Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:21:33 GMT

ممنوعیت واردات نفت خام روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۱۸۷

ممنوعیت واردات نفت خام روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی ممنوعیت واردات نفت روسیه است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

وزیر دارایی فرانسه در ادامه افزود که امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور خواهان این اقدام از سوی اتحادیه اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لومر در گفتگو با ایستگاه رادیویی فرانسوی اروپا 1 گفت: امیدوارم در هفته های آینده، شرکای اروپایی خود را متقاعد کنیم که واردات نفت روسیه را متوقف کنند.

روسیه: تحریم‌ها منجر به گرانی و بیکاری در آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شودتحریم واردات انرژی بیشتر از روسیه به آلمان ضربه می‌زند

وی افزود: همیشه گفته بودیم که خواهان تحریم زغال سنگ (روسیه) هستیم و ما این کار را انجام دادیم.

این وزیر فرانسوی همچنین تأکید کرد که توقف واردات نفت از روسیه "بیش از هر زمان دیگری ضروری است" چرا که این اقدام بودجه جنگ در اوکراین را کم خواهد کرد.

در عین حال، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که این کشور به گاز روسیه نیازی ندارد و به فشار برای تحریم‌ها برای عرضه آن ادامه خواهد داد.

مکرون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 5 گفت: اروپا به گاز روسیه وابسته است اما فرانسه به آن نیازی ندارد و پاریس برای خرید گاز از کشورهای دیگر تلاش می کند.

 اوایل ماه آوریل، مکرون از اتحادیه اروپا خواست واردات نفت و زغال سنگ روسیه را محدود کند. روسیه حدود 40 درصد گاز طبیعی و حدود یک سوم نفت مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین می کند.

در ماه جاری میلادی، اتحادیه اروپا ممنوعیت زغال سنگ روسیه را تصویب کرد، اما نتوانست در مورد تحریم نفت و گاز طبیعی به توافق برسد.

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به شدت به واردات انرژی از روسیه وابسته هستند، در حالی که برخی از آنها هیچ جایگزینی ندارند، چرا که محصور در خشکی هستند و بنابراین قادر به دریافت گاز مایع نیستند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری

سرهنگ حمید عسگری در جمع فروشندگان و متصدیان اتحادیه پوشاک استان البرز ضمن تشریح طرح عفاف وحجاب با عنوان طرح نور گفت: این طرح با هدف حمایت از عفاف و پوشش اسلامی و مراقبت از کانون و بنیان خانواده از ۲۶ فروردین ماه اجرایی شده است. 
به گفته وی در اجرای طرح عفاف و حجاب محور کار اتحادیه پوشاک و لباس وفروشندگان ومتصدیان فروش وشاغلان در اماکن تجاری ومجتمع‌های تجاری هستند که ملزم به رعایت حجاب هستند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: فروش لباس‌های نامتعارف که عمدتا بصورت قاچاق وارد کشور شده ممنوع است و استفاده از مانکن‌های زنده هم در اماکن ومجتمع‌های تجاری با پوشش‌های نامتعارف هم ممنوع است.
عسکری گفت: بکار گیری اتباع بیگانه در واحد‌های تجاری نیز ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند