Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر استانی دولت برای باغ موزه دفاع مقدس استان تخصیص یافته که امیدواریم شاهد تسریع در تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی باشیم.

به گزارش ایران اکونومیست، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن شهید رجایی استانداری افزود: در  این سفر حدود ۲۰ و ۳۰ میلیارد ریال به ترتیب برای ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل یادمان شهدای گمنام مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: امیدواریم با مشارکت دستگاه ها و  خیرین تا پایان سال یادمان های گلزار شهدا تکمیل، احداث و زیباسازی شود.
وی بیان کرد: بعد از بازدیدی که به مناطق عملیاتی جنوب داشتیم حدود هفت میلیارد ریال برای برخی یادمان های مربوط به استان در این منطقه  اختصاص یافت  که امیدواریم با مشارکت خیرین برای این مکان فرهنگی سرمایه گذاری شود.
استاندار گلستان گفت:حفط آثار و نشر ارزش ها در  ترویج شعائر الهی و  تقوای قلوب تاثیرگذار بوده  و براساس آن تمام فعالیت‌های این حوزه در راستای تبیین و تحقق شعار سال دفاع مقدس به عنوان ما «مقاوم هستیم» و با رویکرد برنامه جهاد تبیین خواهد بود.

زنگانه بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش ها در عرصه دفاع مطهر در مقابل تهاجم و شبیخون اقتصادی، جنگ اقتصادی به عنوان قرارگاه های دفاع مطهر بوده است و دستگاه های فرهنگی همانند افسران این بخش عمل می کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در این جلسه گفت: تعداد کل شهدای گمنام گلستان ۱۴۲ نفر هستند که سه  نفرشان  احراز هویت شده و اکنون استان میزبان ۱۳۹ شهید گمنام است.
 سرهنگ محمدرضا کاظمی اضافه کرد: گلستان ۳۵ یادمان تکمیل شده شهدای گمنام دارد و  ۱۵ یادمان شهرستان های  بندرترکمن، بندرگز، آق قلا،گرگان، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس به حمایت مالی نیاز دارند.
وی بیان کرد: تمامی فعالیت های شورای هماهنگی حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  در راستای نامگذاری شعار سال دفاع مقدس، توجه ویژه به جهاد تبیین و مناسبت های خاص با  ۴۳ عنوان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی  برگزار می شود.
فرمانده سپاه نینوای گلستان در این جلسه گفت: باغ موزه دفاع مقدس گلستان با تخصیص  اعتبارات پیش بینی شده تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.
سردار علی ملک‌شاهکویی بیان کرد: یادمان های شهدا با اعتبارات سفر استانی رییس جمهور تا پایان سال ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید استاندار از یادمان های شهید باکری و خرمشهر به عنوان تنها مرکز استقرار راهیان نور استان و یادمان شهدای والفجر هشت و  هفت تپه در ایام نوروز امسال گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ مشکلات موجود این مراکز فرهنگی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: گلستان نیازمند دایره المعارف استانی دفاع مقدس است و باید به ثبت تاریخ شفاهی دفاع توجه ویژه شود.

به گزارش ایران اکونومیست ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع شد.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام قرار دارد و با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می‌شود

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ساخت آن بار دیگر آغاز شد.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل سفر رییس جمهورها به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گرگان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گرگان باغ موزه دفاع مقدس گلستان آثار و نشر ارزش ها میلیارد ریال تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود