Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین‌ـ سحر رمضانعلی‌پور: معاون شهردار منطقه ۱۱ می گوید: «شهروندان، ولی‌نعمت ما هستند. سعی می‌کنیم با اجرای برنامه‌های خوب و پررنگ کردن نقش مردم و مشارکت و حضور آنان در برنامه‌های مختلف حق شهروندی‌شان را ادا کنیم. ما با اجرای برنامه‌های مناسبتی به دنبال یادآوری و اشاعه فرهنگ‌ها و سنت‌های قدیمی و قناعت‌ها در خانواده‌ها و به‌خصوص نسل امروز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او تاکید می‌کند برای اینکه شهروندان بیشتری بتوانند در برنامه‌های فرهنگی و معنوی حضور یابند، ایستگاه‌های سیار یک روزه هم طی ماه مبارک رمضان در میدان‌های حسن‌آباد، منیریه و رازی و محله عباسی برپا شده و در شب‌های احیا برنامه‌های تعزیه و پرده‌خوانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اجرا می‌شود.

«سکینه بدرلو» از برگزاری جشنواره‌ و پردیس قرآنی، مهد اسلامی و ورزشی و برنامه‌های مختلف با محوریت عفاف و حجاب و برپایی غرفه‌های متنوع با مضامین معرفی مراکز فرهنگی و هنری منطقه و کارآفرینی می‌گوید که با شعار «لبخند دل‌ها» طی هفته گذشته در بوستان دامپزشک اجرا شد که بعد از شب‌های احیا هم در بوستان رازی تداوم خواهد یافت و اهالی می‌توانند از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ تا ۲۲ در این بوستان از برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی و تفریحی که خانوادگی اجرا می‌شوند بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه می‌گوید: «هدف ما برای اجرای برنامه‌های خانوادگی و مفرح در این شب‌های گرانقدر این است که لبخند بر لب شهروندان نقش ببندد و حالشان خوب باشد. این حال خوب می‌تواند با سلام کردن و دیدن همدیگر و بازی گروهی و... ایجاد شود.»

بدرلو می‌گوید که هر شب قریب به ۵۰۰ نفر از اهالی در جشنواره شب‌های ماه مبارک رمضان در بوستان دامپزشک و در جوار مقبره شهدای گمنام حضور یافتند و حتی در تهیه افطاری‌های ساده مشارکت کردند.

آموزش های قرآنی و اعتقادی

در طرح «ایهاالکریم» که در منطقه در حال اجراست از کاسبان برگزیده مردم که بیشترین آرا را از آن خود کنند تجلیل می‌شود و به این شکل شهروندان هم‌محله‌ای کریم‌ترین کاسب هم‌محله‌ای خود را خواهند شناخت.

طرح دیگری با همکاری ۱۰مسجد، ۱۰مدرسه و دارالقرآن هم در حال اجراست که به گفته بدرلو دانش‌آموزان ۱۰مدرسه‌ای که به ۱۰مسجد نزدیک هستند با حضور در مساجد در زمینه‌های مختلف قرآنی آموزش می‌بینند و استعدادیابی می‌شوند و در مسابقات هم شرکت می‌کنند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۱ می‌گوید که روز قدس برنامه‌های ویژه‌ای در ایستگاه بوستان دانشجو اجرا خواهد شد تا این بار «مقاومت» با نگاه دیگری به مردم نشان داده شود: «می خواهیم با اجرای برنامه‌های خاص به شهروندان و به‌خصوص جوان‌ترها نشان دهیم که چرا فلسطین و محور مقاومت برای ما اهمیت دارد.»

استمرار آموزش های اثرگذار

معاون شهردار منطقه۱۱ از اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف سلامت، محیط‌زیست، پسماند، ترافیک، بحران و کمک‌های اولیه می‌گوید که در هماهنگی با آموزش و پرورش به دانش‌آموزان به‌صورت دوره‌ای آموزش داده می شود. بدرلو می‌افزاید: «ما در حال تهیه طرح جامعی هستیم تا مشخص شود جامعه هدف ما که قشرهای مختلف از اصناف تا خانه‌داران و دانش‌آموزان را شامل می‌شود به چه آموزش‌ها و مهارت‌هایی نیاز دارند؛ آموزش‌هایی که با سنین مختلف سنخیت داشته باشد و مهم‌تر اینکه در هر حوزه آموزش‌ها را به یک سطح خوب برسانیم. زیرا شرط برخورداری از آموزش‌های اثرگذار، استمرار است؛ محتوایی که به‌طور مثال در ماه‌های نخست و دوم اجرا می شود باید ارتباط موضوعی داشته باشند و هم اینکه رفته رفته کامل‌تر و جامع‌تر شوند.»

او می‌افزاید: «پایداری و انسجام و سلامت روان خانواده‌ها نیز برای ما بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل رایزنی‌هایی با مراکز مختلف منطقه انجام شده تا با مشارکت آنان خانواده‌ها را آموزش دهیم. به این دلیل که هریک از اعضا بدانند وقتی با مشکل، چالش یا بحرانی در خانواده یا جامعه مواجه می‌شوند چطور راهکار بیابند و با کمترین تنش در خانواده، مشکل را رفع کنند.»

بهره مندی از زیرساخت ها در منطقه

بدرلو می‌گوید که استفاده از زیرساخت‌های منطقه به نفع شهروندان هم اهمیت دارد و به همین دلیل با حذف پیمانکاران و واگذاری زمین‌های چمن مصنوعی به نواحی، شهروندان بیش از پیش می‌توانند از این امکانات منطقه به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند. برخورداری محله انبار نفت از سرای محله و تبدیل شدن بوستان هاشمیان به بوستان مادر و کودک نیز از رویدادهای خوب در منطقه است که به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

کد خبر 670726

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اجرای برنامه شهردار منطقه آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برنامه های هفته معلم را تشریح کرد.

نشست با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، حضور در مدارس و کودکستان ها و اهدا لوح تقدیر و تقدیم گل معلمان، برگزاری همایش همکاران جهادی و معاونان آموزشی سه مقطع به همت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در یازدهم اردیبهشت از برنامه های این هفته است.

علاوه بر موارد گفته شده آیین زنگ سپاس معلم در روز ۱۱ اردیبهشت، پیاده روی بزرگ فرهنگیان در صبح پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، مراسم نمادین شهرستان شاهرود در ۱۸ اردیبهشت و برگزاری مسابقه پای درس استاد از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه های این هفته است. گزارش علی شهسوار را برای مهر مشاهده می کنید.

کد خبر 6092446

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود