Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهــای گذشته احتمال حـذف سروش صحت از اجــرای برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز»، یکی از اتفاقات مهم و پرحاشیه مرتبط با برنامه‌های تلویزیونی در سال جدید بود. در این بـاره دیـروز گزارشی خبری در صفحه ۲ روزنامه خراسان خواندید اما به بهانه مطرح شدن بحث درباره برنامه «کتاب‌باز» و اجرای سروش صحت و در حالی که حدود یک سال از پخش آخرین قسمت این برنامه گذشته، بررسی این برنامه و اجـرای سروش صحت، خالی از لطف نیست؛ به خصوص حالا که مدیر شبکه نسیم به صورت ضمنی، عبور از سروش صحت را تأیید و از زحمات او تشکر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحت در «کتاب‌باز» چه کرد؟

اگر به خاطر داشته باشید، در سری نخست «کتاب‌باز» که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ پخش می‌شد، امیرحسین صدیق مجری این برنامه بود. این برنامه اگرچه در فصل اول هم نسبتا موفق بـود امـا با فصل دوم و اجــرای سروش صحت بود که حسابی گل کرد و گرفت. صحت اگرچه خود را مجری نمی‌داند اما سبک اجرای کاملا متفاوتی نسبت به صدیق دارد. سروش صحت در مقام مجری، جلوی دوربین راحت است و نوعی متانت را در اجـرا جـاری کرده است. او گفت‌وگو با مهمان را در فضایی آرام انجام می‌دهد و در این کار، کم هیجان‌تر از امیرحسین صدیق اسـت. صحت برخلاف صدیق، بسیار کم، در حـرف مهمان می‌پرد و فرصت می‌دهد مهمانش هر آن‌چه را که می‌خواهد، بگوید. او با دقت به حرف مهمانش گوش می‌دهد و در مقابل صدیق، به هیچ‌وجه از حرکات دست و صورت استفاده نمی‌کند. وقـار و سنگینی، از جمله ویژگی‌های دیگر اوست که در شوخی‌های کم تعدادش، ادب و احترام را رعایت می‌کند.

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی

ترویج کتاب‌خوانی، مانند بسیاری از تغییرات فرهنگی و سبک زندگی، فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است و طبعا نمی‌توان از یک برنامه تلویزیونی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای، انتظار داشت چنین وظیفه‌ای را بر عهده بگیرد. آن‌چه می‌توان دستاورد سروش صحت و «کتاب‌باز» دانست، آشنا کردن مخاطبان برنامه با کتاب و کتاب‌خوانی است. مخاطبان تلویزیون که بسیاری‌شان به واسطه ساختار حرفه‌ای این برنامه، تنوع و جذابیت آن و اجرای بی‌تکلف صحت، جـذب ایـن برنامه می‌شوند، از این طریق با کتاب ارتباط می‌گیرند و به علایق خود در زمینه کتاب‌خوانی نزدیک می‌شوند. این امر را می‌توان موفقیت «کتاب‌باز» و سروش صحت دانست که در فصول متوالی، تداوم داشته است.

ارتباط مناسب با طیف‌های مختلف

در یادداشت سیدعبدالجواد موسوی که منبع اولیه خبر کنار گذاشتن سـروش صحت از برنامه «کتاب‌باز» است، از اتهام روشنفکری گفته شده که به صحت زده شده است اما آیا صحت در برخورد با آن دسته از مهمانانش که به جریان انقلابی منسوب‌اند، متفاوت عمل کرده نسبت به آن‌هایی که به جریان انقلابی منسوب نیستند؟ کسانی که با «کتاب‌باز» آشنا باشند و چند برنامه آن را خصوصا با حضور چهره‌های فرهنگ و هنر انقلاب دیده باشند، تصدیق می‌کنند که این‌گونه نیست. خود این چهره‌ها نیز هیچ‌گاه به رویه صحت معترض نشده‌اند در حالی کـه بعضی برنامه‌های دیگر تلویزیون با اعتراض‌هایی از این دست بیگانه نیستند. از سویی شمار هنرمندان و نویسندگان انقلابی اعــم از هــدایــت‌الله بهبودی، مرتضی امیری‌اسفندقه، زنده‌یاد علی صفوی شاملو، داوود امیریان، مسعود ده‌نمکی، علی‌محمد مؤدب، وحید یامین‌پور و... آن‌قدر زیاد بوده که نمی‌توان «کتاب‌باز» سروش صحت را پاتوق سلبریتی‌ها و دیگران دانست. او علاوه بر آن که میزبان طیف‌های مختلف بوده، با آن‌ها برخورد یکسان و از زاویه کتاب و فرهنگ داشته است. اتفاقا حمایت گسترده اهالی رسانه -از همه طیف‌ها- از ســروش صحت بــرای اجـــرای «کـتـاب‌بــاز»، اثبات‌کننده همین رویکرد اوست.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1623905

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سروش صحت تلویزیون برنامه های تلویزیونی برنامه کتاب باز شبکه نسیم کتاب خوانی سروش صحت کتاب باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت