Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل-ایرنا _استاندار اردبیل بر تدوین فرایند ساماندهی مسافران ورودی از مرز بیله سوار به استان اردبیل و راهنمایی آنان به مراکز درمانی و یا گردشگری تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست ، سید حامد عاملی در جلسه بررسی وضعیت گردشگری سلامت استان که با محوریت مسافران ورودی از مرز بیله سوار برگزار شد ، خواستار اطلاع رسانی پزشکی ، نحوه رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه داخل استان، مراجعه به مراکز درمانی و پزشکان مرتبط و مراکز گردشگری و اقامتی به مسافران در حین ورود به استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احتمال بازگشایی مرزها در اردیبهشت و افزایش ورودی مسافران از مرز بیله سوار به استان که بیشتر با اهداف درمانی مراجعه می کنند ، بر ساماندهی مجموعه هایی برای راهنمایی مسافران ورودی تاکید کرد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به برنامه های پیشنهادی از سوی برخی دستگاه ها در راستای راهنمایی مسافران ورودی از مرز بیله سوار خواستار جمع بندی و ارائه این برنامه ها تا قبل از بازگشایی مرزها شد.

عاملی ایجاد مجموعه های درمانی برای پذیرش اولیه مسافران ورودی از مرز را ضروری دانست و گفت: مسافران ورودی اطلاعات کاملی از مراکز درمانی استان ندارند و لازم است با ارائه راهنمایی در راستای ساماندهی گردشگران سلامت استان اقدام شود.

در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، رییس جهاد دانشگاهی و مدیر کل گمرک استان، برنامه های پیشنهادی برای راهنمایی مسافران ورودی از مرز بیله سوار که به قصد درمان وارد استان می شوند ، را تشریح کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: استان اردبیل ، حمل و نقل مسافری ، بیله سوار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان اردبیل حمل و نقل مسافری بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد