Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر علی احمدی افزود: با عنایت به بروز رسانی جداول رنگ بندی وضعیت کرونایی متناسب با شرایط بیماری و سویه امیکرون در مصوبات یکصدو هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: کلیه اعضا با مبنا قرار دادن مصوبات فوق الذکر با برگزاری مراسم لیالی قدر در سراسر کشور موافقت نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در شهرهای قرمز برگزاری مراسم مذهبی در اماکن مسقف تا ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه و در شهرهای نارنجی: برگزاری مراسم مذهبی در اماکن مسقف تا ۵۰ درصد ظرفیت فضا و با رعایت فاصله اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه مورد توافق می باشد.

دکتر احمدی گفت: در شهرهای زرد: برگزاری مراسم مذهبی در اماکن مسقف تا ۷۰ درصد ظرفیت فضا با رعایت فاصله اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه و شهرهای آبی نیز، مراسم مذهبی در اماکن مسقف با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، کسانی که علایم سرماخوردگی دارند شب قدر در خانه شب زنده داری کنند افزود: همچنین به افرادی که حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند نیز توصیه نمود، از حضور در مراسم عمومی احیای شب قدر خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: حتی با تزریق هر ۳ دز واکسن کرونا در صورت داشتن علایم تب و سرفه، از حضور در مساجد و مکان‌های عمومی احیای شب قدر خودداری و در خانه شب زنده داری و دعا کنید.

دکتر احمدی گفت: جهت پیشگیری از افزایش بار بیماری، رعایت دقیق پروتکل و شیوه نامه های بهداشتی از سوی متولیان و برگزار کنندگان مراسم احیا شب های قدر و شب زنده داران همچنان مورد تاکید است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، استفاده از ماسک، همراه داشتن وسایل شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و داشتن تهویه مناسب را از دیگر نکات حائز اهمیت در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مراسم احیای شب های پر فیض قدر برشمرد.

کد خبر 1623895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رعایت فاصله اجتماعی برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟