Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس که در فصول اخیر یکی از مقتدرترین خطوط دفاعی را در اختیار داشت، این فصل و به خصوص در بازی‌های اخیر ضربه سنگینی از عملکرد بسیار ضعیف خط تدافعی تیمش خورد.

به گزارش ایران اکونومیست، تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی برای ادامه مسابقات لیگ‌برتر آماده می‌شود که از دست دادن حتی یک امتیاز در ۶ بازی باقی مانده هم می‌تواند اندک امیدش برای کسب قهرمانی در لیگ برتر را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخپوشان در دو بازی اخیر خود در لیگ برتر چهار امتیاز از دست داده‌اند تا فاصله این تیم با استقلال صدرنشین، ۶ امتیاز باشد. علاوه بر این شاگردان یحیی گل‌محمدی در جام حذفی هم مقابل آلومینیوم اراک تن به شکست دادند تا این جام هم از دست برود.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب شده پرسپولیس در این شرایط نزولی قرار بگیرد، عملکرد نامطمئن خط دفاع تیم است. جایی که در سال‌های اخیر نقطه قوت سرخپوشان بود، اکنون به پاشنه آشیل تبدیل شده است. با نگاهی ساده دلیل اختلاف امتیاز در صدر جدول را می‌فهمیم. پرسپولیس تا به اینجا ۱۷ گل خورده اما استقلال تنها هشت گل دریافت کرده است.

پرسپولیس در پنج فصل اخیر که قهرمانی لیگ را به دست آورده هرسال بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشته است. سرخپوشان در سه فصل تنها ۱۴ گل دریافت کردند. یک فصل، ۱۵ گل و ی فصل هم ۱۷ گل خورده و در نهایت قهرمان شدند.

حال به این مساله می‌پردازیم که پرسپولیس در حالی‌که یک ماه از شروع سال ۱۴۰۱ گذشته، سه بازی انجام داده است.

سرخپوشان در شروع سال در جدالی دوستانه به مصاف تیم امید با هدایت مهدی مهدوی‌کیا رفتند که با سه گل تن به شکست دادند. پس از آن در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر هوادار قرار گرفتند که آن جدال با تساوی بدون گل همراه بود.

پس از آن شاگردان گل‌محمدی در مرحله یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه آزادی مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفتند که در آن جدال نیز سه گل دریافت کردند تا مجموع گل‌های خورده آنها در سه بازی به عدد ۶ برسد. آماری نگران کننده‌ای که می‌تواند در دیدارهای پیش‌رو نیز تیر خلاص را به گل‌محمدی و تیمش بزند.

شاید گل‌محمدی از حالا در اندیشه این باشد که اگر فصل آینده در پرسپولیس ماندگار شد، با دقت و وسواس بیشتری بازیکن بخرد. سرمربی همیشه ناراضی باید بداند که بازیکن برای نیمکت و سکو خریداری نمی‌شود و هر مهره‌ای نمی‌تواند در تیم‌های بزرگ و پرهوادار بازی کند. مساله‌ای که در دو فصل اخیر به خوبی ثابت شد که خریدهای یحیی برای پرسپولیس بیشتر ضرر داشته‌اند تا سود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پرسپولیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پرسپولیس گل محمدی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم

به گزارش "ورزش سه"، وحید امیری، کاپیتان تیم پرسپولیس، بعد از پایان بازی با سپاهان در خصوص این دیدار گفت: بعد از اتفاقاتی که هفته گذشته افتاده بود، همه هواداران یکدل شدند که سه امتیاز بازی را کسب کنند اما متاسفانه شرایط بازی طوری رقم خورد که تیم حریف با تمام احترامی که برایشان قائلم، بازی فشرده ارائه دهد.

وی افزود: این، شرایط را خیلی سخت کرده بود اما این را هم باید بگویم که هواداران برایمان سنگ تمام گذاشتند و قول می‌دهم که تا آخرین بازی تمام تلاشمان را میکنیم و به نظرم هنوز چیزی تمام نشده و 15 امتیاز باقیمانده و اختلاف یک امتیاز چیزی نیست که بخواهیم از الان خودمان را برای اتفاقی که مدتهاست زحمت کشیدیم، کنار بکشیم.

او در خصوص بازی بعدی سرخپوشان گفت: نساجی یک تیم قابل احترام است که همیشه تمام تلاشش را کرده تا دقیقه 90. این جدال ما مرگ و زندگی است و امیدوارم هرچیزی که خیر و صلاح است، اتفاق بیفتد. مطمئن باشید فوتبال زیبایی ارائه خواهیم کرد و امیدوارم در نهایت تیمی که لیاقت برد دارد، به آن برسد.

امیری در مورد تغییر مالکیت پرسپولیس و پاداشی که برای برد امروز وجود داشت، عنوان کرد: من از پاداش برد سپاهان اطلاع نداشتم اما به هر حال یک اتفاق میمون و مبارکی بود برای دو باشگاه. امیدوارم اتفاقات سالیان گذشته دیگر تکرار نشود و در عرصه بین‌المللی رقابت کنیم.

کاپیتان سرخپوشان درباره بازگشت بیرانوند گفت: جا دارد از زحمات امیررضا رفیعی تشکر کنم، واقعا روی گلهای بازی قبلی مقصر نبود و مقصر ما بازیکنان بودیم و نباید اجازه میدادیم موقعیت بسازند. علی بیرانوند هم نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد و یک انرژی و دلگرمی است.

او راجع به کیفیت نازل بازی پرسپولیس سپاهان نیز اظهار داشت: من احساس می‌کنم حساسیت بیش از حد بازی و اینکه سپاهان با آنالیزی که کرده بود و تک تک بازیکنان ما را من تو من کرده بود، بازی را کسل کننده و سخت کرد.

دیگر خبرها

  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • اقتصاد پاشنه آشیل کشور است
  • سومین آزمون سخت اوسمار/ نوبت پیروزی پرسپولیس فرا می‌رسد؟
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس قبل از بازی با سپاهان
  • تمرین شاداب پرسپولیسی‌ها پیش از دیدار با سپاهان 
  • آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید