Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:08:51 GMT

ماجرای اختلاف وزارت ارشاد و صداوسیما

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۵۲۵

ماجرای اختلاف وزارت ارشاد و صداوسیما

آفتاب‌‌نیوز :

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اختلاف میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما بر سر شبکه نمایش خانگی، گفت: در این رابطه استعلاماتی دارد شکل می‌گیرد و قرار است به صورت شفاف نظر مقام معظم رهبری را جویا شویم و پس از اطلاع از نظر ایشان آیین‌نامه‌ها را بنویسیم.

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون ایرنا، اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی دو دیدگاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دیدگاه این است که با توجه به مستندات صداوسیما مسئولیت ساترا با سازمان صداوسیماست. اما از آنجا که مجوزها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند این مساله نیاز به تامل بیشتری دارد.

وی با اشاره به نشستی که کمیسیون فرهنگی با فعالان حوزه سینما، نمایش و موسیقی داشته است، افزود: یکی از بحث‌های جدی‌مان همین موضوع بود. قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان نشست‌هایمان را ادامه بدهیم. نظرات تخصصی کمیسیون فرهنگی برای مجلس بسیار حائز اهمیت است.

منتظری تاکید کرد: نمی‌شود با سرعت راجع به این موضوع تصمیم‌گیری کرد و این مساله نیاز به توقف و دقت و دوراندیشی دارد. در کمیسیون فرهنگی نگاه‌مان این است که شتاب زده تصمیم نگیریم. چون پرسش‌های فراوانی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به استعلاماتی که دارد انجام می‌شود اظهار داشت: نظر دوستان این است که به صورت شفاف نظر مقام معظم رهبری را جویا شویم. چون دوستان ما در صداوسیما به سخنرانی مقام معظم رهبری استناد می‌کنند. باید پاسخ استعلام‌مان را بگیریم. اگر رهبری به صورت شفاف و صریح تایید کنند که شبکه نمایش خانگی زیر نظر صداوسیما باشد کار تمام شده است. چون فرمایش ایشان فصل الخطاب است و در این صورت باید آیین نامه‌ها را بنویسیم.

منتظری با بیان این که نظر کمیسیون این است که در این بخش تجدید نظری شکل بگیرد، گفت: در شبکه نمایش خانگی هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم صداوسیما سهم دارد و مسئولیت اصلی‌اش با صداوسیماست. این دو مجموعه باید زیر یک سقف بنشینند و آسیب‌شناسی از وضعیت موجود داشته باشند. باید تلاش کنیم با تدوین آیین نامه درست به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

وی با تاکید بر این که نباید احساسی تصمیم بگیریم، افزود: من در این رابطه تا به حال گفت‌وگوی رسانه‌ای نداشتم که حاشیه‌ای ایجاد نشود. برای تولید کننده ما همه چیز باید قابل پیش بینی باشد. چون پیش بینی پذیری اعتماد می‌آورد و اگر در جاده تردید حرکت کنیم نمی توانیم به نتیجه برسیم. اگر پس از مدتی به این نتیجه برسیم که قانون اشکالاتی دارد آن قانون باید اصلاح بشود و ما برای اصلاحش داریم تلاش می کنیم.
ضیا هاشمی، تهیه کننده سینما هفته گذشته در مراسم دیدار هنرمندان با رئیس جمهور به دخالت نابجای سازمان ساترای صدا وسیما در تولید نمایش های خانگی اشاره کرد .

منبع: سایت انتخاب

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس غلامرضا منتظری کمیسیون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه حوزه پرورشی به مانند نخ تسبیح بین تمامی فرآیندهای تربیتی در وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد گفت: معلم در کلاس درس، مدیر مدرسه در مدرسه و مدیر کل در استان باید بتوانند کار تربیتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی حلقه واصل بین امور تربیتی است افزود: باید تمامی فرآیندهای انجام شده به هم وصل و در نهایت به سوی «تربیت» ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «حضرت آقا در صحبت‌های خود فرمودند معلم باید در کلاس کار تربیتی انجام دهد، درست است، اما معاونت پرورشی باید نقش ویژه خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد» اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین، تقریبا تمام ساحت‌ها، تربیتی و پرورشی است؛ هر چند معتقدیم عنوان دقیق پرورشی، امور تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و سراسر کلمه تربیت است گفت: بحث هویت، آسیب‌های اجتماعی، قهرمان سازی و ... موارد اصلی کلام رهبر بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تبیینی کشور در وزارت آموزش و پرورش با قریب ۵۰ هزار گروه دانش آموزی در قالب ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در حال انجام است افزود: در این گروه‌ها دانش آموزان خود به کنشگری و تبیین مسائل انقلاب، مصالح نظام اسلامی و مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بعد از صحبت‌های حضرت آقا، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است تا تمام بیانات ایشان عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی اجزای وزارت آموزش و پرورش و ارگانهای ذی ربط برای کمک به معاونت پرورشی در حال هماهنگی و کمک هستند تا یک کار تربیتی خوب در کشور انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • ماجرای اختلاف علیرضا دبیر با رسول خادم / فیلم
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام