.

شنگی در ادامه با اشاره به مراسم شب‌های احیاء در مساجد منطقه افزود: با توجه به برگزاری مراسم های ویژه در ایام شهادت امیرالمومنین (ع) و شب های احیاء و سهولت رفت و آمد شهروندان در نیمه های شب، عملیات مرمت و روشنایی ۱۰۲ عدد پایه چراغ در مقابل بیش از ۲۴ باب مسجد و حسینیه سطح منطقه انجام شد.

وی بیان کرد: غباروروبی مساجد، شست و شوی فرش ها و اهدا پک بهداشتی از جمله اقداماتی بود که در دهه تکریم و تعظیم مساجد توسط مدیریت شهری منطقه۱۷ انجام شد. همچنین اجرای برنامه های گوناگون در ماه نزول قرآن، شامل برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد منتخب و محوری، جشنواره فرهنگی، ورزشی در بوستان بهاران به مدت ۱۰ شب و اجرای برنامه ها در محلات ۱۴گانه از جمله اقداماتی است که انجام می شود.

شنگی گفت: پیش از این عملیات و به مناسب ماه مبارک رمضان و رفاه حال شهروندان، عملیات های حذف زوائد فیزیکی از معابر، امحاء و پاکسازی جداره معابر منتهی به مساجد انجام گرفته است.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار منطقه 17 قطع درختان منطقه 17 خط راه آهن تهران اهواز شهردار منطقه 17 مجموعه ورزشی جایی درختان جابه جایی انجام شده جایی درخت پایه چراغ منطقه ۱۷ انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود