Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای شنبه و یکشنبه به میزبانی مغولستان برگزار خواهد شد. Flowrestling در گزارشی به ستاره‌های حاضر در این مسابقات پرداخته که در بین آنها نام علی سوادکوهی و محمدحسین محمدیان به چشم می‌خورد.

در زیر متن گزارش را می‌خوانید:

راوی کومار از هند در وزن 57 کیلوگرم

کومار در بازی‌های المپیک 2020 توکیو موفق به کسب مدال نقره شد اما از آن به بعد تا 2 ماه پس از مسابقات جهانی اسلو در هیچ مسابقه‌ای شرکت نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رقابت در وزن 61 کیلو در تورنمنت کولوو و یاشاردوغو حضور داشت که به ترتیب نقره و طلا گرفت.

کومار به دلیل جثه و سرعت باورنکردنی خود در وزن 57 کیلوگرم در میان بهترین‌های جهان قرار دارد. در مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال بزرگترین رقیب کومار باشید که می‌توان به غلام‌جان عبدالله اف از ازبکستان اشاره کرد. این 2 ورزشکار تاکنون 4 بار با هم رقابت کرده‌اند که سهم هر کدام 2 برد بوده است. آخرین بار این 2 کشتی‌گیر در جام یاشاردوغو با هم سرشاخ شدند که کومار 11 بر 10 پیروز شد.

علی سوادکوهی از ایران در وزن 79 کیلوگرم

جردن باروز سال گذشته یکی از بهترین عملکردهای خود را در مسابقات قهرمانی جهان داشت که با پیروزی 5 بر یک در فینال مقابل محمد نخودی قهرمان شد. بعد از این فینال به نظر می‌رسید کسی به باروز نزدیک نشده تا اینکه علی سوادکوهی با باروز کشتی گرفت.

این 2 کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی جام یاشاردوغو باهم کشتی گرفتند؛ مسابقه‌ای که کشتی‌گیر آمریکایی با خطای حریف ایرانی یک امتیاز گرفت و 2 بر یک پیروز شد. سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده و تماشای مسابقه او در مغولستان جذاب خواهد بود.

محمدحسین محمدیان از ایران در 97 کیلوگرم

محمدیان که در سال 2020 در تورنمنت متئو پولیکونه ایتالیا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و کشتی‌گیری بود که با برتری مقابل کایل اسنایدر نام او بر سر زبان‌ها افتاده بود نتوانست انتظارات را در المپیک توکیو برآورده کند. او همان دور اول بازی‌های المپیک مسابقه را به الیزبار اودیکادزه باخت.

عملکرد محمدیان در مسابقات قهرمانی آسیا چیزهای زیادی را درباره آینده وزن 97 کیلوگرم به ما خواهد گفت و اینکه آیا او می‌تواند کایل اسنایدر را در مسابقات جهانی امسال به چالش بکشد یا خیر.

باجرانگ پونیا از هند در 65 کیلوگرم

پونیا به دلیل سبک مبارزه‌ای که دارد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کشتی‌گیران بین‌المللی است و فالوورهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد. در مغولستان او بعد از کسب مدال برنز المپیک برای نخستین بار در یک مسابقه بین‌المللی روی تشک می‌رود.

باجرانگ دارنده 3 عنوان قهرمانی آسیا با توجه به غیبت اوتوگورو در تلاش است تا بتواند طلای دیگری را در کارنامه خود ثبت کند. یکی از بازی‌هایی که باید در آن مسابقه باجرانگ را تماشا کرد مبارزه با رحمان عموزاد کشتی‌گیر ایرانی است که استایلی شبیه به باجرانگ دارد. به عقیده بسیاری، عموزاد ستاره بعدی ایران در وزن 65 کیلوگرم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی قهرمانی آسیا جردن باروز علی سوادکوهی محمدحسین محمدیان راوی کومار قهرمانی آسیا کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی

مدیر روابط بین الملل فدراسیون دوومیدانی از ثبت تقویم مسابقات قهرمانی کشوری ایران در فدراسیون جهانی دوومیدانی خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طهایی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی اظهار داشت: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس 5 مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می‌کنند. این امتیاز بر مبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده‌اند.

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

 

وی افزود: این رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او W که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می‌شود و 370 امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه‌ای در رده های DF، GF و ABCDEF برگزار می شود.

مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات F، دارا 15 امتیاز است و قهرمانی کشورها در رده ب قرار می گیرد و 100 امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال 2023 فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 6 ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص مطیعی سرپرست فدراسیون و معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا  مسابقات قهرمانی کشور ایران 100 امتیاز  دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است اما با پیگیری‌های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در 27 و 28 خرداد و مردان که در 7 و 8 تیر برگزار می‌شود، در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد.

طهایی گفت: خدا را شکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته‌ است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • شایگان: حسن یزدانی به بوداپست می‌رود، مگر آنکه آماده نباشد
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند