Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@10:55:31 GMT

یوونتوس و نیاز به یک انقلاب

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۱۵۲

یوونتوس و نیاز به یک انقلاب

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یوونتوس لقب‌های متعددی دارد از جمله بیانکونری،گورخرها، بانوی پیر و بانوی قاتل که فوتبال دوستان به خوبی به یاد می‌آورند.

یوونتوس تاریخچه پرفراز و نشیبی داشته است که می‌توان به قهرمانی های متوالی و بازیکنان بزرگ و هواداران بسیاری که در سراسر جهان و ایتالیا دارد، اشاره کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سقوط به "سری بی" به دلیل مساله "کالچو پولی" و همچنین فاجعه ورزشگاه هیسل بروکسل در سال۱۹۸۵ که در بازی فینال مقابل لیورپول به کشته شدن ۳۹ هوادار یوونتوس انجامید ،از تلخ ترین روزهای سیاه باشگاه بزرگ ایتالیایی می‌باشد.

یوونتوس از اوایل تاسیس توسط خانواده آنیلی و از طریق شرکت اکسور اداره می‌ شد،در حال حاضر نیز توسط نسل بعدی و جوان خانواده آندره آنیلی و مدیریت ورزشی پاول ندود و سرمربیگری ماسیمیلیانو آلگری اداره می‌شود.

یوونتوس با ۳۶قهرمانی سری آ و ۱۴ قهرمانی جام حذفی در هر دو جام در صدر قرار دارد و پرافتخارترین تیم باشگاهی ایتالیا محسوب می‌شود که ۹ قهرمانی در لیگ و ۴ قهرمانی پیاپی در جام حذفی از مهمترین آنهاست.

یوونتوس همواره بزرگترین بازیکنان جهان،اروپا و ایتالیا و بیشترین ملی پوش را نیز در تیم ملی دارد.از بزرگترین بازیکنان می‌توان به میشل پلاتینی، زیدان،باجو،بوفون،ندود،دلپیرو،کریستیانو رونالدو و ده ها بازیکن دیگر نام برد.

بوفون،ندود،دل پیرو و چند بازیکن بزرگ باشگاه به دلیل تعصب و علاقه خود به باشگاه به "سری بی" نیز رفتند تا تعصب ، عشق و علاقه خود را در عمل به بزرگترین باشگاه ایتالیا ابراز کنند.

هدف یوونتوس بعد از ۹قهرمانی پیاپی، با خریدن رونالدو، فقط قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود،تیمی که هیچوقت چنین هزینه ای برای یک بازیکن نمی‌کرد.

یووه با رونالدو به لیگ قهرمانان نرسید، دبل هم نکرد و فقط به گرفتن یک جام بسنده کرد و همین زنگ خطر را برای مدیران یوونتوس و آنیلی جوان بصدا در آورد که یوونتوس نیاز به سرمربی با افکار جدید دارد و با آوردن‌ "ساری"( که فقط در هفته های آخر لیگ را برد) فرمان کشتی فنی خود را به "پیرلو"جوان داد تا با قدرت فکر و جوانی، خونی تازه به رگ‌های باشگاه تزریق کند.این بار نیز قهرمانی سری آ را به "اینتر" رقیب دیرینه خود واگذار کرد و فقط یک جام حذفی را به دست آورد.

 در نهایت با اخراج پیرلو جوان و سپردن دوباره تیم به آلگری که دو فصل پیش اخراج شده بود ،شاید بازگشتی به عقب بود تا فصلی نو.

یوونتوسی که فصل قبل را در رده چهارم به پایان رسانده بود با سپردن تیم به آلگری و گرفتن دو مهره کلیدی تیم ملی ایتالیا،(فدریکو کیه زا و لوکاتلی )فصل را در ضعیف ترین حالت ممکن شروع کرد و از همان بدو رقابت ها با گرفتن نتایج سینوسی و نداشتن ثبات در نتیجه، معلوم بود که دوران افول یووه ادامه دار است و باید فکری اساسی برای تغییر در کل تیم انجام داد.

شاید نقطه افول یووه از کنار گذاشتن "جوزپه ماروتا" بود که استعداد عجیبی در خرید بازیکن و ستاره های نوظهور دنیای فوتبال داشت.یوونتوسی که تنها تیم ایتالیایی صاحب استادیوم خصوصی بود و استادیوم "آلیانس" تورین که جایگزین "دل آلپی" شده بود،انگار شکوه و عظمت دل آلپی را نداشت.

شاید از بازی‌های اولی که دوربین، ناخودآگاه به روی کیلینی رفت که در حال صحبت با آلگری بود که اشاره می‌کرد این تیم مشکل دارد،می‌شد به خوبی فهمید که کاپیتان قهرمان یورو، از ابتدا مشکل تیم را درست حدس زده بود.

بنابراین، یووه برای بازگشت به قله فوتبال ایتالیا و گرفتن سومین قهرمانی اروپا، به تغییراتی در سه خط نیاز دارد.خط دفاعی که همیشه نقطه قابل اتکاء بود.بسیار پیر شده و دلیخت هم نتوانسته جایگزین بسیار مطمئنی برای رهبری خط دفاع همیشه مستحکم یووه شود.در خط هافبک به بازیکنی چون پوگبا برای جمع کردن تیم در میانه میدان و یک یا دو وینگر و یک مهاجم عالی در کنار ولاهوویچ نیاز دارد.

یوونتوس که خود را تیم اولین‌ها در ایتالیا می داند،باید سریع دست به کار شود و حداقل ۴ ستاره بزرگ وارد تیم کند و در کنار آن جوانان خوب را مثل همیشه خریداری کند تا مجددا سری آ به قدرت و اقتدار بانوی پیر سرتعظیم فرود بیاورد.

محسن بهره دار

هومن جعفری کد خبر: 1137531 برچسب‌ها یوونتوس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یوونتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی یوونتوس و میلان در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و میلان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز یوونتوس و میلان

سری آ ایتالیا (یوونتوس - میلان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748354

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • خلاصه بازی یوونتوس 0-0 میلان (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • یوونتوس - میلان؛ ترکیب رسمی
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان
  • ساعت پخش بازی یوونتوس و آث میلان امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی