Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:11:13 GMT

تسهیلات در مناطق مختلف کشور عادلانه توزیع شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۴۶۶

تسهیلات در مناطق مختلف کشور عادلانه توزیع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: مردم روستاها و مناطق محروم مانند شهرهای بزرگ امکان بهره‌گیری از تسهیلات مالی و بانکی را ندارند و در این شرایط صندوق‌هایی مانند کارآفرینی امید می‌توانند نقش مهمی در اشتغال آفرینی و جلوگیری از مهاجرت این افراد به شهرها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روستا در سالهای دورتر نقش مهمی در اشتغال خرد داشتند که به لطف بی توجهی مسئولان در چند سال اخیر بسیاری از آنها تخلیه و به برهوت تبدیل شدند و لازم است تا دوباره حمایت لازم از این مناطق انجام بگیرد و روند مهاجرت معکوس شود.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه تسهیلات به مناطق مختلف کشور بیان کرد: لازم است تا رسته شغلی و تسهیلات ارائه شده در هر منطقه بر اساس ارزیابی میدانی و شرایط اقلیمی خاص مناطق انجام شود تا نتایج مطلوب‌تری در ثبات روستاییان و افزایش ضریب اشتغال شاهد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این صندوق با انگیزه و برنامه‌های مدونی که دارد می‌تواند در تحقق شعار سال گزارش‌های امیدوارکننده‌ای به مردم، مسؤولان و به خصوص مقام معظم رهبری بدهد اظهار داشت: بسیار خوب است که این صندوق با بازاریابی و ایجاد بازارچه‌های فروش بستر لازم جهت فروش محصولات خرد اشتغال روستایی را فراهم کند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه این صندوق یک مجموعه جهت دار، بابرنامه و هدفمند است، خاطرنشان کرد: جا دارد بانک مرکزی و ارکان اقتصادی دولت در تصویب اعتبارات و بودجه به این صندوق در راستای ریشه کنی بیکاری در روستاها اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: بنده از سالهای قبل با اقدامات و فعالیت‌های صندوق امید آشنایی دارم و این مجموعه را نهادی دلسوز، کاربلد و با برنامه در جهت گره گشایی از مردم می دانم.

حسینی بوشهری با اشاره به تغییر قریب الوقوع نام صندوق به (عدالت و پیشرفت) افزود: مهم محتوا و اصل کار است و نام و عنوان فرع بر آن می‌باشد.

وی ادامه داد: این صندوق بدلیل تعریف مشخص اهداف در کنار مشخص بودن جامعه هدف در ارائه تسهیلات می‌تواند عملکرد درخشانی داشته باشد؛ اشتغال زایی در اولویت اقدامات این صندوق باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به توافقنامه مشترک بین حوزه علمیه قم و صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: طرح‌های اشتغال طلاب در این قبیل توافقنامه‌ها باید متناسب با شئون طلبگی باشد و طلاب را از درس، پژوهش و تحقیق باز ندارد و صرفاً بتواند مشکلات معیشتی آنها را پوشش بدهد.

کد خبر 5471904

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قم تسهیلات بانکی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه آمار کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد شب قدر شب های قدر گرگان ایلام شیراز روز ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳

بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانال‌های متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

در گام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکت‌های دولتی نیز از دیگر کانال‌های اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست