Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطیه رزازی گفت: برآورد شده که حدود ۲۰ درصد نیاز به انرژی در ماه رمضان برای افراد کم می‌شود و این دقیقا برعکس باورهای مردم است؛ زیرا آنان فکر می‌کنند به دلیل امساک از خوردن و آشامیدن باید در فاصله افطار تا سحر هر موادغذایی را استفاده کنند و همین منجر به افزایش وزن برخی در ماه رمضان می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطیه رزازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به مزایای روزه‌داری در افراد اظهار کرد: روزه‌داری و امتناع از غذا خوردن بسیار به عملکرد سیستم دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در ماه رمضان به دلیل فاصله طولانی در عدم مصرف موادغذایی، بدن برای عملکرد خود نیازمند استفاده از چربی‌های ذخیره شده بوده و همین امر به بهبود کارکرد کلیه و کبد و به تعادل رسیدن سطح هورمون‌ها کمک می‌کند؛ البته همه این موارد منوط به آن است که فرد دارای بیماری خاص نباشد.   رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: افراد مبتلا به بیماری که باید به صورت مرتب دارو مصرف کنند و این موضوع با روزه‌داری آنان تداخل دارد باید با پزشک خود مشورت کنند.   وی بیان کرد: در مجموع بیماری‌هایی که با چربی خون بالا همراه است و همچنین در بیماری‌های گوارشی ناشی از افزایش دریافت موادغذایی، داشتن یک روزه‌داری صحیح با صرف وعده سحر و افطار با مقدار کالری موردنیاز و انتخاب غذاهای صحیح می‌تواند به رفع و کنترل بیماری آنان کمک کند.   حدود 20 درصد نیاز به انرژی در ماه رمضان کم می‌شود

رزازی عنوان کرد: چون هنگام روزه‌گرفتن فرد ساعاتی از خوردن غذا  پرهیز کرده و استراحت و خواب بیشتری دارد و از انجام کارهای سنگین و خسته‌کننده در این ایام اجتناب می‌کند در نتیجه نیاز به مصرف انرژی و کالری هم کمتر می‌شود.   وی بیان کرد: برآورد شده که حدود 20 درصد نیاز به انرژی در ماه رمضان برای افراد کم می‌شود و این دقیقا برعکس باورهای مردم است؛ زیرا آنان فکر می‌کنند به دلیل امساک از خوردن و آشامیدن و احساس گرسنگی زیاد باید در فاصله افطار تا سحر هر موادغذایی را استفاده کنند و همین منجر به افزایش وزن برخی در ماه رمضان می‌شود.   کارشناس ارشد علوم تغذیه با اشاره به روزه‌داری در دیابتی‌ها عنوان کرد: در دیابت نوع یک که افراد برای کنترل قند خون اقدام به تزریق انسولین می‌کنند معمولا روزه‌داری توصیه نمی‌شود.   وی بیان کرد: در دیابت نوع دو که ناشی از افزایش چربی بوده و افراد نیاز به تزریق انسولین ندارند و از داروهای کنترل قند استفاده می‌کنند، با زمانبندی صحیح مصرف دارو و غذا در وعده افطار و سحر می‌توانند روزه‌داری خوبی داشته باشند.

روزه‌داری می‌تواند به کنترل بیماری‌های غیرواگیرِ ناشی از افزایش چربی بالا کمک کند   رزازی افزود: البته این موضوع وابسته به آن است که قند خون ناشتای افراد مبتلا به دیابت کنترل شده و کمتر از 140 باشد اما اگر میزان قند خون فردی بالای 200 یا 300 بود، نباید روزه بگیرند.   این مسئول ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت که علی‌رغم مراعات انجام شده در طول روز با افت قند شدید مواجه شده و دچار ضعف شدید، بی‌حالی، سردرد و سرگیجه می‌شوند نباید اقدام به روزه‌داری کنند و به طور کلی بیماران باید با پزشک مخصوص خود برای روزه‌داری مشورت کنند.   رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: در مورد کسانیکه بیماری‌های تحت کنترل داشته و فشارخون و قندخون آنان کنترل شده است با تنظیم ساعت‌های غذا خوردن در افطار و سحر می‌توانند روزه داری داشته باشند ضمن اینکه روزه گرفتن با توجه به مزایایی که دارد می‌تواند به کنترل بیماری‌های غیرواگیر که ناشی از افزایش چربی بالاست، کمک کند.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ناشی از افزایش ماه رمضان روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند

به گزارش "ورزش سه"، آلوارو موراتا یکی از مهم‌ترین بازیکنان اتلتیکو و تیم ملی اسپانیاست. او به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده، این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود.

این مهاجم 31 ساله میهمان پادکست ویدیویی میراویا بود و از فداکاری هایی که برای رسیدن به سطح اول فوتبال جهان انجام داده، صحبت کرد.

موراتا گفت:"برنده شدن در زندگی همه چیز نیست، شما همچنین باید برای تلاش و آمادگی‌ای که یک فرد در گذشته داشته، ارزش قائل شوید. فکر می‌کنم تجربه یادگیری خیلی مهم است، هم برای فرزندانم و هم برای دیگران."

موراتا در مورد اهمیت تسلیم نشدن در برابر چالش‌ها و همچنین پشتکار یک ورزشکار اینطور گفت:"بسیاری از افراد را دیده‌ام که بهتر از من بازی می‌کردند اما الان خبری از آن‌ها نیست. با این تفاوت که البته من علاوه بر خوش شانسی، برای رویاهایم سخت جنگیده‌ام.

من خیلی چیزها را از دست داده‌ام. مثلا عروسی‌ها یا تقریبا همه غسل ​​تعمیدهایی که در خانواده‌ام برگزار می‌شود را از دست داده‌ام اما در نهایت به رویای خود جامه عمل پوشانده‌ام و از حرفه‌ای باورنکردنی لذت برده‌ام."

او در دوران حرفه‌ای خود لحظات سختی را هم تجربه کرده است؛ مثلا در جام ملت‌های اروپای قبلی:"اتفاقات ناخوشایند زیادی را تجربه کرده‌ام. در هتل از خواب بیدار می‌شدم و فکر می‌کردم که آیا هر اتفاقی که می‌افتد واقعا ارزشش را دارد؟ اما ما جلو رفتیم و این لحظه‌ای است که من به آن افتخار می‌کنم."

چند هفته دیگر قرار است او دوباره به عنوان مهاجم مورد اعتماد لوئیس دلا فوئنته با چالش جام ملت‌های اروپا روبرو خواهد شد. این مهاجم به دلیل بیماری‌اش طی دو بازی قبلی به میدان نرفته و انتظار می‌رود برای بازی بعدی در خانه مایورکا در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس