تغییراتِ کنداکتورِ شب قدر ادامه دارد/ اضافه شدنِ «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» با توقفِ موقتِ «از سرنوشت»
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۱۳۹
در کنارِ توقفِ سریال «خوشنام» و اضافه شدنِ «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به آنتن، «از سرنوشت» هم از امشب جایِ خودش را به سریالی دیگر میدهد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در کنارِ تغییرات کنداکتور شبکه یک و توقف چند روزه سریال «خوشنام»، جا به جاییهای سریالی در شبکه تماشا و پخشِ یک فیلم کوتاه از شبکه نمایش، این تغییرات به شبکه دو و حتی اضافه شدنِ اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به شبکه پنج سیما همراه شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جزئیات این تغییرات و جا به جاییها را در ادامه ببینید:
«از سرنوشت4» در شبهای قدر پخش نمیشود
سریال «وقت صبح» از امشب (چهارشنبه 31 فروردین) تا یکشنبه 4 اردیبهشت، جایگزین سریال «از سرنوشت4» شد.
این مینی سریال با فضایی معنوی و نگاه به مسائل اجتماعی در محلههای قدیمی شهر تاریخی سمنان تصویربرداری شده است.
«وقت صبح» که هر شب ساعت 21:15 روانه آنتن میشود قصه روحانی جوانی را روایت میکند که در موقعیت انتخابی قرار میگیرد و این انتخاب او را با چالشهایی مواجه میسازد.
کاوه خداشناس، نسرین نصرتی، کاظم هژیرآزاد، نگار حسنزاده، صدف بهشتی، سلمان خطی، محمد یگانه، پژمان یاوری، لی لی فرهادپور، حسین صفریان، پناه باقریان،آیسان والی از بازیگران این مجموعه تلویزیونیاند.
براساس این گزارش، تاکنون 17 قسمت از فصل چهارم سریال از سرنوشت4 روی آنتن رفته است و ادامه قسمتهای این سریال از دوشنبه 5 اردیبهشت پخش خواهد شد.
این سریال پس از شبهای قدر هر شب ساعت 21:15 روی آنتن میرود.
پخش 3 اپیزود از داستانهای «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در شبهای قدر
اپیزودهای «آخرین قرار» «برنده خوشبخت» و «بیدار بخت» از مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان در شبهای قدر ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما پخش میشود.
اپیزود «آخرین قرار» امشب چهارشنبه 31 فروردینماه ساعت 19 از شبکه پنج سیما تماشایی میشود. این اپیزود درباره پروانه یکتا، دختر جوانی است که با دوستش سیما همخانه هستند و قصد دارند مبلغی را از یک مؤسسه خیریه بگیرند...
تماشای برنده خوشبخت
اپیزود «برنده خوشبخت » فردا پنجشنبه اول اردیبهشتماه ساعت12 ظهر از قاب شبکه پنج تماشایی میشود.
داستان این اپیزود درباره جوانی به نام مرتضی تکنسین و تعمیرکار کامپیوتر است که نگاهش به دنیای اطراف صفر و یکی و دودو تا چهار تا است.
اپیزود «بیدار بخت» نیز از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد روز جمعه 2 اردیبهشتماه مصادف با بیستم ماه مبارک رمضان ساعت 19 از شبکه پنج سیما پخش میشود.
این اپیزود داستان زندگی آفاق، زنی میانسال را روایت میکند که پس از سالها ناآرامی، در خانهای قدیمی شغلی پیدا میکند. او پسری معلول دارد و هر لحظه به فکر آسایش و آرامش او است تا اینکه نام او به عنوان یکی از برندگان خوششانش مراسم قرعهکشی بانک اعلام میشود و ...
پایانِ فیلمبرداری «بینشان» در کربلا/ برنامهای شبقدری در رادیو ورزش
مرتضی رزاقکریمی از پایان فیلمبرداری سریال «بینشان» خبر داد.
پرویز فلاحیپور و اکبر رحمتی 2 بازیگری بودند که در کربلا جلوی دوربین فرشاد گلسفیدی رفتند.
«بینشان» که برای پخش از شبکه سه سیما ساخته شده، این روزها مراحل پستولید را پشت سر میگذارد.
همزمان با اعلام خبر پایان مراحل تولید این سریال، چهار بازیگر دیگر این پروژه نیز معرفی شدند و لیست بازیگران تکمیل شد. بدین ترتیب مالک سراج، مهری آلآقا، بهار نوحیان و سوسن مقصودلو از جمله دیگر نقشآفرینانیاند که در این سریال حضور دارند.
مجید واشقانی، نیلوفر پارسا، پرویز فلاحیپور، سعید زارعی، هلن نقیلو، نیوشا ضیغمی، مریم کاویانی، مهدی فقیه، کاظم هژیرآزاد، اکبر رحمتی، رضا ایرانمنش، توماج دانشبهزادی، قاسم زارع، احسان امانی، نسرین نکیسا، پویان گنجی و صادق ملک از جمله بازیگران «بینشان»اند که پیش از این نامشان رسانهای شده بود.
«برتر از هزار ماه» ویژهبرنامه رادیو ورزش در شبهای قدر
رادیو ورزش در شبهای قدر و سوگواری حضرت علی (ع) با ویژهبرنامه «برتر از هزار ماه» به استقبال این شبها میرود.
این برنامه کاری از گروه تولید و تامین رادیو ورزش است که در شبهای قدر، از ساعت 12 بامداد به مدت 180 دقیقه از موج اف ام ردیف 92 مگاهرتز پخش خواهد شد.
انجام اعمال شبهای قدر، پخش فرازهایی از دعای جوشن کبیر، پخش سخنرانی و قرآن بر سر گرفتن از حرم مطهر رضوی(ع)، ترجمه و تفسیر سخنان حضرت علی(ع) از نهجالبلاغه و مرشدخوانی به صورت زنده از بخشهای این ویژهبرنامه به شمار میرود.
همچنین پخش مستند گزارشی از خیرین ورزشی، مصاحبه با ورزشکارانی که در مراسم احیا شرکت کردند، صحبت با ورزشکاران در خصوص درسهایی که از مولای متقیان حضرت علی(ع) گرفتند و خاطرات توسلشان به آن امام همام از دیگر بخشهای برنامه است که سعی بر این دارد تا فضای معنوی مناسبی را برای مخاطبین ایجاد کند.
ویژهبرنامه «برتر از هزار ماه» به تهیهکنندگی حسین سلطانی، گویندگی امیرهوشنگ کاظمی، نویسندگی سمیه قاسمی و گزارشگری حمیدرضا خواجهخباز و معصومه کیانی از 31 اردیبهشت در شبهای قدر روی آنتن شبکه رادیویی ورزش خواهد رفت.
برنامه ویژه تلویزیون برای ناشنوایان در شبِ قدرسریالِ «خوشنام» از فردا موقتاً آنتن را ترک میکند/ «نیاز» مجموعه شبِ قدری تلویزیون + فیلمشبهای قدر پایِ تلویزیون + جزئیاتانتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: سریال شبکه یک رسانه ملی رادیو شبکه پنج سیما شبکه دو سریال شبکه یک رسانه ملی رادیو شبکه پنج سیما شبکه دو شاید برای شما هم اتفاق بیفتد شبکه پنج سیما شب های قدر بی نشان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد میکند/ ارتباط بین رواندرمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
مقدسیان پاشنه آشیل سریال را در انتخاب روانگر درست دانست و گفت: سریال در این نقطه اشتباه میکند. مناسبات اتاق درمان به درستی منتقل نمیشود و ارتباط بین مراجع و روان درمانگر خارج از اتاق درمان مردود است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مقدسیان منتقد و کارشناس سینما شب گذشته با حضور در برنامه سینمازاویه رادیو گفتگو درباره سریال افعی تهران و نسبت آن با سینمای جنایی گفت: در سینمای جنایی حرکت در عمق خیلی بیشتر است مهمتر از اینکه جنایت را چه کسی انجام داده این مهم است که جنایت چرا انجام شده و آن کسی که این جنایت را مرتکب شده دچار چه پیچیده گی های شخصیتی بوده است. در اینجا برای تحلیل سرسخت و عمق پیدا کردن ماجرا این ضرورت که فهم دقیقی از تحلیل موقعیت و روانکاوی داشته باشیم اهمیت پیدا میکند.
وی ادامه داد: پیمان معادی یک ضرورتی را در سینمای ایران حس کرده و آن هم تنوع داستان ها و موقعیت هاست چراکه در سینمای ایارن داستان های جن.ایی که استخوان دار باشند و طعنه به کمدی نزند زیاد نداشتیم.
مقدسیان درباره نحوه نمایش درونیات شخصیت در افعی تهران گفت: اما معادی یک رندی کرده و همان تلاشی که باید انجام میداده تا در موقعیت های مختلف، در جهان شخصیت ورود کند و او را به مخاطب معرفی کند به اتاق درمان آورده است. طبیعی است هر کسی که در اتاق درمان قرار میگیرد، درمانگر تلاش کند درونیات او را شناسایی کند. اما اگر قرار بود در اتاق درمان این اتفاق نیفتد باید موقعیت های پیچ در پیچی میساخت که اطلاعات درباره شخصیت کم کم به مخاطب منتقل بشود.
این کارشناس، سینما را به عنوان یک تلنگر برای اهمیت بیشتر به سلامت روان مهم دانست و افزود: واقعیت این است که در همه جای دنیا کمپین هایی تشکیل میشود که آدم ها بیش از پیش به سلامت روان خود اهمیت بدهند. اگر سینما بتواند تلنگری بزند یا روان درمانی به امری تبدیل شود که آدم ها به آن اعتماد کنند و به آن روی بیاورند، اتفاق خیلی مثبتی روی داده است.
مقدسیان درباره انتخاب رواندرمانگر و شیوه مواجه سریال با این مساله گفت: دغدغه پیمان معادی در این سریال جدای از اینکه به او کمک کرده درونیات شخصیت را با حضور در اتاق درمانگر به مخاطب منتقل کند، کمک کرده تا او یک نوع فرهنگ سازی هم انجام بدهد. اما همان طور که روان درمانی و سراغ گرفتن از درمان گر مساله ای است که باید روی آن فرهنگ سازی بشود، مسلح شدن به انتخاب روان درمان گر درست هم باید اتفاق بیفتد.
او افزود: ما به اندازه روان درمانگران کاربلد، روان درمانگرانی داریم که ککم عمق و کم دانش هستند و احساس مسئولیت نمیکنند و این آسیب زاست. برای همین است که نظام روان درمان گری در دنیا استانداردهای سفت و سختی دارد که باید مانند یک میثاق پزشکی رعایت بشود .
مقدسیان پاشنه آشیل سریال را در انتخاب روانگر درست دانست و گفت: سریال در این نقطه اشتباه میکند. مناسبات اتاق درمان به درستی منتقل نمیشود و ارتباط بین مراجع و روان درمانگر خارج از اتاق درمان مردود است.
او با بیان اینکه رفتن به سراغ اتاق درمان برای جذاب تر شدن درام، استانداردهایی هم دارد افزود: ماجرا این طور نیست که یا ما نباید سراغ اتاق درمان برویم یا اگر رفتیم هر طور شد آن را جذاب کنیم. یک سری خط قرمزها در اتاق درمان وجود دارد.
مقدسیان ادامه داد: اطلاعات شخصی روان درمان گر با مراجع نباید درمیان گذاشته شود و آشنایی به غیر از آشنایی اتاق درمان با روان درمان گر نباید اتفاق بیفتد. او فقط باید شنونده باشد همدلی کند اما در نقش روان درمان گر. ممکن است جایی که مراجع درک میشود، احساس وابستگی به درمانگر پیدا کند .اینجا درمانگر یا باید از تکنیکها استفاده کند و برای مراجع واضح بشود که این رابطه عاطفی در نقش درمانگر است و لاغیر. اگر این اتفاق نیفتد باید مراجع به درمانگر دیگری معرفی کند.
این کارشناس سینما استانداردهای اتاق درمان را مهم دانست و افزود: این مهم است که استانداردها را رعایت کنیم چراکه ممکن است کسی بعد از کشمکش های زیادی با خودش بپذیرد که درمان بشود ولی با این اتفاق، نتیجه درخوری نگیرد و اعتماد شخص به روان درمانگر از بین برود و هیچ وقت در زندگی به روان درمانگر مراجعه نکند.
مقدسیان در پایان درباره نقاط مثبت و ضعف اثر گفت: افعی تهران در بخش توجه به روان درمان گری موفق است اما در تصویر کردن اتاق درمان و شیوه رفتار سحر دولت شاهی به عنوان درمان گر و ارتباط عاطفی که بین او و مراجعش( پیمان معادی) تصویر میکند، از اساس بر ضد روان درمان است. اینجا دانش و توانایی فیلمنامه نویس کم بوده، او عشق آن را داشته که به این موضوع بپردازد اما علم آن را نداشته. برای جذاب کردن درام هم مولفه های دیگری بود که بدون زیر پا گذاشتن استاندارد ها و خط قرمزها میشد از آنها بهره برد.