Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@02:50:47 GMT

آزمون سخت انتخابات میان دوره ای آمریکا در سال 2022

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۷۱۲

آزمون سخت انتخابات میان دوره ای آمریکا در سال 2022

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان با تمام تمرکز اخیر بر تورم و تأثیر آن بر انتخابات میان دوره ای آتی، ممکن است موضوع دیگری را که در میان مردم آمریکا جلب توجه می کند، نادیده بگیریم: مهاجرت.

بیش از 4 نفر از هر 10 آمریکایی در ماه مارس به گالوپ گفتند که نگرانی "بسیار" در مورد "مهاجرت غیرقانونی" دارند، به همین دلیل این شرکت این موضوع را در نظرسنجی خود بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عدد، که با نظرسنجی گالوپ در سال گذشته نیز مطابقت داشت، در سطح بالایی از یافته های نظرسنجی آنها در مورد این موضوع در دهه گذشته قرار دارد.

و نگرانی قابل توجهی در درجه اول در میان رای دهندگان مستقل منتقد سیاسی در حال افزایش است. در سال 2018، تنها 3 نفر از هر 10 استقلالی اعلام کردند که نگرانی زیادی در مورد این موضوع دارند. اکنون این رقم به 39 درصد رسیده است.

چیزی که باید برای رئیس جمهور جو بایدن و دموکرات‌های کنگره نگران‌کننده‌تر باشد این است که این اعداد از گالوپ قبل از اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام شد که عنوان 42 را به حالت تعلیق در می‌آورد، ماده‌ای که به ماموران مرزی اجازه می‌دهد تا مهاجران متقاضی پناهندگی را که از مارس 2020 اجرا شده است، دور کنند.

دولت بایدن در اوایل این ماه گفت که عنوان 42 در 23 مه لغو خواهد شد. و در هفته های پس از آن اعلامیه، تعدادی از نامزدهای فعلی و نامزدهای دموکرات نگرانی های خود را در مورد احتمال از بین رفتن مرز ایالات متحده و مکزیک ابراز کرده اند.

مارک وارنر سناتور دموکرات ویرجینیا در پایان ماه مارس به سی ان ان گفت تا زمانی که برنامه ای وجود داشته باشد، باید مرزهای امنی داشته باشید. انجام کاری که ممکن است دو برابر، سه برابر یا چهار برابر شدن تعداد را در مرزها دعوت کند، که به نفع آمریکا نیست، به نفع دولت یا افرادی که در تلاش هستند این روند را طی کنند، نیست.

گری پیترز، سناتور میشیگان، که ریاست ستاد انتخاباتی سنای دموکرات ها را بر عهده دارد، من فکر می‌کنم اگر برنامه‌ای سنجیده نداشته باشیم، باید دوباره بررسی شود و شاید به تعویق بیفتد.» "من قضاوت در مورد آن را به تعویق می اندازم تا زمانی که به دولت این فرصت را بدهم که به طور کامل آن طرح را بیان کند. اما من... نگرانی های برخی از همکارانم را به اشتراک می گذارم.

واضح است: تورم و قیمت گاز - و همچنین نگرانی های کلی تر در مورد وضعیت و جهت اقتصاد - همچنان بر ذهن اکثر آمریکایی ها تسلط دارند. اما، مهاجرت -- و توانایی دولت در کنترل یا عدم کنترل آن (به ویژه با توجه به تصمیم عنوان 42) راه خود را به مکالمه میان ترم نیز وارد می کند. انبوهی از افرادی که سعی می کنند پس از لغو عنوان 42 از مرز عبور کنند - و پوشش رسانه ای ناشی از آن - می تواند این موضوع را در ذهن بسیاری از رای دهندگان قرار دهد. و با قضاوت بر اساس داده‌های نظرسنجی، آن چیزی است که از قبل برای دموکرات‌ها یک انتخابات سخت به نظر می‌رسد و آن را بدتر می‌کند.

شایان ذکر است: در حالی که حدود ۶ ماه تا انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا مانده است، تورم، مهاجرت، جنگ اوکراین، همه گیری کرونا فضای سیاسی مرگباری را برای حزب جو بایدن به وجود آورده و دموکرات ها با کابوس فاجعه ای بزرگ مواجه هستند.

تارنمای هیل نوشت: این مشکلات با کاهش محبوبیت بایدن و الگوی تاریخی حاکم بر آمریکا که حزب رئیس جمهوری مستقر به طور معمول کرسی های خود را در اولین انتخابات میان دوره ای کنگره در دوره نخست ریاست جمهوری اش از دست می دهد پیچیده تر شده است.

برخی از دموکرات ها بر این باورند هنوز هم امکان تغییر وجود دارد و دستکم می توان این شکست را تعدیل کرد اما برخی دیگر بدون افشای نام خود زنگ هشدار را به صدا در آورده اند.

دموکرات ها می دانند که نتایج بد در انتخابات میان دوره ای کنگره آزمون تلخی برای آنها است. این حزب در اولین انتخابات میان دوره ای روسای جمهوری پیشین دموکرات آمریکا، باراک اوباما و بیل کلینتون عملکرد بدی داشت. در سال ۱۹۹۴ وقتی که کلینتون در کاخ سفید بود ۵۴ درصد کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات میان دوره ای کنگره در آن سالها از دست داد و در سال ۲۰۱۰ در دوران ریاست جمهوری اوباما ۶۳ کرسی خود را از دست داد.

از دست دادن کرسی ها در کنگره اکنون دشوارتر شده است. در واشنگتن، تقریبا هیچ کس انتظار ندارد آنها بتوانند اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا کسب کنند. یکی از نمونه های مقایسه ای در این زمینه در سال ۱۹۸۲ رخ داد که تورم مانند وضعیت فعلی آمریکا بالا بود و جمهوریخواهان در دوران ریاست جمهوری ریگان ۲۶ کرسی خود را در این مجلس از دست داده بودند. آسیب پذیری حزب بایدن مبرهن است. داده های جدید که روز سه شنبه منتشر شده نشان می دهد که تورم به ۸.۵ درصد رسیده که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۱ تاکنون است. 

 جو مانچین سناتور دموکرات با انتشار بیانیه ای، از این که تورم «خارج از کنترل» است ابراز تاسف کرد و از اینکه دولت بایدن و بانک مرکزی آمریکا به اندازه کافی سریع عمل نکرده اند شکایت کرد.

در زمینه امور مهاجرت وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته که خود را آماده هجوم ۱۸ هزار مهاجر در روز در اواخر امسال می کند.این رقم نجومی می تواند تا اخر تابستان به وقوع بپیوندد به ویژه با توجه به این که دولت قصد دارد در ماه مه استفاده از «عنوان ۴۲» را کنار بگذارد.

اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای استفاده از این عنوان جنجال هایی را برانگیخت. از این عنوان برای جلوگیری از ورود مهاجران و از جمله پناهجویان در دوران همه گیری کرونا استفاده شده است. عنوان ۴۲ یک قانون بهداشت عمومی و رفاه است که در سال ۱۹۴۴ تصویب شد و به جراح عمومی آمریکا  که بعدا به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها منتقل شد  اجازه می دهد تعیین کند که آیا یک بیماری مسری در یک کشور خارجی خطر جدی شیوع در یک کشور خارجی را به همراه دارد یا خیر.

لغو این عنوان از سوی دولت بایدن مخالفت هایی را حتی از سوی برخی از سناتورهای دموکرات ایجاد کرده است و گفته می شود استناد به این عنوان در واقع بر سیاست های ضد مهاجرتی سرپوش می گذارد.

حتی سیاست های بایدن در جنگ اوکراین نیز نتوانسته محبوبیت او را افزایش دهد ضمن این که جنگ فرسایشی می تواند به ویژه در حوزه های افزایش قیمت مواد غذایی و بنزین مشکلات اقتصادی برای مردم آمریکا داشته باشد.

 اگر همه اینها نیز برای تضعیف جایگاه دموکرات ها کافی نباشد کووید-۱۹ تاکنون یک میلیون آمریکایی را به کشتن داده و آسیب های اقتصادی و روانی بسیاری را بر جای گذاشته است و زندگی عادی را تغییر داده است. این وضعیت هنوز تمام نشده به گونه ای که فلادلفیا روز دوشنبه اعلام کرد که بار دیگر استفاده از دستور ماسک در اماکن سرپوشیده را به دلیل افزایش موارد ابتلا اعمال خواهد کرد.

حتی دموکرات هایی که معتقدند حزب آنها با سناریوی آخر زمانی مواجه نیست اذعان می کنند که مجموعه این عوامل موجب وزیدن بادهای مخالف می شود.

جوئل پین،  از استراتژیست‌های حزب دموکرات، می‌گوید: در حال حاضر در یک لحظه بسیار آشفته قرار داریم. کووید-۱۹ وجود دارد، فقط یک سال از مسائل افغانستان گذشته است، اکنون جنگ در اوکراین وجود دارد و بسته به این که شما چه کسی هستید، اقتصاد بالا یا پایین است. این بی ثباتی عمومی است که تنها ۱۸ یا ۲۰ ماه پیش ترامپ را غرق کرد و اکنون مشکل بایدن است و او را با چالش مواجه کرده است.

با وجود اقداماتی که بایدن مدعی است انجام داده این امر باعث رفع نارضایتی مردم آمریکا نشده و اطلاعات مرکز فایو ترتی ایت که نظرسنجی ها را دنبال می کند نشان می دهد محبوبیت بایدن به طورمیانگین ۴۲.۲ درصد است.

بسیاری از دموکرات ها گله از این دارند که پیام حزب آنها فاقد شفافیت لازم است و نتوانسته با واقعیت زندگی مردم ارتباط برقرار کند. آنها همچنین نگران طولانی تر شدن جنجال های کنگره بر سر قوانین در اواخر سال جاری میلادی هستند که شانس حزب آنها برای پیروزی در انتخابات میان دوره ای کنگره را کاهش داده است.

هیل در پایان تحلیل خود آورده است: تغییر سیاسی همیشه ممکن است، تورم ممکن است در ماه های پیش رو کاهش یابد، پوتین ممکن است از جنگ اوکراین عقب نشینی کند، ممکن است انتظار افزایش مهاجران در تابستان امسال تحقق نیابد اما هم اینک تصویری که وجود دارد تیره و تار است و برای دموکرات ها تیره تر می شود.

انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ برای جمهوری‌خواهان آمریکا اهمیتی حیاتی دارد. پیروزی حزب متبوع‌ آن‌ها در این انتخابات می‌تواند مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده آمریکا را از کنترل حزب دموکرات خارج کند. وقوع چنین امری این امکان را به محافظه‌کاران می‌دهد تا در برابر اصلاحات و تغییرات احتمالی مد نظر کاخ سفید مقاومت کنند. به عنوان مثال اگر توازن قوا در سنا به نفع حزب جمهوری‌خواه تغییر کند، محافظه‌کاران این امکان را خواهند داشت تا، با استفاده از قدرت این مجلس، شانس جو بایدن را در انتخاب یک قاضی دیگر برای دیوان عالی از بین ببرند.

به این ترتیب، یکی از ابزارهای مهم جمهوری‌خواهان به منظور پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای، استفاده از محبوبیت دونالد ترامپ است. نتایج مثبت محبوبیت او برای حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۰ مشخص شد. جمهوری‌خواهان اگرچه در آن سال کنترل کاخ سفید و سنا را از دست دادند، اما تعداد کرسی‌هایی که در مجلس نمایندگان به دست آوردند بالاتر از پیش‌بینی‌های پیش از انتخابات بود. برخی ناظران سیاسی چنان نتیجه‌ای را حاصل انرژی سیاسی ناشی از جنبش مگا (MAGA) می‌دانند که ترامپ رهبری‌اش را بر عهده داشت.

آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، خاصه در ایالت‌‌های سرنوشت‌ساز، از محبوبیت گسترده‌ دونالد ترامپ در میان رای دهندگان جمهوری‌خواه حکایت دارد. در حال حاضر نرخ محبوبیت او در جورجیا ۸۶ درصد، در کارولینای شمالی ۸۷ درصد، در اوهایو ۸۰ درصد و در مهمترین ایالت، یعنی پنسیلوانیا، ۷۷ درصد است.

با این‌ همه دونالد ترامپ سخت‌گیری‌های خاص خودش را در فعالیت سیاسی دارد. وقتی در اکتبر ۲۰۱۶ ویدیوی یکی از گفتگوهای خصوصی ترامپ منتشر شد، رودی جولیانی با شبکه سی‌ان‌ان مصاحبه کرد، تا در دفاع از ترامپ، به سوال‌های جیک تپر، مجری رک‌گوی این شبکه، پاسخ دهد. جولیانی از روی خستگی در بخشی از آن مصاحبه کلامی گفت که گفته شدنش از نظر ترامپ جایز نبود. استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ و از حامی‌های سرسخت او، بعدها به جراید گفت ترامپ پس از آن مصاحبه حرفی به جولیانی زد که وی «خشک شد و رنگش پرید.»

در شرایط فعلی نیز برخی چهره‌های جمهوری‌خواه مورد غضب ترامپ واقع شده‌اند. بریان کِمپ، فرماندار ایالت جورجیا، از جمله این افراد است که سابقه اختلافش با ترامپ به وقایع مربوط به انتخابات سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. پس از برگزاری آن انتخابات، و پیروزی جو بایدن در ایالت جورجیا، ترامپ مدعی شد امضای برخی برگه‌های رای این ایالت با امضاهای موجود در اسناد ثبت آرا مطابقت ندارد. به همین خاطر در دسامبر ۲۰۲۰ از کمپ خواست تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا را باطل کند. کمپ درخواست ترامپ را نپذیرفت و به ادعاهای ترامپ در توییتر پاسخ داد.

از این منظر کار بریان کمپ، که قصد دارد بار دیگر با بلیط حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امسال فرمانداری ایالت جورجیا شرکت کند، سخت شده است. دونالد ترامپ، در مقام محبوب‌ترین چهره جمهوری‌خواهان، تمام توانش را علیه کارزار انتخاباتی کمپ به کار انداخته است. رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که در انتخابات فرمانداری سال ۲۰۲۲ ایالات جورجیا در برابر برایان کمپ از دیوید پردو، سناتور سابق این ایالت حمایت می‌کند.

با این همه به نظر می‌رسد اقبال بریان کمپ در میان افکار عمومی بسیار بیشتر از نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ باشد. آخرین نظرسنجی فاکس‌نیوز در این زمینه، که ماه گذشته انجام شد، نشان می‌دهد کمپ با یازده درصد اختلاف پیشتاز انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه است.

با این وجود دونالد ترامپ نسبت به دشواری‌های شکست دادن فرمانداری که پیوندی بیست ساله با ایالت تحت کنترلش دارد، آگاه است. وی دو هفته قبل در جریان یک گفتگوی رادیویی خطاب به حامی‌هایش گفت:یادتان باشد که شکست دادن فرماندار فعلی کار آسانی نیست، ولی [باز هم به خاطر داشته باشید] که رقابت فعلی رقابتی بسیار نزدیک است. اگر دیوید پردو پیروز شود اعتباری برای ما به همراه نمی‌آورد ولی در صورت شکست او، رسانه‌ها سرزنش مرا آغاز خواهند کرد.

دونالد ترامپ بارها ثابت کرده است که توان غافلگیر کردن افکار عمومی را دارد و می‌تواند نتایجی تقریبا پیش‌بینی ناپذیر را رقم بزند. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تقریبا کمتر کسی گمان می‌کرد ترامپ بتواند چهره‌های با سابقه حزب جمهوری‌خواه را شکست بدهد. نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات نهایی سال ۲۰۱۶ نیز تا لحظه شمارش آرا پیروزی هیلاری کلینتون را قطعی می‌دانستند.

با این‌حال دونالد ترامپ، که سه میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون به دست آورده بود، پیروز آن انتخابات شد. کورت اندرسون، روزنامه‌نگاری که از دهه‌ها قبل زندگی خصوصی و حرفه‌ای ترامپ را دنبال کرده است، می‌گوید ترامپ به «شخصیت‌های کارتونی» شباهت دارد و انگار هیچ‌وقت گاف نمی‌دهد.

از این جهت باید در نظر داشت که عوامل تعیین کننده متعددی بر نتیجه نهایی انتخابات تاثیر خواهد گذاشت. توان مالی نامزدها در جریان رقابت‌ها یکی از آن عوامل تعیین کننده به حساب می‌آید. برخی ناظران سیاسی بر این باورند که کمیته اقدام سیاسی تشکیل شده توسط ترامپ (Save America PAC)، با ۱۱۰ میلیون دلار بودجه، یکی از ثروتمندترین سازمان‌های سیاسی است.

به همین دلیل نامزدهای مورد حمایت ترامپ نه تنها می‌توانند از سرمایه اجتماعی او استفاده کنند بلکه کمک‌های مالی رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز نقش مهمی در پیروزی آن‌ها ایفا خواهد کرد. از این جهت برایان کمپ در موقعیت بدی قرار دارد. روز چهارشنبه، سیزدهم آوریل ۲۰۲۲، وبسایت پولیتیکو از کمک نیم میلیون دلاری کمیته «نجات آمریکا» به مخالف‌های کِمپ خبر داد که در حال حاضر شاخص‌شان دیوید پردو است.

دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی فرمانداری آیداهو نیز فرماندار فعلی این ایالت را به چالش کشیده است. با وجود آن‌که برد لیتل، فرماندار آیداهو، تلاش بسیاری کرد تا حمایت ترامپ را به دست آورد اما ترامپ در نهایت از رقیب او، جَنِس مک‌گین، حمایت کرد و در توضیح این حمایت «تمام و کمال» از او چنین نوشت:«جنس مک‌گین از نخستین لحظات آغاز جنبش مگا، حامی واقعی این جنبش بوده است. او زنی شجاع است و از اینکه به دفاع از مسائلی برخیزد که برای مردم ایالت آیداهو مهم‌اند، ابایی ندارد.    

دونالد ترامپ تا امروز از بیش از صد نفر از نامزدهای مختلف انتخابات میان‌دوره‌ای حمایت کرده است. ناظران سیاسی می‌گویند انتخابات‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای فرمانداری‌ها در ماه مه، یک همه‌پرسی کوچکی به حساب می‌آید بر سر میزان واقعی محبوبیت دونالد ترامپ در میان پایگاه اجتماعی محافظه‌کارها.

جدای از اهمیت این «همه‌پرسی کوچک» افرادی نیز معتقدند حمایت‌ ترامپ از برخی از نامزدها، خاصه نامزدهای انتخابات‌های فرمانداری، را باید بخشی از برنامه سیاسی او به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ دانست؛ برنامه‌ای که از قرار معلوم در محبوبیت شخص ترامپ در میان محافظه‌کارها ریشه دارد. بر اساس یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر، ۵۷ درصد پایگاه اجتماعی جمهوری‌خواهان گفته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به ترامپ رای خواهند داد. از این منظر شانس ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری چهار برابر بیشتر از ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا است که پس از او بالاترین بخت تصاحب بلیط حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارد.

  انتخابات میان دوره ای آمریکا قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار شود، دراین انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رقابت نامزدها گذارده می شود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا آمریکا انتخابات میان دوره ای آمریکا انتخابات 2022 افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا انتخابات میان دوره ای کنگره انتخابات میان دوره ای انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان جمهوری خواهان ایالت جورجیا دونالد ترامپ ایالات متحده رئیس جمهوری دموکرات ها نظرسنجی ها جو بایدن عنوان 42 کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری تاس، معترضان خودرو‌های خود را در سراسر بزرگراهی که به گرجستان منتهی می‌شود، قرار دادند، چادر‌ها را برپا و از عبور وسایل نقلیه جلوگیری کردند.

طبق این گزارش، پلیس برای زیر نظر گرفتن اوضاع در محل اعتراضات مستقر است، اما به دلیل اینکه وضعیت تاکنون آرام بوده، مداخله نمی‌کند.

هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشتر برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که این چهار روستا در زمان شوروی جزو آذربایجان بوده است. باکو بر بازپس‌گیری کنترل روستا‌ها پافشاری و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان موافقت کرد که روند تعیین مرز‌ها از این بخش آغاز شود.

بر اساس این گزارش، با آغاز مرزبندی جدید میان ارمنستان و آذربایجان، تظاهرات در نزدیکی این روستا‌ها و در شهر ایروان پایتخت ارمنستان بالا گرفت.

نخست وزیر ارمنستان پس از موافقت با واگذاری چندین منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از توافق صلح بین دو کشور، با انتقادات داخلی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا