Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند ماه اخیر کمبود و نوسان قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به یکی از چالش‌های اساسی و نگران کننده به ویژه برای اقشار کم درآمد تبدیل شده است که در ماه مبارک رمضان با داغی بازار دلالان و محتکران و نبود نظارت‌های دقیق و مستمر این موضوع تشدید شده است.

بیشتر مردم در جنوب سیستان و بلوچستان از نبود امکانات رفاهی و زیر ساختی رنج می‌برند و حال معضل کمبود و گرانی اقلام ضروری برای گذران زندگی به آن اضافه شده است و مسئولین نیز با آمار و ارقام توجیهی، نمک بر زخم مردم می‌پاشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شهروندان اذعان می‌کنند که اگر مسئولین با فعال کردن تیم‌های نظارتی، بازرسی دقیق و مستمر بر نحوه توزیع و قیمت گذاری کالا اساسی داشته باشند و در کنار آن بازرسین جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی و نهاد‌های امنیتی برخورد جدی با محتکران و قاچاق کالا داشته باشند تا حدودی می‌توان از آشفتگی بوجود آمده در بازار جلوگیری کرد.

مجیب حسنی سرپرست فرمانداری شهرستان نیکشهر می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون ۳۷۹ تن کالای اساسی تنظیم بازار شامل روغن، شکر، مرغ و گوشت منجمد گوساله جذب شده است که بخشی از آن توزیع و عرضه بخشی دیگر همچنان ادامه دارد.

او می گوید: با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش صف‌ها، مراکز توزیع شکر و روغن در مرکز شهرستان نیکشهر از ۲ به ۶ مرکز افزایش یافته است و همچنین توزیع کالای اساسی در مراکز بخش‌ها و هفت روستای پرجمعیت در حال انجام است.

حسنی گفت: در این مدت نیز ۲ مورد احتکار کالای اساسی و ۵۰ تن روغن قاچاق در نیکشهر کشف شده است که در تلاش هستیم با دستور قضایی، مستقیم وارد بازار شود.

به هر حال آنچه که مسلّم است مردم باید ساماندهی در بازار کالای اساسی را لمس کنند و هر روز شاهد تلاطم و نابسامانی در تامین مایحتاج زندگی خود نباشند.

انحصار برخی از اقلام توسط تعدادی از افراد خاص و نبود نظارت صحیح بر روند قیمت گذاری باعث شده است که در سطح شهرستان‌های جنوبی استان شاهد اختلاف شدید قیمت کالا‌ها باشیم.

انتظار مردم از دولت سیزدهم آیت الله رئیسی که با رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی کار خود را آغاز کرده است این که اجازه ناامید کردن مردم توسط مسئولان با ارائه گزارش‌های نمادین را ندهد و با شفافیت و مبارزه با رانت خواری مشکلات معشیتی مردم را ساماندهی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار کالا تنظیم بازار کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمودآباد از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان محمودآباد از این انبار بازدید و در بازرسی از آن انواع لوازم خانگی برند ایرانی از قبیل: یخچال، آبگرمکن، لباسشویی، کولرگازی، اسپیکر‌های بزرگ، جاروبرقی و انواع لوازم خانگی برقی و ... کشف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه طی بررسی کارشناسان این انبار در سامانه تجارت و انبار‌ها ثبت نبوده و در مصادیق احتکار قرار گرفت، گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟