Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکایا و مساجد شهر زاهدان در تهیه گوشت قرمز، برای پخت نذورات ماه مبارک رمضان با مشکل مواجه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته شماری از متولیان هیات مذهبی در زاهدان طی تماس با تحریریه خبر عصرهامون از بروز یک مشکل مبنی بر عدم تخصیص سهمیه گوشت برای پخت نذورات در ماه مبارک رمضان ویژه شبهای قدر خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مسئولان تکایا و مساجد این شهر، همه ساله از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز خرید کالاهای اساسی برای پخت نذورات بین تکایا و مساجد اختصاص می یابد تا بتوانیم با در دست داشتن اصل مجوز و معرفی نامه کالاهای اساسی مورد نیاز را با نرخ مصوب از فروشگاه های از قبل مشخص شده، تامین کنیم.

امسال اما؛ در پی نبود نظارت کافی هنگام مراجعه به فروشگاه وال مارکت، با عدم تامین گوشت مورد نیاز مواجه شده ایم که می طلبد متولیان امر هر چه سریعتر این معضل را حل و فصل کنند.

اگر مشکل رفع نشود سهمیه گوشت را بین فروشگاه های دیگر توزیع می کنیم

 محمد مهدی اکبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: جهاد کشاورزی سهمیه کالاهای اساسی را بین فروشگاه های سطح شهر توزیع کرده تا مردم هیچگونه مشکلی در تامین این اقلام به ویژه در ماه مبارک رمضان نداشته باشند.

وی افزود: برنامه ریزی برای تهیه و توزیع مرغ و گوشت برای مساجد و هیات قبل از ماه رمضان در دستور کار بوده، و روز گذشته توزیع آن در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: دو فروشگاه محوری رفاه و اتکا در شهر زاهدان برای پشتیبانی مواد و اقلام ضروری مساجد و تکایا در نظر گرفته شده اند تا سهمیه مرغ را بین افرادی که سهمیه دارند توزیع کنند؛ فروشگاه وال مارکت هم برای توزیع سهمیه گوشت قرمز در نظر گرفته شده بود؛ که اگر مشکل رفع نشود سهمیه را بین این دو فروشگاه توزیع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کالاهای اساسی برای پخت نذورات شامل برنج، شکر، گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و غیره در ماه مبارک رمضان بین هیات ها، حسینیه ها و مساجد استان توزیع می شود.

اکبری اظهار کرد: مسئولان هیات ها، حسینیه ها و مساجد فعال که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز خرید کالاهای اساسی برای پخت نذورات را دریافت کرده اند و با در دست داشتن اصل مجوز و مسئولان مساجد و حسینیه ها با معرفی نامه از سوی مراکز مساجد می توانند کالاهای اساسی را با نرخ مصوب اخذ کنند.
 
حواله دو روز قبل صادر شده است

حسین کیخا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان شامگاه گذشته در این خصوص به خبرنگار ما گفت: فروشگاه وال مارکت باید پاسخگو باشد، دو روز قبل حواله آن صادر شده است.

وی افزود: اگر فروشگاه فوق توان تحویل گوشت از سردخانه را نداشت باید از قبل اعلام می کرد تا سهمیه فوق بین مباشرین دیگر مانند فروشگاه رفاه و اتکا و غیره توزیع می شد، تا هیات مذهبی و حوزه های علمیه با این مشکل مواجه نمی شدند.

این مسئول تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، بازار کالاهای اساسی و پرمصرف ماه مبارک رمضان تامین شده و مشکلی در رفع نیازهای مردم برای خرید محصولاتی چون برنج، گوشت قرمز و مرغ، شکر و خرما وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان با اعلام این مطلب که هم اینک مشکل را بررسی و برای رفع آن اقدام می کند، صبح امروز در پیامی به خبرنگار ما اظهار کرد: مشکل توزیع سهمیه گوشت هیات مذهبی حل شد، و مسئولان هیات مذهبی می توانند بدون مشکل اقدام به تهیه گوشت مصرفی برای پخت نذورات کنند.

با تمام این تفاسیر اما؛ لحظاتی قبل در پی تماس های مکرر با تحریریه خبر ما؛ اعلام شد که همچنان مشکل پابرجاست و فروشگاه فوق همچنان سهمیه گوشت تخصیص یافته شده را از سردخانه تحویل نگرفته؛ و مسئولان هیات همچنان چشم انتظار  و معطل برای توزیع سهمیه مورد نیز برای پخت نذورات هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای پخت نذورات ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی تکایا و مساجد هیات مذهبی سهمیه گوشت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسماعیل بیگی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای این ستاد در اسلامشهر قدردانی کرد و گفت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه مؤسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهداء (ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه حجت الاسلام سراقی رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت.

کد خبر 6088706

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید