Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:21:34 GMT

صدور استعلامات در کمتر از ۵ روز در اردبیل انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۸۲۶۴

صدور استعلامات در کمتر از ۵ روز در اردبیل انجام می‌شود

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری ستاد خدمات سرمایه‌گذاری فرآیند کاهش زمان استعلامات و صدور مجوزها با هدف بهبود فضای کسب و کار در اولویت قرار گرفته و ما سعی کردیم در قالب کاربرگ مشخص این فرآیندها را تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان با عضویت در پروتال پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به دقت صدور مجوزها و کاهش زمان در این حوزه را رصد می‌کنند که ما سعی کردیم پاسخگویی به استعلامات را از ۱۵ روز به کمتر از پنج روز تقلیل دهیم تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند مجوز خود را در کمترین زمان برای آغاز طرح‌های اقتصادی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با بهبود فرآیندها در بخش صدور مجوزها و همچنین تقویت فضای کسب و کار با سهولت خاص و کاهش قوانین مخل تولید بتوانیم بهترین شرایط را برای حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم کرده و اقتصاد استان را متحول کنیم.

نژادمحمد افزود: کار ثبت شرکت‌ها نیز در استان اردبیل کاهش یافته و در صدور مجوز و مراحل اداری در این بخش در کمتر از ۲ تا سه روز امکان ثبت شرکت در اردبیل فراهم آمده است.

وی به شناسایی قوانین و مقررات مخل تولید در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری خود دستگاه‌ها این قوانین و مقررات مخل تولید شناسایی شده و با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری سعی بر رفع این موانع و مشکلات است.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تفویض اختیاری که به استان‌ها در حوزه‌های مختلف شده، تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت به وجود آمده برای اعمال قانونی با هدف بهبود فرآیندها استفاده کرده و در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» بتوانیم ظرفیت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را به حالت تولید کامل در بیاوریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا موانع و مشکلات صدور مجوزها در حوزه مالیاتی، گمرکی و بانکی را نیز تسهیل کنیم که انتظار می‌رود با یک فرآیند مطلوب و مناسب و افزایش اختیارات دستگاه‌های اجرایی بتوان در این بخش موفق عمل کرد.

کد خبر 5469356

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمایه گذاری سامانه صدور مجوزها فضای کسب و کار پنجره واحد تجارت دستگاه های اجرایی ثبت شرکت رفع موانع تولید گمرک بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا خراسان رضوی مشهد شب های قدر شب قدر گرگان ایلام روز ارتش شیراز صدور مجوزها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود