Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به صورت دستوری حل نمی‌شود بلکه باید در کنار دستور، میدانی پای کار آمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در دیدار فعالان اقتصادی استان خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین مشکل کشور، اقتصاد و معیشت است و رهبر معظم انقلاب نیز طی یکی دو دهه اخیر، شعار سال را مرتبط با اقتصاد انتخاب کرده‌اند که نشان دهنده دغدغه ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کمر تولید کننده و مصرف کننده را شکسته تأکید کرد: برای برون رفت از این مشکلات به مدیران حرفه‌ای نیاز داریم که نگاه سلیقه‌ای نداشته باشند و فقط عمل صرف به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در دستور کارشان نباشد.

یادداشت اقتصادی| حل مشکلات اقتصادی کشور از مسیر دانش بنیاننماینده مردم ارومیه در مجلس: مشکلات اقتصادی با فعالیت‌های دانش‌بنیان برطرف می‌شود/ نهضت اشتغال‌آفرینی با تقویت تولید ملیمولوی رسول‌زاده: تولید دانش‌بنیان در مناطق محروم گره‌گشایی می‌کند/ فرامین امام خامنه ای رمز حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است

به گفته وی؛ مدیران مرتبط با بدنه اقتصادی و کشاورزی باید اهلیت لازم را داشته باشند و حرف کارآفرین و تولید کننده را بشنوند و برای رفع دغدغه‌های آنها تصمیم قطعی بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بخش دولتی و بخش خصوصی نباید رقیب یکدیگر حساب شوند گفت: از مشکلات اصلی ما، نگاه‌ای غلط است و اگر بتوانیم این نگاه‌ها را تغییر دهیم، قطعاً رشد و توسعه بیشتر خواهد شد و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

قناعت متذکر شد: با روی کار آمدن این دولت، این باور تقویت شده که راه حل رفع مشکلات، نگاه به درون و ظرفیت‌های داخلی است.

وی ادامه داد: این نگاه بدین معنا نیست که با دنیا قهر باشیم و ارتباطی با دیگران برقرار نکنیم، بلکه به این مفهوم است که به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته وی؛ برای رفع مشکلات و مسایل کشور، نیاز به کار کارشناسی داریم، چرا که هر کجا بدون منطق ورود کنییم، نبض بازار از دست ما خارج می‌شود و با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

استاندار با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه، هم افزایی و همفکری است گفت: اگر از یکدیگر فهم درستی داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود و توفیقات خوبی حاصل خواهد شد.

قناعت افزود: شرط رسیدن به این توفیق، تکرار این جلسات هم اندیشی و همفکری است و البته برگزاری کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مرتبط در گام‌های بعدی که تمامی موارد را به صورت ویژه بررسی کند.

وی با اشاره به تعیین فردی جوان، کارآمد، متعهد، متخصص و کاربلد در حوزه معاونت اقتصادی استانداری گفت: می‌توانیم مشکلات استانی را به صورت موردی و با همت معاون اقتصادی استانداری حل کنیم و برای مشکلات ملی نیز پیگیری‌های لازم را در مرکز داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه سرمایه گذار و کارآفرین، ایثارگر و رزمنده خط مقدم جبهه اقتصادی است تصریح کرد: آبادانی و رشد و توسعه استان، مرهون تلاش‌های این عزیزان است که علیرغم ضعف در زیرساخت‌ها، با میل و رغبت در حوزه تولید مشغول فعالیت هستند.

قناعت، عدم معرفی استان در سطح ملی را از ضعف‌های بزرگ خراسان جنوبی عنوان کرد و اظهار داشت: باید با استفاده از هر ظرفیت و فرصتی، پتانسیل‌های استان را در سطح ملی  و حتی بین المللی معرفی کنیم که این مهم، یک وظیفه همگانی است.

وی، خام فروشی را از معضلات استان برشمرد و تأکید کرد: از مطالبات جدی مردم این است که با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی و با کمک گرفتن از فرصت حضور سرمایه گذاران، مانع خام فروشی مواد معدنی و محصولات کشاورزی استان شویم.

استاندار به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان اشاره کرد و با بیان اینکه مرز، فرصتی برای مبادلات تجاری است گفت: بازار افغانستان به جهت شرایط خاصی که دارد، شکننده و متزلزل است پس باید در راستای توسعه مراودات استان با دیگر کشورها گام برداریم.

قناعت افزود: علاوه بر افغانستان، می‌توانیم با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر و حتی سایر کشورهای دنیا، وارد مراوده و مبادلات تجاری شویم.

وی داشتن برنامه، چشم انداز و افق پیش رو را از شروط موفقیت مدیران در راستای توسعه استان عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، متذکر شد: خرید کالاهایی از دیگر مناطق در حالی که مشابه آن در استان تولید می‌شود، پسندیده نیست.

قناعت تأکید کرد: معاون اقتصادی استانداری باید با ورود به این موضوع، مانع خرید کالاها و مواد غذایی شود که مشابه آن در استان تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کشت در بستر گلخانه از مواردی است که مورد توجه ویژه قرار دارد گفت: توسعه گلخانه‌ها در مصوبات سفر لحاظ شده و در همین راستا 8 میلیارد تومان اعتبار هم به صورت نقدی به استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ 252/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی خراسان جنوبی مشکلات اقتصادی اقتصادی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم‌ نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ تفاهم‌ نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) را "مهدی بهترین" شهردار بیرجند و "محمدحسن شانه ساززاده" رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امروز در نشستی در محل استانداری خراسان جنوبی امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: 350 روستای بالای 20 خانوار استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

جواد قناعت  اظهار کرد: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند می باشد که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها باید در گذشته اجرا می‌شد که نشد، افزود: باید در اجرای طرح فیبر نوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌ های متولی باید با کار تیمی پای کار باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم. 

قناعت  با بیان اینکه  اجرای این طرح، الزامات قانونی دارد و شهرداران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنندگفت: برای سایر شهرستان‌ های استان هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت امسال بستر فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که پروژه فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

محمدحسن شانه ساززاده افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی بهترین افزود: اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود اما همه توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

در  پایان  این مراسم عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز شد.


انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟