Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@22:02:21 GMT

آزمایش بالینی واکسن‌های ویژه امیکرون آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۰۴۰۲

آزمایش بالینی واکسن‌های ویژه امیکرون آغاز می‌شود

دو شرکت چینی سازنده واکسن‌های سینوفارم و سینووک آزمایش بالینی مربوط به واکسن‌های ویژه امیکرون را آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان در سراسر دنیا در حال بررسی واکسن‌های به‌روزشده علیه سویه امیکرون هستند و در این زمینه به رقابت می‌پردازند. اطلاعات ارائه شده حاکی از این است که آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسن‌های مبتنی بر سویه‌های قدیمی‌تر کرونا، در خنثی کردن امیکرون و زیرسویه‌های مسری آن ضعیف‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید واکسن ویژه یک سویه خاص ساده است، در حالی که طراحی واکسنی که بتواند سویه‌های مختلف یک ویروس را در بر بگیرد، چالش بزرگی است و به زمان نیاز دارد.

دو شرکت تولیدکننده واکسن‌های سینوفارم و سینووک اخیراً اعلام کردند که واکسن کرونای ویژه امیکرون آن‌ها برای انجام آزمایش‌های بالینی در هنگ کنگ تأیید شده است. به نظر می‌رسد که واکسن سینوفارم ویژه امیکرون به عنوان دز تقویت‌کننده در بزرگسالانی که پیش از این دو یا سه دوز واکسن زده‌اند، آزمایش خواهد شد. مشخص نیست که شرکت‌کنندگان در این آزمایش پیش از تزریق واکسن آزمایشی، چه نوع واکسنی را تزریق کرده‌اند. تعداد افراد شرکت‌کننده در آزمایش‌های بالینی نیز هنوز مشخص نشده است.

نتایج یک مطالعه چینی نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن کنونی سینوفارم زمانی که شش ماه پس از دوز تقویت‌کننده سوم تزریق می‌شود، سطح آنتی‌بادی علیه سویه امیکرون را به میزان قابل توجهی افزایش نخواهد داد. پژوهشگران معتقدند که واکسن‌های به‌روزرسانی شده می‌تواند محافظت بیشتری در بدن فرد ایجاد کند. شرکت‌های تولید کننده واکسن‌های فایزر و مدرنا نیز در حال جمع‌اوری اطلاعات هستند و احتمال دارد واکسن به‌روزرسانی شده این شرکت‌ها نیز تا پاییز در دسترس قرار بگیرد.

کد خبر 569925

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ امیکرون سویه امیکرون واکسن امیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویژه امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟