Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:32:56 GMT

حمله معترضان به خودروی مسرور بارزانی در لندن با تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۸۴۳۱

حمله معترضان به خودروی مسرور بارزانی در لندن با تخم مرغ

اعتراضات کم سابقه اتباع کرد عراق در لندن به سفر «مسرور بارزانی» پسر بزرگ «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات و نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق به انگلستان بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

به گزارش مشرق، برخی از رسانه ها فیلم های ویدئویی از گوشه هایی از این اعتراضات را منتشر کرده که طی آن اعتراض کنندگان، مسرور بارزانی را «تروریست» می نامند و خواهان طرد او از انگلستان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش ها، جمعی از معترضین، با تخم مرغ خودروی بارزانی را مورد حمله قرار داده اند.

تصاویر منتشر شده از اعتراضات، جمعی از جوانان کرد را نشان می دهد که کفش های خود را به نشانه تحقیر بارزانی بالا برده و طبق گزارش های رسانه های عراقی، خانواده بارزانی را تروریست نامیده اند.

در میان تصاویر منتشر شده، عکس های تعدادی از جوانان کرد در دست معترضان دیده می شود و مخالفان، خانواده بارزانی حاکم در اربیل را به بازداشت غیر قانونی آنها و قتل تعداد دیگری متهم می کنند.

برخی رسانه های کرد زبان و شبکه های اجتماعی کرد نیز تجمع اعتراضی در برابر هتل محل اقامت مسرور بارزانی را بازتاب داده اند.

سایت رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق موسوم به « pukmedia» در گزارشی درباره این اعتراضات نوشته است: تعدادی از فعالان کرد با تخم مرغ گندیده خودرو حامل مسرور بارزانی را در جریان سفر فعلی اش به انگلستان، مورد حمله قرار دادند.

این رسانه کردزبان نوشته است که معترضان سیاست های اتخاذ شده دولت اقلیم کردستان عراق را در پرونده هایی از جمله بازداشت شدگان «بادینان» و محدودیت آزادی بیان در شمال عراق، محکوم کردند.

«سروه عبدالواحد» نماینده پارلمان از حزب «نسل جدید» (از احزاب کرد منتقد دو حزب حاکم در شمال عراق) نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است که اتباع کرد، علیه سفر مسرور بارزانی به لندن دست به تظاهرات زدند.

وی افزوده است که «دو حزب حاکم، فاقد مقبولیت در داخل اقلیم کردستان عراق و خارج آن هستند اما می خواهند خود را به غفلت بزنند و تصور می کنند که همچنان پدرخوانده اقلیم کردستان عراق و مردم کرد هستند!»

در همین چارچوب «غالب محمد علی» نماینده سابق پارلمان و از شخصیت های سیاسی منتقد حزب وابسته به خانواده بارزانی امروز ویدئویی را از تلاش معترضین برای ورود به هتل محل اقامت مسرور بارزانی در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.

این شخصیت سیاسی کرد عراق در بالای فیلم منتشر شده از اعتراضات در لندن علیه سفر بارزانی، برچسب علامت پیروزی گذاشته و نوشته است: «تظاهرات اتباع کرد در لندن علیه سفر مسرور بارزانی به لندن.»

وی هدف سفر بارزانی را بحث و گفت وگو حول پرونده مهم و خطرناک انرژی و تلاش برای جایگزین کردن گاز اقلیم کردستان عراق به جای گاز روسیه، عنوان کرده است.

در حالی که اعتراضات کم سابقه اتباع کرد عراق به سفر مسرور بارزانی و اتهام تروریسم علیه او و خانواده اش بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان و کرد زبان عراق و همچنین شبکه های اجتماعی داشته اما رسانه های وابسته به حزب بارزانی، نسبت به آن سکوت کرده و از پرداختن به آن خودداری کرده اند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت مسعود بارزانی کردستان عراق تروریست مسرور بارزانی حزب دموکرات حزب بارزانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اقلیم کردستان عراق مسرور بارزانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس آلمان به محل تحصن معترضان حامی فلسطین در «برلین» که حدود دو هفته پیش، مقابل دفتر صدراعظم آلمان با برپاکردن چادرهایی، تجمع کرده بودند تا اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نشان دهند، حمله برد.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، نیرو‌های پلیس به حدود ۲۰ چادری که مقابل دفتر صدراعظم آلمان بنا شده بود حمله کرد و دستکم ۷۵ نفر را بازداشت کرد. 

معترضان آلمانی خواستار توقف ارسال تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی هستند.

آلمان تنها کشوری نیست که دولت آن با حامیان فلسطینی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده‌اند، رفتار خشونت‌آمیز دارد. 

پیش از این نیز در کشور آمریکا، نیرو‌های پلیس به سمت معترضان حمله کرده و آن‌ها را بازداشت کردند.

مسئولان آلمانی، معترضان را به ارتکاب جرایم جنایی همچون تحریک به نفرت‌پراکنی علیه یهودیت و استفاده از نماد‌های غیرقانونی و سردادن شعار‌های ممنوعه متهم کرده است. 

سخنگوی پلیس برلین انجا دریشکه در توجیه این اقدام پلیس گفته است «تضمینی برای حفاظت از تجمعات در این نقطه از زمان وجود ندارد، زیرا امنیت و نظم عمومی به شدت در معرض خطر است».

روز جمعه، پلیس آلمان برای برچیدن چادر‌های معترضان اقدام کرد و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که با معترضان درگیر شد و شروع به بازداشت آن‌ها کرد و این در حالی است که برخی از معترضان در حالی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کردند، شعار می‌دادند «زنده باد فلسطین».

طبق گزارش پلیس آلمان، حدود ۱۵۰ افسر پلیس در مقابل دفتر صدراعظم آلمان مستقر شدند تا چادر‌ها را از میان بردارند. 

یکی از فعالان معترض گفت «ما آرام بودیم، اما پلیس هر روز با احمقانه‌ترین محدودیت‌هایی که برای ما تعیین می‌کند، ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد».

وی به دویچه‌وله گفت «آن‌ها، ما را از استفاده از زبان‌های غیر از آلمانی و انگلیسی منع می‌کنند، آن‌ها عبادات، سرود‌ها و کارگاه‌های ما را جرم میدانند و هم‌اکنون منطق رسمی آن‌ها این است که مبل‌های ما به علف‌ها آسیب می‌زنند. در آلمان، آسیب رساندن به چمن، بدتر از نسل‌ کشی است».

دیگر خبرها

  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا