Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:53:19 GMT

آغاز احداث داک ۱۰۰ هکتاری برای لایروبی خلیج گرگان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۶۶۲۶

آغاز احداث داک ۱۰۰ هکتاری برای لایروبی خلیج گرگان

مقام مسئول سازمان بنادر گفت: به منظور شروع عملیات لایروبی خلیج گرگان احداث داک ۱۰۰ هکتاری آغاز شده که پس از احداث آن عملیات لایروبی در دستور کار قرار می‌گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، الله یار اسعدی در رابطه با آخرین وضعیت لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج گرگان با توجه به دستور رییس جمهور در اسفندماه سال 1400 مبنی بر تسریع این اقدام، اظهار داشت: به تازگی به منظور ایجاد داک های لازم، اولین دستگاه مورد نیاز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء قبل از سال جدید به منطقه ارسال شد و تجهیزات جدید نیز بر اساس وعده داده شده به تدریج به منطقه ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه احداث داک 100 هکتاری به عنوان داک شماره 1 آغاز شده است، ‌بیان کرد: در مجموع 3 داک احداث خواهد شد و پس از پایان احداث داک شماره 1 عملیات لایروبی آغاز می‌شود و همزمان با لایروبی احداث داک شماره 2 و 3 در دستورکار قرار می‌گیرد.

مدیربنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه پس از صدور دستور رییس جمهور، ‌ بلافاصله اقدامات تبیین شده به منظور اخذ مجوزهای لازم مدنظر قرار گرفت، عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئولیت اجرای لایروبی خلیج‌ گرگان بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته شده است به منظور تسریع در انجام‌کار، مطالعات طراحی مهندسی، توسط مهندسان مشاور ذیربط و مهندسان مشاور دارای رتبه یک بندرسازی و سازه های دریایی انجام شد و سپس مطالعات طراحی کانال که باید مصالح حاصل از لایروبی در آن تجمیع شود، مدنظر قرار گرفت.

اسعدی ادامه داد:‌ اقدامات صورت گرفته به عنوان بخشی از فعالیت ها در راستای مصوبه جلسه چهارم کارگروه ملی تالاب ها مدنظر قرار گرفته است و وظایفی برای دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تبیین شده و حتما باید این اقدامات به موازات توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود؛ در گام اول به عنوان برنامه کوتاه مدت جلوگیری از تشدید خشک شدگی خلیج گرگان در دستورکار قرار دارد و برنامه بلندمدت نیز توسط دستگاه های مرتبط انجام خواهد شد، علاوه بر این استانداری کمال همکاری را در این زمینه داشته است و دستگاه‌های مرتبط در مرحله اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس