Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارین لو پن نامزد ریاست جمهوری فرانسه چهارشنبه در مناظره انتخاباتی با امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور گفت که اروپا نباید واردات گاز و نفت روسیه را متوقف کند.

به گزارش ایران اکونومیست از "رویترز" وی افزود، با تحریم‌ها علیه میلیاردرهای روسیه و سیستم مالی این کشور موافق است اما با اقدامات مرتبط با انرژی مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لو پن تصریح کرد: تنها تحریمی که من با آن مخالفم، توقف واردات گاز و نفت از روسیه است. این روش درستی نیست. 

در همین حال مکرون لوپن را متهم به وابستگی به روسیه کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، پیش از این لو پن نامزد حزب راست افراطی "اتحاد ملی" در انتخابات فرانسه گفته بود که اگر اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کند، آمریکا باید هزینه خسارت‌های ناشی از نبود گاز روسیه را به فرانسه پرداخت کند. 
لو پن با تاکید بر اینکه آمریکا درحال فشار بر اتحادیه اروپا است تا واردات نفت از روسیه را متوقف کند، گفت: آمریکایی‌ها که به ما گاز می‌فروشند و سود خوبی کسب می‌کنند باید هزینه خسارت‌های ناشی از تحریم‌ها علیه گاز روسیه را به فرانسه پرداخت کنند. 

اتحادیه اروپا پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو وضع کرد و بسیاری از کشورهای غربی این تهاجم را مورد انتقاد قرار داده‌اند اما آمریکا تاکنون شدیدترین لحن و تمهیدات را در ارتباط با این جنگ به کار برده است. 

روسیه می‌گوید این کشور یک "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین آغاز کرده است. 

نفت روسیه تاکنون از تحریم‌های اتحادیه اروپا مستثنی شده است، اما این اتحادیه هفته گذشته توافق کرد ذغال سنگ روسیه را مشمول تحریم‌ها قرار دهد، برخی مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا گفتند که ممکن است نفت هدف بعدی تحریم‌ها باشد. 

استرالیا، کانادا و آمریکا که در مقایسه با کشورهای اروپایی وابستگی و اتکای کمتری به عرضه انرژی روسیه دارند، خرید نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده‌اند. 

تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ اوکراین، گرچه هنوز به گفته مقامات کشورهای اروپایی روی میز قرار دارد، اما وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین تامین انرژی از طریق کشورهای جایگزین، به موضوعی چالش برانگیزی تبدیل شده و در اتحادیه اروپا با مخالفان جدی روبه رو است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا نفت روسیه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد

وزارت تجارت ترکیه‌ ساعتی پیش در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

به گزارش ایرنا ، بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردم در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شد.

مردم ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات ها خواستار قطع کامل روابط آنکارا با تل آویو شده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا