Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@12:08:51 GMT

۲۷ مورد ابتلای کرونا در استان‌ سمنان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۶۵۱۰

۲۷ مورد ابتلای کرونا در استان‌ سمنان شناسایی شد

گروه استان‌ها- در شبانه روز گذشته تعداد مورد ابتلای قطعی کرونا در استان‌سمنان شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، اگر چه نسبت به هفته‌های گذشته با کاهش شیوع کرونا و کاهش شمار بیماران کرونایی بستری روبرو هستیم اما باید مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید عادی انگاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنان برای جلوگیری از شیوع بیماری باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و مردم برای تزریق و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان در شبانه روز گذشته 284 فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

27 فرد مثبت کرونایی شناسایی شده، 24 نفر جزو موارد مثبت سرپایی بودند و سه نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

همچنین در شبانه روز گذشته خوشبختانه هیچ مورد فوتی از بیماری کرونا ثبت نشد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته خوشبختانه 2 بیمار جدید در بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه بستری شده است.

12 روز بدون فوتی کرونایی در استان بوشهر ثبت شد46 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدندروز بدون فوتی کرونا در استان خراسان رضوی/ 137 بیمار جدید بستری شدند

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 60 هزار و 340 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز بیماری کرونا ویروس تا کنون به یازده هزار و 754 نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: چهل‌وهشت هزار و 586 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس با اشاره به آمار بهبود یافته از بیماری کرونا از ابتدا تاکنون نیز گفت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 537 نفر رسید.

در استان سمنان و بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان میزان واکسیناسیون در دوز اول به 94 درصد، دوز دوم به 88 درصد و دوز سوم به 48 درصد رسیده است.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، میامی و مهدیشهر  در وضعیت زرد قرار گرفت.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تحت پوشش دانشگاه بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا