Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد ارتش آمریکا با تداوم جنگ در اوکراین همچنان فعالیت های هسته ای روسیه را زیرنظر دارد و مقامات آمریکایی به صورت منظم، لوید آستین وزیر دفاع این کشور را از تحرکات هسته ای روسیه مطلع می کنند.

به گزارش ایرنا؛ شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد آمریکا هیچ نشانه ای از آماده سازی سلاح های هسته ای روسیه برای استفاده در طول جنگ اوکراین ندیده است، اما دو منبع آگاه با ارزیابی های اطلاعاتی اخیر ادعا کردند که از زمان جنگ سرد تاکنون مقامات آمریکایی بیش از پیش نگران تهدید روسیه به استفاده از آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات ادعا کردند هنوز احتمال استفاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از هر نوع سلاح هسته ای بسیار ضعیف است و یکی از منابع احتمال استفاده از این سلاح ها را حدود یک درصد اعلام کرد.

به گفته مقامات دفاعی، "چارلز ریچارد" رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا، اطلاعات بسیار محرمانه به‌روز شده درباره وضعیت زرادخانه روسیه و هرگونه حرکت احتمالی نگران کننده را در اختیار لوید آستین و دیگر رهبران ارشد پنتاگون قرار می دهد.

سی ان ان می گوید: نظارت بر هرگونه فعالیت هسته‌ای احتمالی روسیه همیشه از اولویت‌های پنتاگون بوده است، اما فوریت نظارت بر این تسلیحات برای آمریکا، بلافاصله پس از آغاز حمله روسیه در ماه فوریه، زمانی که پوتین نیروهای بازدارنده این کشور از جمله سلاح‌های هسته‌ای خود را در بالاترین وضعیت آمادگی قرار داد، افزایش یافت.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد پنتاگون به طور مرتب تهدید هسته ای روسیه را رصد می کند و هم اکنون دلیلی برای تغییر وضعیت آمادگی نیروهای هسته ای آمریکا وجود ندارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز و فردا در نشست های جداگانه ای درباره جنگ اوکراین با همتایان لهستانی و چک خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود

رییس آژانس مرکزی اطلاعات(سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعاهایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.
روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.
ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."
برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه