Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:02:05 GMT

منتخب عکس‌های فروردین ۱۴۰۱ ایرنا سمنان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۰۶۹۵

منتخب عکس‌های فروردین ۱۴۰۱ ایرنا سمنان

ایرنا - سمنان - دروازه ارگ سمنان، باقی‌مانده از دروازه اصلی شمالی شهر در دوره قاجار، اکنون در بخش میانی شهر قرار دارد. نبرد رستم و دیو سپید از نمادهای اصلی بر کتیبه فوقانی این بنای تاریخی نقش بسته و این بنا را به نمادی از شهر سمنان تبدیل کرده است. (عکاس:علی اکبر بندری)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان-ایرنا- باغ گردشگری سبزینه سمنان که در آن غرفه هایی به فروش گل، سفال، صنایع دستی و عرقیجات و بخش هایی نیز برای بازدید از حیوانات اهلی در نظر گرفته شده است از سوی بخش خصوصی ایجاد شد و با استقبال مردم همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از جشن های مناسبتی در فضای باز این باغ برگزار می شود.

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید
  سمنان- ایرنا- اقامتگاه زیبا و دلنشینی در دل بافت های تاریخی هزار ساله شهر سمنان به نام سرای کاشیان قرار دارد. سابقه تاریخی این اقامتگاه به دوران قاجاریه باز می‌گردد و از جمله الگوهای معماری زیبای قاجاری است. (عکس: محمدرضا مرادبیکی)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- اقامتگاه زیبا و دلنشینی در دل بافت های تاریخی هزار ساله شهر سمنان به نام سرای کاشیان قرار دارد. سابقه تاریخی این اقامتگاه به دوران قاجاریه باز می‌گردد و از جمله الگوهای معماری زیبای قاجاری است. (عکس: محمدرضا مرادبیکی)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- استان سمنان با وجود نزدیکی به کوهستان و کویر دارای کوه هایی با بافت های معدنی و نمکی است که چهره ای رنگین معروف به مریخی دارد. زیبایی‌های طبیعت را در مرز استان سمنان- تهران در آزادراه حرم تا حرم در محور گرمسار-قم به همراه خط راه آهن کنار این جاده، در این تصاویر ببینید.

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- موزه تاریخ شهر سمنان در خانه تاریخی امیر (فامیلی) با مجموعه شخصی امیر عزیزالدین پژوهشگر سمنانی فعال است. اختراعات و رویدادهای صد سال اخیر به ویژه با محوریت شهر سمنان با گذری از سده چهاردهم در این موزه قابل مشاهده است و می تواند بهترین بازدید در آغاز قرن پانزدهم برای شناخت این شهر باشد.

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- بقعه پیغمبران سام و لام(ع) بر فراز کوهی مرتفع در شرق شهر سمنان واقع شده است و مردم استان اعتقاد دیرینه به حاجت‌روا بودن
این مکان مقدس دارند. (عکس: محمدرضا مرادبیکی)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- بلوار فردوسی سمنان در شمال میدان هفتم تیر(استخر لتیبار) واقع است و به سه‌راه کارخانه(بلوار قدس) منتهی می‌شود. بخشی از نظام سنتی تقسیم آب از این بلوار ۳۸۰ متری عبور می‌کند. در صورت سنگفرش شدن ویژه خودرو این محور و بازسازی سینما متروکه ستاره، این بلوار قدیمی و زییا جلوه بهتری می‌گیرد.

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- با شروع سال جدید و بهاری با طراوت، باغ ها و درختان شهمیرزاد حال و هوای زیبایی گرفته و جامه بهاری بر تن کرده اند. شهمیرزاد از توابع مهدیشهر در ۳۰ کیلومتری سمنان واقع است. (عکس: محمدرضا مراد بیکی)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- شهرداری سمنان طی قرارداد با شرکت آب و فاضلاب متعهد شد ۸۰ کیلومتر از خط لوله باقیمانده شبکه فاضلاب شهری را کامل کند و با ۳۷ هزار و ۵۰۰ انشعابی که نصب می کند ۲۲ سال از آب پساب فاضلاب شهری بهره مند می شود. تصاویر مراحلی از تصفیه پساب و کاشت نهال را نشان می دهد.

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید سمنان- ایرنا- هنوز بر در و دیوارهای کوچه‌وبرزن شهر سمنان نشانه‌هایی از رشادت و ازخودگذشتگی مردم سمنان به شکل شعار و دیوارنویسی به چشم می‌خورد؛ یادگاری‌هایی که به ظاهر رنگ باخته اما نماد ارزش‌هایی است که با ریشه‌هایی عمیق نسل‌به نسل تداوم دارد. (عکس: محمدرضا مرادبیکی)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید شاهرود - ایرنا - رقابت‌های مرحله نخست دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان کشور از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد. (عکس: ابوالقاسم تیموری)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید
  شاهرود - ایرنا - رقابت‌های مرحله نخست دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان کشور از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل دانشگاه صنعتی شاهرود
برگزار شد. (عکس: ابوالقاسم تیموری)

برای دیدن این گزارش اینجا کلیک کنید

برچسب‌ها عکاسی نمایشگاه عکس سمنان عکاس عکاسی میراث فرهنگی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی نمایشگاه عکس سمنان عکاسی نمایشگاه عکس سمنان عکاس عکاسی میراث فرهنگی مدیریت شهری شهر سمنان کلیک کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • تصاویر منتخب هفته در جهان
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴