Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شب‌های با فضیلت قدر از راه رسیدند و مهمانان ضیافت الهی در این شب‌هایی که برتر از هزاران ماه روایت کرده‌اند؛ از خدای مهربان می‌خواهند مقدرات یک سال آنان را به بهترین نحو در پرونده شأن بنویسد.

شب‌هایی که اوج معنویت و عبادت بندگان در ماه محبوب خدا را می‌توان در آن به نظاره نشست که چگونه بندگان خدا، از زن و مرد، پیر و جوان با چشمانی اشک آلود از خدای خویش طلب مغفرت و آمرزش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهمیت شب قدر همین بس که پروردگار عالم قرآن این کتاب آسمانی خود را در این شب نازل کرده و سوره‌ای نیز برای این شب فرستاده که خطاب به رسول مهربانی‌ها می‌فرماید: وما ادریک ما لیله القدر؛ و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟ لیله القدر خیر من الف شهر؛ شب قدر از هزار ماه بهتر است.

از سویی دیگر سحرگاه اولین شب قدر سال ۴۰ هجری، حکایت دردآوری برای تاریخ شیعیان و امت اسلام تا ابد به همراه دارد چرا که در این سحرگاهان، شقی‌ترین فرد در امت رسول الله (ص)، شمشیر جهل و کینه خود را بر فرق قرآن ناطق، کسی که حق بود و حق با او بود؛ فرود آورد و صدای فزت و رب العکبه مولی متقیان (ع) را به آسمان بلند کرد که به خدای کعبه رستگار شدم.

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب از لیالی با فضیلت قدر، مراسم احیا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های شهر مقدس قم برگزار شد.

کانون تجمع شب زنده داران حرم مطهر حضرت معصومه (س) بود و خیل جمعیت مردم متدین قم از شبستان بزرگ امام خمینی (ره) در حرم مطهر بانوی کرامت تا میدان آستانه و از آنجا تا مسجد امام حسن عسکری (ع) ادامه داشت و شبستان‌ها و رواق‌ها و همچنین خیابان‌های اطراف حرم و نیز حیاط و شبستان‌های مسجد اعظم مملو از جمعیت بود که بسیاری به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم معنوی حضور یافتند.

حرم مطهر نیز ساهپوش عزای اول مظلوم عالم امام المتقین امیرالمومنین علی (ع) بود و پرچم مشکی علی والله (ع) نیز برفراز گنبد بانوی کرامت برافراشته شد.

شب زنده داران در این شب، صدای الغوث الغوث سر دادند و با تکرار هزاران نام از اسامی با عظمت پروردگار با خدای خویش مناجات کردند و سپس قرآن به سر گرفته و خدای خویش را به ذوات مقدس ائمه معصومین قسم دادند تا معبود بی همتا آنان را شفیع شأن قرار دهد و از گناهان و اعمال ناصوابشان درگذرد.

در حرم مطهر حضرت معصومه (س) زائران دعای جوشن کبیر را با نوای سید علی حسینی نژاد زمزمه کردند و بسیاری از حاضرین این دعای وارده در شب‌های قدر را ایستاده قرآئت کردند.

پس از آن حجت الاسلام رفیعی به ایراد سخنرانی پرداخت و در باب اهمیت شب قدر بیان داشت: در این شب قرآن کریم نازل شده و مقدرات معنوی یک سال انسان‌ها نوشته می‌شود به همین دلیل توبه و راز و نیاز با خداوند می‌تواند برای سرنوشت انسان بسیار مؤثر و راهگشا باشد.

این استاد حوزه علمیه قم یکی از بهترین اعمال در شب قدر را تحصیل علم برشمرد و در ادامه به تفسیر آخرین آیه از سوره بقره پرداخت و نکات تفسیری این آیه را تبیین کرد.

در ادامه نیز مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) همراه با مناجات خوانی توسط حاج مهدی سلحشور در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

بسیاری از زائران و مجاوران نیز با حضور در مسجد مقدس جمکران این بزرگترین میعادگاه منتظران ظهور، شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان را در این مسجد با عظمت که به دستور حضرت صاحب الزمان (عج) بنا شده احیا داشتند.

حاج عباس حیدرزاده در مسجد جمکران دعای جوشن کبیر را زمزمه کرد و حجت الاسلام سید حسین آقامیری نیز به ایراد سخن پرداخت و از اهمیت آماده شدن برای ظهور حضرت حجت (عج) گفت.

مراسم احیای شب نوزدهم مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان قم، گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و کوه خضر نبی محل تدفین شهدای گمنام با حضور گسترده مردم برگزار شد و علاوه بر آن هیئت‌های مطرح استان نیز در نقاط مختلف شهر قم مراسم احیا و عزاداری شهادت اول امام شیعیان را برگزار کردند.

کد خبر 5472199

منبع: مهر

کلیدواژه: قم شب قدر مسجد جمکران بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه آمار کرونا شب قدر ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد شب های قدر شیراز ایلام گرگان روز ارتش حرم مطهر شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا