Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین درویشی در نشست خبری که در قالب برنامه "مدیران پاسخگو" توسط استانداری فارس اجرایی شده است، گفت: هلال احمر هرگز در راستای موازی کاری با اورژانس فعالیت نکرده و ما اقداماتی مانند خروج مصدوم از خودرو را انجام می‌دهیم اما اگر اورژانس نباشد هم رها سازی و هم انتقال مصدومان را انجام می‌دهیم.

درویشی گفت: تعامل جمعیت هلال احمر استان با اورژانس استان مطلوب است و در حوادث جاده‌ای به اورژانس کمک می‌کنیم و پایگاه‌های مختلفی در جاده‌های استان احداث کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: فعالیت در جمعیت هلال احمر، داوطلبانه و بشردوستانه با هدف کمک به افراد نیازمند یاریست و برای هلال احمر، احزاب، نژادها و ... تفاوتی ندارد و تنها با هدف اقدامات بشر دوستانه عمل می‌کند.

درویشی با یادآوری اینکه پارسال ۱۴۹۱ عملیات امدادی، شامل حوادث جاده‌ای، سیل، حوادث صنعتی، زلزله توسط این جمعیت انجام شده و ۲۳ هزار و ۲۲۱ نفر در این عملیات‌ها از خدمات هلال احمر فارس بهره‌مند شده‌اند، گفت: در بحث کمک‌های حمایتی نیز فارس جزو استان‌های اول کشور است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زلزله هرمزگان نیز پوشش امدادی خوبی ارائه کردیم.همچنین جمعیت هلال احمر فارس در بحران کرونا طرح‌های مختلفی را اجرا کرده که طرح ناظران سلامت از نمونه‌های آن است.

درویشیگفت: سالن جمعیت هلال احمر استان فارس در شمار نخستین سالن‌های واکسیناسیون بود و طرح «آمران سلامت» در نقاط پر تردد شهر، نکات بهداشتی را به صورت تذکر لسانی انجام می‌دادند.در طرح نذر سلامت نیز بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

او گفت: همکاری با مراکز واکسیناسیون توسط اعضای جمعیت برای تزریق واکسن، طرح غربال گری کرونا برای کنترل ورودی مرزی مانند فرودگاه شیراز و لار، همکاری با شهرداری شیراز در ترمینال مسافربری شیراز و ... از سایر این اقدامات بوده است.

درویشی گفت: فارس علی‌رغم اینکه در امداد و نجات پیشرو و در بحث پشتیبانی عملیات امداد و نجات دارای کمبود است و به طور موقت از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استفاده شد اما مانند سایر استان‌ها به مرکز پشتیبانی و سوله‌ای عملیات امداد و نجات نیاز دارد که برای اخذ زمین برای این مهم پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

او اعلام کرد: سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که به احداث انبار و پایگاه امدادی اختصاص داده شد.همچنین ۳۳۰ خانه هلال در فارس داریم که ۱۱۰ خانه سال گذشته ایجاد شده که در زمینه آموزش در مواقع بحران به روستاییان نیز فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه آمایش سرزمینی برای مکان یابی پایگاه‌های امدادی انجام و ساخت پایگاه امدای آزادراه شیراز-اصفهان نیز شروع شده است، گفت: ۳۴ پایگاه در استان داریم که ۲۷ مورد آن جاده‌ای و ۷ مورد آن‌کوهستانی است و به ۲۳ پایگاه دیگر در استان نیاز داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر فارس اورژانس 115 جمعیت هلال احمر عملیات امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.
وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.
کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

دیگر خبرها

  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر