Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای محمد خبری‌زاد گفت: یکی از دلایل مهمی که تاکنون سبب شده تا صندوق دارا یکم و پالایش یکم با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه نشود، سلب حق رای از سهامداران بوده است. زیرا سرمایه‌گذار به دنبال سهامی می‌رود که بتواند در مجمع آن شرکت کند و حق اعمال رای و نظر داشته باشد.

همچنین مزایده واحد‌های ممتاز این صندوق‌ها نیز سبب می‌شود تا افرادی که به مدیریت و اعمال نفوذ تمایل دارند، واحد‌های ممتاز این دو صندوق را خریداری کنند، زیرا واحد‌های ممتاز یک حق رای ویژه‌ای را در راستای مدیریت به آن‌ها خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناس بازار سرمایه، تمام صندوق‌های ETF حاضر در بازارسرمایه برخلاف پالایش یکم و دارایکم دارای بازارگردان هستند، به همین علت از ابتدای پذیره نویسی این دو صندوق، بار‌ها کارشناسان و فعالان این حوزه نسبت به الزام حضور بازارگردان‌ها در پالایش یکم و دارایکم تاکید داشتند.

آذر ۱۴۰۰  بود که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مهمترین دغدغه دارندگان واحد‌های صندوق‌های قابل معامله یا ETF دولتی مبنی بر نزدیک نبودن آن‌ها به NAV یا همان ارزش ذاتی بیان کرد که، سازمان بورس و اوراق بهادار ماموریت دارد تا مسایل موجود در این رابطه را برطرف کند. هم اکنون با توجه به ۳ اقدام مذکور از سوی سازمان بورس به ویژه حضور بازارگردان در صندوق دارایکم و پالایش یکم می‌توانیم شاهد نزدیک‌تر شدن قیمت معاملاتی این صندوق‌ها به ارزش ذاتی یا همان nav که فاصله قابل ملاحضه‌ای با قیمت روی تابلو دارد، باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار پالایش یکم دارایکم پالایش یکم صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس