Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:43:56 GMT

آلمان تا پایان سال واردات نفت از روسیه را متوقف می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۱۷۱

آلمان تا پایان سال واردات نفت از روسیه را متوقف می کند

وزیرخارجه آلمان اعلام کرده که تا پایان سال واردات نفت از روسیه را متوقف خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نشنال ریویو، آلمان واردات نفت از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ قطع خواهد کرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رهبران اروپایی درباره تحریم‌های جدید علیه نفت روسیه در حال رایزنی هستند.

در همین ارتباط نیز، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه پس از دیدار با نمایندگان کشورهای حوزه بالتیک گفت: «من در اینجا به صراحت اعلام می‌کند که آلمان نیز به طور کامل واردات انرژی از روسیه را قطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیرخارجه آلمان در این ارتباط گفت: «ما خرید نفت از روسیه را تا تابستان به نصف کاهش خواهیم داد و سپس تا پایان سال به صفر می‌رسانیم.»

این مقام آلمانی همچنین گفت که قطع خرید گاز از روسیه نیز در دستور کار قرار دارد و گفت: پس از توقف خرید نفت، توقف خرید گاز از روسیه هم براساس نقشه راه مشترک اروپایی در دستور کار قرار خواهیم داد، چون نقطه قوت ما اقدام مشترک ما در اتحادیه اروپاست و تصمیم به توقف واردات انرژی از روسیه به صورت مشترک در اروپا دنبال خواهد شد.»

این تصمیم آلمان در حالی اعلام شده که کارفرمایان و اتحادیه‌های آلمان روز دوشنبه در مخالفت با ممنوعیت واردات گاز طبیعی از روسیه از سوی اتحادیه اروپا، اعلام کردند که چنین اقدامی منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و از دست دادن مشاغل در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا خواهد شد.

کارشناسان گفته‌اند که قطع واردات انرژی از روسیه کار آسانی نخواهد بود. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد گاز طبیعی و حدود ۲۵ درصد نفت خود را از روسیه تأمین می‌کنند. تحلیلگران انرژی جایگزینی واردات گاز از خط لوله‌های روسیه با عرضه گاز مایع که توسط کشتی حمل می‌شود را به دلیل تقاضای شدید در سراسر جهان دشوار عنوان کرده‌اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت آلمان روسیه اروپا اتحادیه اروپا آنالنا بائربوک مشرق امور خارجه آلمان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نفت از روسیه اتحادیه اروپا تا پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند