Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسگری محمدیان شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که ۳۰ و ۳۱ فروردین در شهر اولان‌باتور مغولستان برگزار شد با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و دو برنز توسط فرنگی‌کاران کشورمان و نایب‌قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران پایان یافت که دو نشان طلای ایران توسط فرنگی‌کاران مازندرانی کسب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مسابقات ناصر علیزاده از چمستان دوبنده ۸۷ کیلوگرم تیم ملی را در اختیار داشت و مهدی بالی از نوشهر نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم برای تیم ملی روی تشک حاضر شد که هر دو کشتی‌گیر موفق به کسب مدال طلا شدند.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: علیزاده ابتدا ملیس آیبتکوف از قرقیزستان را ۷ – ۱ شکست داد و پس از آن در نیمه‌نهایی توانست نورسلطان تورسینوف از قزاقستان که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد ۳ – ۰ از پیش رو بردارد و به فینال برسد. در فینال هم جالگاسبای بردیمراتوف از ازبکستان و دارنده مدال برنز جهان را ۳ – ۱ شکست داد و برای دومین سال پیاپی مدال طلای وزن ۸۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

محمدیان افزود: در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مهدی بالی مانند سال گذشته که مدال طلا را کسب کرده بود توانست همه رقبا را از پیش رو بردارد و قهرمان شود. بالی دور نخست را با ضربه فنی پارک‌جی‌وو از کره جنوبی پشت‌سر گذاشت و در مرحله نیمه‌نهایی اوزور ژوژویبکوف از قرقیزستان را ۴ – ۱ شکست داد و فینالیست شد. حریف بالی در فینال رستم آسکولوف ازبک دارنده مدال نقره و برنز جهان بود که در مقابل کشتی‌گیر نوشهری ۵ – ۱ تن به شکست داد و مدال طلا به بالی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات قزاقستان با ۱۹۰ امتیاز قهرمان شد، ایران با ۱۷۶ امتیاز در جایگاه دوم تیمی ایستاد و قرقیزستان با ۱۴۸ امتیاز روی سکوی سوم قرار گرفت.

رئیس هیئت کشتی مازندران با اشاره به افزایش نقش کشتی مازندران در افتخارآفرینی‌های ‌بین‌المللی برای کشتی فرنگی ایران اظهار کرد: پارسال نیز در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار شده بود مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم سه فرنگی‌کار مازندرانی عضو تیم‌ ملی بودند که هر سه با درخشش در مسابقات و شکست همه رقبا موفق به کسب مدال طلا شدند. در مسابقات المپیک توکیو و جهانی نروژ نیز شاهد درخشش فرنگی‌کاران مازندران بودیم که امیدواریم این روند بیشتر از گذشته ادامه یابد.

محمدیان به در پیش بودن مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اسیا اشاره کرد و گفت: ۳ و ۴ اردیبهشت مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در مغولستان برگزار می‌شود که آزادکاران مازندرانی ۶ وزن از ۱۰ وزن تیم ملی را در اختیار دارند و امیدوار به درخشش کشتی‌گیران استان در این مسابقات هستیم.

وی افزود: از مازندران در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مؤمنی، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد، در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا روی تشک می‌روند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر ۶ کشتی‌گیر مازندرانی انتخاب شده برای تیم ملی، سه مربی کشتی هم از مازندران همراه با تیم ملی به مغولستان اعزام می‌شوند. مصطفی میرعمادیان از ساری، بهنام احسان‌پور از بهشهر و اباذر اسلامی از محمودآباد سه مربی از چهار مربی عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات هستند که زیر نظر پژمان درستکار هدایت کشتی‌گیران را به عهده دارند.

برچسب‌ها کشتی فرنگی کشتی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی مازندران کشتی فرنگی کشتی مازندران مسابقات قهرمانی آسیا وزن ۹۷ کیلوگرم کاران مازندران کشتی مازندران فرنگی کاران کشتی فرنگی کشتی آزاد مدال طلا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور

سیده زهرا (آلما) حسینی وزنه بردار مازندرانی، ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دختر کشور شد.

این وزنه بردار چمستانی در دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان با ثبت رکورد مجموع ۱۵۵ کیلوگرم با ارزش‌ترین رکورد روز اول را ثبت کرد.

حسینی در حرکت یک ضرب ۷۰ کیلوگرم و در حرکت دو ضرب هم ۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد، تا در یک ضرب، دو ضرب و مجموع مدال طلا بگیرد.

میزان اختلاف رکورد مجموع سیده زهرا (آلما) حسینی با نفر دوم هستی صدیقی از اصفهان ۲۵ کیلوگرم بود.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور از دیروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.

در بخش نوجوانان ۵۳ وزنه‌بردار و در بخش جوانان نیز ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور در این مسابقات رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی