Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل و آخرین برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات سازمان حج و زیارت در حج آینده و شرایط اعلامی وزارت حج و عمره عربستان برای پذیرش زائران بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بعد از یک وقفه دو ساله بیش از ۳۹ هزار نفر امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند؛ از مسئولان این حوزه خواست که در برنامه ریزی‌ها و اقدامات حج پیش رو هوشمندانه و با تدبیر و مدیریت دقیق عمل کنند و با توجه به کاهش سهمیه زائران نسبت به حج ۹۸ تقلیل نیرو در پست‌های مختلف را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم تقسیم کار و نظارت دقیق‌تر مسئولان برای پیشبرد برنامه‌ها در فرصت کم باقیمانده تا برگزاری حج تاکید کرد و از معاونین فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و امور حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست تا با تعامل و هماهنگی بیشتر برنامه ریزی‌ها و اقدامات مورد نظر در حوزه مسئولیت خود را پیش برده و اجرایی کنند.

اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنا بر اعلام عربستان سهمیه ایران در حج پیش رو ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر خواهد بود، گفت: درخواست اختصاص سهمیه اضافی به میزان پنج هزار نفر برای وزارت حج عربستان ارسال خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلف حج فعال شده و در حال پیگیری امور محوله هستند، افزود: نیمه دوم خرداد ماه اولین پروازها به مقصد سرزمین وحی انجام خواهد شد و در این خصوص در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" هستیم.

وی از متقاضیان تشرف به سرزمین وحی که در سال ۹۹ ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده اند خواست تا به اطلاعیه‌ها و نکاتی که سازمان حج و زیارت توسط منابع رسمی خبری در باره حج آینده منعکس می‌کند توجه داشته باشند تا فرآیند شکل‌گیری کاروان‌ها و شروع آموزش‌ها برای دست اندر کاران و زائران هرچه زودتر اجرایی شود.

در ادامه این جلسه سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت گزارش مبسوطی از سفر اخیر خود به عتبات عالیات و مذاکرات انجام شده با رئیس جمهور، وزیران بهداشت، گردشگری و کشور، رئیس شورای عالی حج و عمره و مسئولان اعتاب مقدسه در عراق ارائه کرد و فضای این مذاکرات را مثبت و در راستای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به زائران هر دو کشور دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که با رایزنی‌ها و تدابیر اتخاذ شده یادداشت تفاهم میان سازمان حج و زیارت و وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق امضا و مرز زمینی هم به روی زائران ایرانی گشوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست مواردی را که ممکن است در روند شکل‌گیری کاروان‌های حج و اعزام زائران مشکل ایجاد کند هرچه سریع‌تر احصاء و برای تصمیم گیری نهایی در جلسه آینده شورای برنامه ریزی بعثه و سازمان حج مطرح کند.

این گزارش حاکی است، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی کارگزاران نظام با ایشان اشاره کرد و برخی از مصوبات جلسه شورای عالی حج و زیارت به ریاست رئیس محترم جمهوری را خاطرنشان ساخت.

کد خبر 5472065

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری حج تمتع سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه رمضان 1401 شهر تهران آموزش و پرورش شب های قدر سازمان تامین اجتماعی ماه مبارك رمضان قوه قضاییه پلیس راهور موزه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ترافیک علیرضا زاکانی سازمان حج و زیارت برنامه ریزی ها حج و عمره امور حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران گفت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند