Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@19:02:22 GMT

گرانی دارو پای این سه وزیر را به مجلس باز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۰۷۵۳

گرانی دارو پای این سه وزیر را به مجلس باز می‌کند

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح نشست روز ( سه شنبه ۳۰ ،فروردین‌) کارگروه ویژه این کمیسیون گفت: در جلسه کارگروه ویژه که با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون برگزار شد، دیوان محاسبات در خصوص عملکرد سازمان غذا و دارو گزارش و مستنداتی ارائه کرد و همچنین تمام سازمان‌ها و نهادهای مربوطه که نقشی در قیمت گذاری

وی ادامه داد: با توجه به نابسامانی‌هایی که طی چند ماه اخیر در مورد دارو شاهد آن بودیم، تمام دستگاه‌ها که نقشی در قیمت گذاری دارو داشتند به کمیسیون بهداشت خوانده شدند تا تمام جزئیات این مسئله را بررسی و مشکلات ریشه یابی شود و همچنین مصوباتی براساس گزارشات دریافتی در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متولی اصلی سلامت کشور وزارت بهداشت و درمان پزشکی است که در مورد نوسانات قیمت دارو از شخص وزیر انتظار می‌رود به این بحث ورود پیدا کنند، بر همین اساس یکی از مصوبات مهم جلسه حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی به اعضای کمیسیون بود.

رییس کارگروه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته وزارت صمت باید پاسخی در مورد عدم ارسال اطلاعات دقیق سامانه مربوط به بانک مرکزی و گزارشات تکمیلی و به تبع آن کمیسیون بهداشت و ورود به جزئیات مباحث دارویی داشته باشد و وزیر کار هم باید توضیحاتی برای نامشخص بودن وضعیت هلدینگ‌های دارویی این وزارتخانه ارائه کند، در این میان وزیر بهداشت در راستای عملکرد سازمان دارو و غذا و نابسامانی بازار دارویی کشور باید پاسخگو باشند.

شیخی اظهار کرد: از دیگر مصوبات این نشست استخدام نیروهای شرکتی در سازمان دارو و غذا بود که در این خصوص هم وزارت بهداشت و درمان و هم سازمان دارو و غذا باید پاسخگو باشند، طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه مقرر شد به صورت مکتوب مستندات با جزئیات به کمیسیون بهداشت ارسال و همچنین دیوان محاسبات گزارش خود را در این راستا به روز رسانی کند.

وی افزود: در این جلسه صفر تا صد مرحله واردات تا مصرف برخی از محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت گذاری و نرخ آنها با جزئیات کامل بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این نشست مسئولان و متولیانی از دیوان محاسبات، سازمان غذا و دارو، دیگر سازمان‌های دارویی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی که در ارتباط با قیمت گذاری دارو نقش دارند، حضور داشتند.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1623930

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صنعت دارو قاچاق دارو تحریم دارویی و غذایی کمیسیون بهداشت بهداشت و درمان قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک