Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@08:52:09 GMT

کلاهبرداری به بهانه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۹۴۰

کلاهبرداری به بهانه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برند

سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه یکی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به پلیس، مدعی شد برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی به پیج اینستاگرامی مراجعه و پس از انتخاب محصول مورد نظر و پرداخت مبلغ، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخگوی تماس‌ها نیست، اظهار کرد: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهم بعد از دستگیری به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان انتقال داده شد. 
وی افزود: متهم پس از روبه‌رو شدن با مستندات به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کرد با راه‌اندازی کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با درج تصاویر محصولات آرایشی برند معروف به بهانه طرح‌های تخفیفی، شهروندان را ترغیب به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، قبل از ارسال کالا می‌کرده است.

موسوی به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند و هر گونه مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت هستند، افزود: اگر افرادی بدون داشتن مجوزهای قانونی و با تبلیغات اغوا کننده اقدام به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز از طریق فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.
 وی با بیان اینکه امکان ارائه محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس فتای استان زنجان سید احمد موسوی کلاهبرداری دستگیری لوازم ارایشی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فتای استان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: در پی شکایت یک شهروند یزدی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری دریافت وام، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده کانال تلگرامی دریافت وام بدون ضامن، مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلام شده واریز کرده و پس از آن وی دیگر جواب شماره تلفن داده نشد. 

رئیس پلیس فتا افزود: با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان این پلیس، متهم که در یکی از استان‌های غرب کشور ساکن بود، شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتای استان یزد انتقال یافت. 

ابوالحسینی خاطرنشان ساخت: متهم در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع وام بانکی، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است. 

وی هشدار داد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کرده و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود. 

رئیس پلیس فتا از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است