Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب سهرابی گفت: در قالب این طرح بیش از ۵۰ درصد اراضی آبی و ۵۰ درصد اراضی دیم گندم زیر پوشش کشاورزی حفاظتی با شیوه کشت مستقیم یا بی‌خاک‌ورزی و شیوه کم‌خاک‌ورزی قرار می‌گیرد.

در این طرح، حمایت‌هایی به کشاورزان در اراضی آبی و دیمزارهای گندم ارائه می شود از جمله آن کمک در زمینه خرید دستگاه‌های کشت مستقیم با نرخ سود ۴ درصد است و همچنین ۳۰ درصد قیمت ماشین‌های کارنده نیز توسط دولت و ۷۰ درصد باقیمانده از سوی متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح گندم می گوید:با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و تبعات آن در بخش تولید و بازار محصولات کشاورزی، چاره‌ای به جز خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک نداریم.

در ایران بیش از ۴۰ درصد انرژی و ۴۴ درصد پروتیین مورد نیاز مردم از طریق گندم تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید گندم جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور