Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه دائمی شهر جهانی فرش و شهر ملی آبگینه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین، فراخوان ملی طراحی المان شهری فرش و آبگینه ورامین را صادر کرد .

به گزارش ایران اکونومیست ، مصطفی نظری مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ورامین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اظهار کرد : باعنایت به ثبت شهر ورامین به عنوان شهر جهانی فرش دستباف طرح مینا خانی و شهر ملی شیشه و آبگینه، شهرداری ورامین درنظر دارد المان دو اثر مذکور را با توجه به هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی ورامین از طریق فراخوان عمومی انتخاب و در محوطه بیرونی مقابل بنای تاریخی مسجد جامع ورامین اجرا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : از اساتید ، هنرمندان و صاحبنظران این حوزه دعوت می شود طرح های خود را تا مورخ ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری با قابلیت فنی و اجرایی به نشانی  s.fev.shahrdari.varamin@gmail.com  ارسال و فرم شرکت در فراخوان را تکمیل نمایند.

وی در پایان گفت: پس از بررسی و کارشناسی طرح های ارسالی ، سه طرح انتخاب و به طراحان آنها لوح یادبود و هدایایی اهداء خواهد شد.

ورامین در تاریخ ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان شهر شیشه و آبگینه کشور انتخاب گردیده است همچنین فرش مینا خانی ورامین نیز به طور رسمی ثبت ملی شده است .

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرش ، گردشگری ، ورامین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرش گردشگری ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!

این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:

ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 847230 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۷ فضای سبز گیاهان و درختان شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید