Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری استان احکام اعضاء و بازرسان جدید هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان به ایشان ابلاغ شد.

خبرگزاری میزان -  در نشستی که صبح امروز در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) پیرامون دوری از دنیا طلبی گفت: هدف ما در خدمت به مردم نباید صرفاً به دست آوردن بهره‌های دنیوی باشد چراکه در این صورت ممکن است حقیقت هیچگاه کشف نشود و چه بسا دروغ و باطل به عنوان حقیقت تجلی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان، وکلا و قضات سه رکن اساسی در به سرانجام رسیدن فرآیند دادرسی‌ها هستند که باید با در نظر داشتن رضایت خداوند و دوری از حبّ دنیا وظایف خود را به نحو شایسته به انجام برسانند.

بهرامی بیان کرد: خروجی کار این سه مجموعه احقاق حق مظلومان، حاکمیت قانون و اجرای دقیق عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تبریک به اعضا و بازرسان جدید هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه در استان در بیان توصیه‌هایی به ایشان اظهار کرد: کار کارشناسی و وکالت دو امر مقدسی است که قاضی را به عدالت رهنمون می‌سازد و افرادی که در این دو منصب فعالیت دارند باید تلاش کنند راه و روش روشنی را در مقابل دیدگاه قاضی قرار دهند.

بهرامی با تأکید بر اینکه کارشناسان و وکلا باید در کار خود صبر و سعه صدر داشته باشند گفت: گاهی ممکن است در جریان کار تنش‌هایی به وجود آید که بر چگونگی رسیدگی به پرونده اثر بگذارد و لذا یک وکیل و یا کارشناس باید توانایی مقابله با چنین شرایطی را داشته باشد.

وی افزود: در کار وکالت و امر کارشناسی باید شرایط افراد مستمند و نیازمند را در نظر داشته باشیم و هیچ گاه به دلیل مشکل پرداخت تعرفه از اعلام نظر خودداری نکنیم.

بهرامی یکی از موضوعات مهم در امر کارشناسی را حضور کارشناس در بخش‌ها و شهرستان‌هایی عنوان کرد که ممکن است فاصله زیادی با مرکز استان داشته باشند. وی گفت: گاهی مشاهده شده پرونده‌ای در یک شهرستان و یا بخش به دلیل خودداری کارشناس از مراجعه و اعلام نظر مدت زمان زیادی بر زمین مانده است و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

بهرامی افزود: در برخی از پرونده‌ها نیز ممکن است کارشناس صلاحیت اعلام نظر را نداشته باشد، اما وی در همان ابتدای ارجاع پرونده این موضوع را اعلام نمی‌کند و همین امر موجب طولانی شدن مدت زمان رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم هرآنچه که ما در حرفه و جایگاه شغلی خود انجام میدهیم به پای دستگاه قضایی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می‌شود و این عملکرد مطلوب ما و همه مسئولان است که عزت و سربلندی نظام و ارکان آن را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: آزادی ۷۸ زندانی از زندان مرکزی شهرکرد   انتهای پیام/

 

برچسب ها: دادگستری استان چهارمحال و بختیاری کانون وکلا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان چهارمحال و بختیاری کانون وکلا رئیس کل دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری