Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@18:15:58 GMT

زمزمه الهی العفو سراسر کشور را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۶۷۳

زمزمه الهی العفو سراسر کشور را فرا گرفت

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) آیین احیاء اولین شب از شب‌های پر برکت قدر چهارشنبه شب در سراسر کشور برگزار و شمیم خوش مناجات مومنان به درگاه ایزد منان همراه با زمزمه الهی العفو و الغوث الغوث فضای میهن اسلامی را عطر آگین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام "سوره قدر" نازل فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند و امشب نیز همان شبی است که فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند و سرنوشت یکساله همه مقدر می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه